Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Met alle respect, zegt hij dan. ;)

Je ziet toch wel dat rechts er wat strakker uit ziet dan links? Niet alleen omdat ik het daar aanspan. :)

Maar zal over tijdje wel wat goede foto's proberen te maken!

2. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Ja ik bedoel het meer van.. je maakt fotos en zet ze op 't net om verandering te zien maar hier zie je eigenlijk niks op. Dit zijn opzich wel goede foto's waar je progressie van iemand ziet (BEN IK NIET uiteraard)... ook al is de belichting niet overal gelijk (wat toch wel belangrijk is in principe);
    of

Maar sowieso waarom "buik" progressie bekijken.. ik bedoel.. buik is waar ik persoonlijk het minst mee bezig ben.. eerder de rug oid daar zie je echt of je "groeit.

Laatst bewerkt: 26 aug 2010
  3. Furies

Leuk Bevonden:
    6
    Wie zegt dat ik bezig ben met groeien?

Als ik je verhaal lees merk ik dat je mij nu oordeelt vanuit jouw standpunt over en beleving van fitness. Dit is het algemene fitness topic. Aangezien fitness ook een prima manier is om vet te verliezen, vond ik de foto's wel degelijk relevant om te plaatsen.

Zoals ik al zei zal ik binnenkort andere foto's proberen te schieten, in dezelfde houding als de "before" pic.

4. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Ok my mistake wist niet dat het jou alleen ging om vetverlies...
    Maar zover ik weet is voor het verliezen van essentiëel belang dat je ook spierverstevigings en groei oefeningen doet dus ook al is je enige doel vet verlies is het nog steeds handig op full body pics te nemen.

5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ben sinds 2 weken met een vriend aan het trainen die nog nooit getraind heeft, hij doet het goed qua techniek bij alle oefeningen alleen deadliften wil 'm nog niet lukken. Hij kan op de een of andere manier zijn rug niet echt goed gepositioneerd krijgen, zijn rug blijft maar krom ipv hol (beetje lastig te omschrijven, maar hij komt gewoon enorm stijf over). Iemand nog tips voor hem ? Heb er zelf nooit moeite mee gehad dus weet het zelf niet echt goede tips om je rug alsnog goed gepositioneerd te krijgen.

6. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Kan hij de beweging wel zonder gewicht?

7. Furies

Leuk Bevonden:
    6
    Geeft niet! Ik kon zelf ook wel wat liever reageren.

Heb gelijk maar wat nieuwe foto's geschoten. Hopelijk zijn deze makkelijker met elkaar te vergelijken.

Zoals je ziet ben ik niet ontzettend veel gegroeid. Dit was tot dusver mijn doel ook niet. Before foto's zijn gemaakt in oktober 2009. Maar ben pas 3 maanden geleden weer begonnen met fitnessen. Wilde door middel van cardio en krachttraining wat vet kwijtraken.
    Helaas is mijn borstkas erg hoog van nature. Met shirt aan vind ik dit niet erg, maar zonder shirt vind ik het er al snel Johnny Bravo achtig uitzien..

8. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ook al niet, moet echt m'n hand op zijn rug drukken wil de rug hol worden...

Zijn rug blijft maar zo staan:

9. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Dat is vervelend, moet je de hele dag naar de vloer kijken O-)

Nu weer even serieus. Als hij zelf zijn spieren niet kan aanspannen om zijn rug hol te maken zou ik hem naar een arts sturen, want normaal is het niet. Kan zijn dat hij een spier- of gewrichtsafwijking heeft.

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Inderdaad, heb sowieso tegen hem gezegd dat hij thuis ook maar effe veel moet gaan oefenen, gewoon elke dag proberen zo ver mogelijk rek erin te krijgen.

11. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Hij zou toch echt deze positie aan moeten leren;

Apart idd dat hij vastloopt.. zag het laatst bij een omatje inde gym die was volgens mij tegen de 80 jaar. Hele rug krom dus heb wel idee wat je bedoelt maar neem aan dat je maat nog een gezonde jongenman is ;)

12. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja zeker, gewoon normale gast van 18. Heeft wel bijzonder wakke basis, maar dat zou niet moeten uitmaken..

13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Om iemand die net begint met trainen is het ook niet echt heel verstandig om 'm meteen te laten deadliften. Tuurlijk is het één v/d beste oefeningen die je kan doen in een gym, alleen het is zo belangrijk dat de uitvoering en techniek erachter goed is omdat het, net zoals met cleanen, een redelijk blessure gevoelige oefening is.

Laat 'm eerst maar een maandje of 2 de wat meer basis oefeningen doen om zo z'n rug wat meer te trainen en laat 'm dan maar proberen te deadliften.

Als iemand een bolle rug heeft, betekend dat meestal dat z'n (onder) rug spieren niet voldoende getrained/ontwikkeld zijn tov z'n buik. Dus namate ie meer en meer z'n onderrug zal trainen en deze zal ontwikkelen, zal ie vanzelf wel rechttrekken.

14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Hij heeft overigens alleen nog met een (kleine) barbell gedeadlift, niet met gewichten eraan. Sowieso doe ik dat bij bijna alle oefeningen nu nog, wil hem eerst de techniek goed laten leren.

15. da_ruub

da_ruub Active Member

Leuk Bevonden:
    320
    sicke pics dude! respect! (Ik mag aannemen dat dit naturel is?)

16. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    lijkt me niet dat je je eerste jaar gaat gebruiken ;).. vooral niet bij iemand die er serieus mee bezig is.

17. da_ruub

da_ruub Active Member

Leuk Bevonden:
    320
    ik heb er ook totaal geen verstand van :eek: so no offense

18. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Nja je hebt van die gastjes die meteen met "hulpmiddelen" beginnen.. beetje kansloos gedoe.. maar mensen die er serieus mee bezig zijn zullen eerst de grens van natural bereiken of iig tegen die grens aan voordat ze gaan gebruiken (en dat duurt jaaaaren)... als ze verstandig zijn tenminste.

19. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Weekje ziek geweest, 4 kilo afgevallen 8) Daan ben ik 7 maanden mee bezig geweest om dat aan te komen. Helemaal die tiefus gegegeten 7 maanden en dat even in een kleine week kwijt raken |:-|:- aaargh

20. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ff een update, heb er nu ongeveer 3/4 keer mee getrained.
    Je voelt wel dat je met dat ding achter je aan rent, alleen het geeft nauwelijks weerstand lijkt wel. Gaan er nu proberen met 2 parachutes te gaan trainen, en gaan er waarschijnlijk nog twee bij bestellen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina