Wat een slap gelul bij VI over Mido zeg, alsof het voor een profvoetballer 3/4 maanden duurt voordat hij weer fit is als hij gewoon een goed trainings/eetschema heeft. Verder vinden ze hem geen goede pinchhitter omdat hij er niet in kan beuken en koppen, maar ze vergeten dat mido geweldig kan koppen en positioneren (althans, dat was zo bij Ajax en de Spurs).
Omdat Pep dat precies zo deed met Yaya en Busquets. Het zou me eigenlijk verbazen als Pep Masch boven Sergi verkiest, maar ik hoop natuurlijk dat de beste gewoon de belangrijke wedstrijden speelt.
Yaya is in verdedigend opzicht een beest en paste goed bij het middenveld van Barça, maar in potentie is Sergi eigenlijk ook geschikter voor Barcelona. Sterker in het combinatievoetbal. Als hij wat constanter wordt en goed doorontwikkeld (hij is pas 22) dan wordt het een wereldvoetballer. Dat zal Pep ook wel in hem zien. Hij liet het afgelopen seizoen ook weer een aantal keren zien. Jammer dat er dan ook van die prutwedstrijden tussen zitten. Op dat soort momenten is het ook wel fijn om een speler met de kwaliteiten van Masch achter de hand te hebben. EDIT: Vergeet trouwens niet dat Yaya toch nog bijna 40 wedstrijden heeft gespeeld afgelopen seizoen (inclusief Europese duels). Dat zijn geen beroerde cijfers en het geeft wel aan dat Pep het ook heus in Yaya zag zitten. Maar Yaya wilde perse eerste keus zijn en alles spelen en daar valt misschien ook wel wat voor te zeggen. Die Raiola blijft trouwens ook een vieze vent. Loopt weer lekker naar Barcelona en Pep uit te halen om een transfer te forceren. Voor 40 miljoen mogen ze hem hebben daar in Milaan.
Toch jammer, Yaya was een beest. Wat een geweldige speler vond ik het. Had het leuker gevonden als hij bij Barça bleef, maarja schijt. 40 miljoen + Pirlo/Seedorf
Seedorf niet man. Trage draak. Pirlo kan het nog goed met zijn inzicht en finesse oplossen, maar Seedorf loopt wel erg op zijn laatste adem.
Ik vind Seedorf toch nog geniale passes en acties hebben, kan misschien niet meer zo goed lopen maar nog steeds belangrijk voor AC milan imo.
Bij Milan werd het toch niks meer. Hopelijk krijgt hij hier meer kansen. Voorin stellen alleen Farfan en Raúl wat voor volgens mij bij hun.
Echt zonde ja, Eto'o was goede speler. En 45 miljoen, tja.. Het is wel zeker een goede voetballer, maar is er nooit echt uitgekomen bij Barça hé..
Mwah, 42 miljoen en Eto'o was te veel maar niet gestoord. Eto'o moest vertrekken en was hooguit nog 15 á 20 miljoen waard. Aangezien normale verkoop om één of andere reden niet lukte, was het logisch om hem in de deal voor Zlatan te betrekken en de belachelijk hoge prijs van Zlatan te drukken. Daarnaast was hij waarschijnlijk door de relatie met Pep en de andere spelers toch niet of nauwelijks meer aan spelen toe gekomen en dan hadden ze nog een jaar zijn hoge salaris moeten doorbetalen en hem voor niks de deur uit zien lopen. In dat opzicht heeft Barcelona ook nog niet zo'n slechte deal. Qua geld evenveel ontvangen als destijds betaald en Zlatan is toch nog aardig belangrijk geweest in het afgelopen seizoen. Denk alleen al aan die goals tegen Madrid. EDIT: Dit zou echt ziek zijn. Maarja, AS is ook niet altijd de meest betrouwbare bron. Ze hebben die Paraguayaan Valdez ook o.a. gestrikt. Zeker een mooie aanval dan.
Jammer dat hij er niet in (lees: in zijn vorm) kwam bij Barça, want is wel een geniale voetballer. Jammer. Dan moet Barça het 'maar' met David Villa doen.
Wat het ze achteraf gekost heeft is dan toch die 15 a 20 miljoen die Eto'o nog opgebracht zou kunnen hebben. Nou is dat voor Barca blijkbaar geen punt want dat geven ze al uit aan een Chigrynski die volgens mij nooit tegen een basisplaats aangezeten heeft maar toch. Ik begrijp wel dat ze ver wilden gaan om Zlatan te halen want op papier maak je dan een perfecte aanval. Zlatan is redelijk uniek omdat hij EN technisch heel sterk en en een actie heeft EN fysiek sterk is dus dat lijkt de perfecte fit met de kleine snelle spelers die ze al hebben. Als je meer fysiek voorin wilt hebben maar wel dat combinatievoetbal wilt blijven spelen dan kan ik niemand anders bedenken die dat op die manier zou kunnen. Dat het in de praktijk anders uitpakt is jammer maar dat ze nu met Villa alles op snelheid en combinatievoetbal gooien snap ik wel , dat is toch het voetbal wat ze succes heeft gebracht.