Beste mede-xboxers, heb sinds het vervangen van mijn router problemen met de NAT instelling, ik zal even het vragenlijstje invullen:
Het Probleem
Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Nat = Strict en ik krijg het niet voor elkaar
Welke provider?: UPC
Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: Kabel
Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: download is 29.14mbps en upload is 2.71 mbps (van upc speedtest)
Modem
Welk merk modem heb je?: Van UPC zelf namelijk de Arris TM402B
Modem type?: Arris TM402B
USB/ Ethernet?: Ethernet
Internet Delen / ICS
Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Nee
Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Windows Firewall
Router
Welk merk router heb je?: Sitecom
Welk router type?: WL-342
Welke firmware?: 0.90(nieuwste)
Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet
De Foutmelding
Wat is de exacte foutmelding?: Nat is Strict
Wat heb je geprobeerd?: Veel, zal hieronder even uitleggen
Waar stopt de test?: Tussen internet en xbox live
Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Powercyclen en UpnP aanzetten.
Als allereerste zal ik even me netwerkconfiguratie posten zoals die nu is:
Allereerst heb ik natuurlijk netjes gedaan wat microsoft aangaf, alles gepowercycled. Werkte niet dus volgende stap, uPnP aangezet, werkte niet, microsoft zegt kijken op de site, niks op de site. Googlen en toen ben ik hierop uit gekomen. De hele guide aan het begin doorgewerkt. uPnP nog een keer, daarna alle poorten opengezet, zelfs DMZ geprobeerd, firewall van de router uitgezet.
Als ik DMZ aanzet dan is de NAT foutmelding weg maar dan krijg ik het volgende: MTU instelling is te laag. Kan nergens iets over MTU vinden op me router dus dmz maar weer uit gezet.
Toen ben ik eens naar de bekabeling gaan kijken, maar volgens mij moet tussen de router en de switch een crosslink toch? dat verdelerkastje met afb1 erbij ziet er als volgt uit:
Ik hoop niet dat dit het probleem is want het verschil tussen de router en de switch is 2 verdiepingen
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben en dat iemand mij kan helpen!!
Groeten,
Ronald
Laatst bewerkt: 3 sep 2010