1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[X360]Xbox LIVE NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc. [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door DiaL, 11 mrt 2010.

  1. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb een simpel vraagje denk ik. Als ik Xbox Live Gold niet verleng. Stopt dat tekentje bij je gamercard per direct met het weergeven van een getal hoelang je lid van XBox live bent? Bij mij staat er nu een 4, van vier jaar XBL gold lid. Als ik een halfjaar silver blijf staat hij daarna weer op 0?
     
  2. OscarJ

    OscarJ Hip-Hop.

    Berichten:
    2.563
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij wel. Dat tekentje gaat weg als je binnen 2 weken je live niet hebt verlengd
     
  3. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dat zou me eigenlijk verbazen, ik ben echt redelijk zeker dat ik gelezen had dat het al een tijd geleden veranderd was dat hij gewoon alle onderbrekingen blijft optellen..

    Dus zelfs met onderbrekingen zou het nog in totaal gewoon moeten bijhouden & weergeven.
     
  4. OscarJ

    OscarJ Hip-Hop.

    Berichten:
    2.563
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de info die ik in m'n vorige post heb neergezet gehoord vlak voordat het systeem werd ingevoerd. Kan natuurlijk ook zijn dat er het een en ander is veranderd
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nee dan staat hij nog steeds of 4 en gaat dan weer verder tellen
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Volgens mij reset die dan weer naar 0 hoor?
     
  7. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    http://support.xbox.com/support/en/us/nxe/kb.aspx?ID=972162&lcid=1033&category=xboxlive

     
  8. NLVentouxx

    NLVentouxx New Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een xbox direct aan mijn modem gekoppeld (dus geen draadloos netwerk) toch heb ik NAT probleme wat toch alleen voorkomt bij draadloze verbindingen? Hoe kan ik dit vernaderen?
     
  9. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Een router(instelling) op zich geeft normaal het probleem. Ben je zeker dat het echt een standalone modem is, en geen modem/router combo, waarbij de router je NAT problemen geeft?

    Indien dit niet zou zijn gaat het probleem bij je ISP liggen normaal..
     
  10. kernkopf

    kernkopf SU KERNKOPF

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem
    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: NAT = Strict en geeft problemen bij CODMW2
    Welke provider?: EDPnet
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: voldoende

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Zyxel
    Modem type?: 660 P-660HW/D1
    USB/ Ethernet?:Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: ?
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: geen

    Router

    Welk merk router heb je?: zie modem
    Welk router type?:
    Welke firmware?: net de nieuwste binnengehaald.. 3.40
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:
    Wat heb je geprobeerd?:
    Waar stopt de test?:
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: STRICT

    Heb hier dus al maanden last van, maar meestal boeit het me niet zoveel omdat ik toch wel in spellen terecht kom, maar de laatste tijd wil ik met bepaalde mensen spelen waar het niet bij lukt, dus ik moet NAT open zien te krijgen.

    Heb de laatste firmware voor mijn modem/router gedl'd, uPnP aangezet en een harde reboot gegeven.
    NAT = STRICT

    ben hiervoor al bezig geweest met alle data doorsturen naar 1 MAC-adres en portforwarding etc, maar niks werkt en ik word er een beetje moedeloos van... ben nu al 3 uur aan een stuk bezig en ik wil gewoon lekker een potje knallen!! :mad:

    kan iemand nog een tip geven misschien?
    bedankt!


    SU KERNKOPF
     
  11. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Heb je al eens geprobeerd de firewall van de Zyxell uit te zetten?
     
  12. kernkopf

    kernkopf SU KERNKOPF

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Firewall staat ook uit idd.
     
  13. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Als je al UPnP & portforwarding (correct) hebt geprobeerd, gevolgd door een harde router restart (niet reset) zonder resultaat, heb je ook al eens geprobeerd om je xbox 360 in DMZ te zetten?

    Indien niets van dit alles werkt, heb je wel gewoon een open NAT als je je xbox rechtstreeks aansluit op de modem? (of is die zyxel zo'n modem/router combo box..)
     
  14. kernkopf

    kernkopf SU KERNKOPF

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    het is idd een modem/router combo.

    hoe werkt dat DMZ precies? ik begrijp het principe, maar niet hoe ik het precies moet doen.

    kan ook geen menu DMZ vinden in mijn router control panel
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 sep 2010
  15. ronnieboer

    ronnieboer Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mede-xboxers, heb sinds het vervangen van mijn router problemen met de NAT instelling, ik zal even het vragenlijstje invullen:

    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Nat = Strict en ik krijg het niet voor elkaar
    Welke provider?: UPC
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: Kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: download is 29.14mbps en upload is 2.71 mbps (van upc speedtest)

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Van UPC zelf namelijk de Arris TM402B
    Modem type?: Arris TM402B
    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Windows Firewall

    Router

    Welk merk router heb je?: Sitecom
    Welk router type?: WL-342
    Welke firmware?: 0.90(nieuwste)
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: Nat is Strict
    Wat heb je geprobeerd?: Veel, zal hieronder even uitleggen
    Waar stopt de test?: Tussen internet en xbox live
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Powercyclen en UpnP aanzetten.

    Als allereerste zal ik even me netwerkconfiguratie posten zoals die nu is:
    [​IMG]

    Allereerst heb ik natuurlijk netjes gedaan wat microsoft aangaf, alles gepowercycled. Werkte niet dus volgende stap, uPnP aangezet, werkte niet, microsoft zegt kijken op de site, niks op de site. Googlen en toen ben ik hierop uit gekomen. De hele guide aan het begin doorgewerkt. uPnP nog een keer, daarna alle poorten opengezet, zelfs DMZ geprobeerd, firewall van de router uitgezet.

    Als ik DMZ aanzet dan is de NAT foutmelding weg maar dan krijg ik het volgende: MTU instelling is te laag. Kan nergens iets over MTU vinden op me router dus dmz maar weer uit gezet.

    Toen ben ik eens naar de bekabeling gaan kijken, maar volgens mij moet tussen de router en de switch een crosslink toch? dat verdelerkastje met afb1 erbij ziet er als volgt uit:
    [​IMG]

    Ik hoop niet dat dit het probleem is want het verschil tussen de router en de switch is 2 verdiepingen :p

    Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben en dat iemand mij kan helpen!!

    Groeten,
    Ronald
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2010
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    probleem is 2 routers.. die van upc en die van sitecom
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Denk dat Ronnie met UPC router de Arris kabelmodem bedoelt ;)

    De meeste nieuwe apparaten schakelen automatisch tussen straight en cross.
    Tussen mijn Apple Extreme (router) en TP-Link (Switch) ligt een zelfgemaakte normale straight-kabel.
     
  18. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    &#%)&#&@$^&@$^$@^@$^)@_($@^

    Je krijgt toch wat van al die grote bedrijven? Ze kunnen alles maar doen zoals zij het willen en je moet tegenwoordig in je handjes knijpen als je gewoon een keer een goed product, of nog zeldzamer, een goede service krijgt.

    Nu KPN weer :mad::mad::mad:|:-|:-|:-
    Neem je leuk glasvezel TV, internet en bellen, blijkt dat je maar op 1 TV HD-zenders kan kijken, en niet op allebei, waar nergens iets over op de website staat, start ik mn Xbox op, blijk ik nergens in een match te kunnen komen in MW2 omdat mn NAT nu ineens op strict staat.

    En dan bel je met KPN, en dan krijg je zo'n vreselijk irritante blaaskaak aan de telefoon die als een plaat die blijft hangen alleen maar herhaalt "daarvoor verlenen wij geen service", dan kun je ze toch wel door die telefoonlijn heen sleuren? En zo bleef hij maar doorgaan, lekker makkelijk, zo kan ik ook producten verkopen, de service is totaal 0,0 en ik wordt hier zo pissig over, want dit is geen incident, dit is de standaard geworden tegenwoordig. Je wordt aan alle kanten opgelicht en genaaid.

    Ik snap nu waarom Radar een hele uitzending aan KPN heeft besteed over alle misstanden die daar plaatsvinden.

    Kan iemand misschien helpen hoe ik mijn Nat-poort weer open krijg? Ik heb wel een handleiding gevonden, maar ik kom er nog niet uit, het werkt nog niet.

    http://kpn-customer.custhelp.com/cgi-bin/kpn_customer.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=11170#B

    Ik kan Xboxlive wel in een lijst selecteren bij de optie "een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen" maar ik weet niet welk apparaat ik dan daarnaast moet instellen en of/wat ik verder nog moet doen. Heb al wel wat geprobeerd, maar dat werkte niet.
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2010
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Heb je het al met Upnp geprobeerd?

    nadat je Upnp aangezet hebt router even herstarten en kijken of je NAT nog steeds strict is.

    Als dat niet werkt even posten welk merk/type router je hebt
     
  20. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    ik heb in de browser in de modem upnp aangezet, maar dat hielp niet. Maar ik moet dus ook de modem resetten door hem langer dan 30 seconden van de stroom te halen?
     

Deel Deze Pagina