Ik heb de opstelling nu aangepast, maar de ARC werkt nog niet goed. Ik heb deze al wel aangezet in het menu van de receiver, maar kan er niks over vinden in het tv menu van P42G20. Het beeld loopt nu rechtstreeks van de Blu-ray speler naar de tv, en de tv herkent volgens mij ook wel dat het geluid nu terugloopt naar de REceiver, want voordat ik de ARC functie aan had gezet op de Receiver kreeg ik gewoon geluid over de tv-speakers, en nu hoor ik helemaal niks.
En wanneer ik het volume aanpas met de tv-afstandsbediening komt er in beeld niet het gewone volumemenu van de tv te staan, maar staat er "volume home cinema".
Maar ik hoor nu dus geen geluid in deze opstelling, de REceiver schakelt in deze optie automatisch naar TV/CD, want je hebt natuurlijk geen aparte input, omdta het via de uitgang terugloopt, maar hoe krijg ik nu geluid?
EDIT: Dit werkt nu, er is maar 1 HDMI-poort op de tv met ARC, daar zit ie nu in. Maar nu heb ik nieuw probleem. Als ik de audiotest uit de THX optimizer pak gaat ie op alle speakers een signaal afspelen en dan blijkt het 2.0 te zijn, alle speakers worden alleen via de 2 voorsten afgespeeld, terwijl als ik de Blu-Ray speler via de receiver aansluit hij wel meteen 5.1 wordt. Maar via de ARC setup gaat hij steeds automatisch weer terug naar PCM, ondanks dat ie in het hoofdmenu van de DVD soms wel even Dolby D op het display heeft staan bij de Receiver. Moet ik ergens iets veranderen in TV, Blu-rayspeler of Receiver instellingen? Want volgens Panasonic moet de P42G20 Plasma tv het geluidssignaal gewoon door kunnen geven, maar ik krijg het dus niet surround.
Laatst bewerkt: 2 sep 2010