1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je meent het :) Heerlijk altijd die ongelooflijke verkooppraatjes. En vaders die er in tuimen :+
    Ik ga binnenkort een goedkopere kabel opzoeken om de Xbox te testen op die TV + toslink kabel voor 5.1 geluid.

Ben erg benieuwd hoe de game beleving dan is.
    En volgens mij moet ik dan wel heel snel een vaste baan vinden om ook op mijn kamer de apparatuur te verversen hehe. Ach dat eerste moet sowieso, maar goed.

Laatst bewerkt: 2 sep 2010
  2. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ik zulke discussies hier nog tegenkom...gewoon niet beter in de openingspost een link naar het 'kassa' filmpje plaatsen?

3. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Gadverkut, alles omgeruild, maar alle moeite voor niks, het probleem is nog steeds hetzelfde, Xbox via Receiver en Blu-rayspeler rechtstreeks op de tv geven een goed testbeeld, Blu-rayspeler via Receiver niet, dan moet ik maar gaan klooien met dat Audio Return Channel, maar ik ben zo bang dat de TV het geluid dan gaat verkloten zonder dat je het mss altijd doorhebt, maar je wel naar minder goed geluid zit te luisteren.

4. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    goedkopere kabels ondersteunen geen upscaling? hahaha! :lol:

balen, maar als dat audio return niet werkt, kan je gewoon een optische kabel gebruiken voor de surround.
    goed, je hebt dan geen Dolby True HD of DTS HD, maar wel dolby digital en dts.

5. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Als dat niet werkt wil ik mn geld terug, voor dit bedrag ga ik niet akkoord met geen Dolby True HD en geen DTS HD en ik heb trouwens ook geen optische in/uitgangen.

6. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ach jah overal staat ook vrolijk dat je hdmi 1.4 kabels voor 3D nodig hebt, onzin maar goed.

@average waardeloos dat het nog steeds niet werkt man :mad:

Laatst bewerkt: 3 sep 2010
  7. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    koop anders n andere receiver die in ieder geval pass through doet. Dan weet je zeker dat er niks aan t beeld gesleuteld wordt.

8. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb de opstelling nu aangepast, maar de ARC werkt nog niet goed. Ik heb deze al wel aangezet in het menu van de receiver, maar kan er niks over vinden in het tv menu van P42G20. Het beeld loopt nu rechtstreeks van de Blu-ray speler naar de tv, en de tv herkent volgens mij ook wel dat het geluid nu terugloopt naar de REceiver, want voordat ik de ARC functie aan had gezet op de Receiver kreeg ik gewoon geluid over de tv-speakers, en nu hoor ik helemaal niks.

En wanneer ik het volume aanpas met de tv-afstandsbediening komt er in beeld niet het gewone volumemenu van de tv te staan, maar staat er "volume home cinema".

Maar ik hoor nu dus geen geluid in deze opstelling, de REceiver schakelt in deze optie automatisch naar TV/CD, want je hebt natuurlijk geen aparte input, omdta het via de uitgang terugloopt, maar hoe krijg ik nu geluid?

EDIT: Dit werkt nu, er is maar 1 HDMI-poort op de tv met ARC, daar zit ie nu in. Maar nu heb ik nieuw probleem. Als ik de audiotest uit de THX optimizer pak gaat ie op alle speakers een signaal afspelen en dan blijkt het 2.0 te zijn, alle speakers worden alleen via de 2 voorsten afgespeeld, terwijl als ik de Blu-Ray speler via de receiver aansluit hij wel meteen 5.1 wordt. Maar via de ARC setup gaat hij steeds automatisch weer terug naar PCM, ondanks dat ie in het hoofdmenu van de DVD soms wel even Dolby D op het display heeft staan bij de Receiver. Moet ik ergens iets veranderen in TV, Blu-rayspeler of Receiver instellingen? Want volgens Panasonic moet de P42G20 Plasma tv het geluidssignaal gewoon door kunnen geven, maar ik krijg het dus niet surround.

9. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
  10. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Weet iemand een oplossing? Dit is zo frustrerend, of ik heb geen goed beeld, of geen goed geluid, denk je een keer voor kwaliteit te gaan en wat meer uit te geven en dan wordt het zo'n soap. Is het echt niet mogelijk om via de ARC van TV naar Receiver 5.1 geluid te krijgen? Ik hoop dat jullie nog weer willen meedenken, want er is nog steeds geen oplossing voor het oorspronkelijke blacker then black probleem en omzeilen lukt dus ook nog niet nu het geluid alleen stereo is. Ik ben er nu al zo lang mee bezig, heb fora geraadpleegd, van alles geprobeerd en getest, alle apparatuur omgeruild, helpdesks gebeld. Of moet ik maar BCC bellen en een andere Receiver/5.1 speakersysteem en Blu-Ray speler kopen?

11. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is het geen optie om gewoon alles qua beeld direct aan te sluiten op je tv? En dan gewoon je bd en xbox via optical out aan je receiver knopen, dan moet het beeld en geluid in elk geval kloppen.

12. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, eigenlijk kan het niet he. Helemaal de kabel breuk:
    "Goedkope kabels geven vaak na een half jaar problemen door breuken". Yeah right.
    En zelfs een gewaarschuwd iemand trapt daar in.

Laatst bewerkt: 3 sep 2010
  13. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Zal straks even de volgende filmpjes toevoegen aan de openingspost.

Consumentenbond.
    [yt]OVgygdrY3vk[/yt]

Kassa.
    [yt]Imf48f932Lw[/yt]

Als je naar de HDMI-ingangen + losse reviever gaat kijken dan blijft er niet veel keus over.
    Je hebt dan Harman Kordon of Onkyo.

Heb je al gekeken naar de gebruikers ervaringen van jouw Onkyo ?

14. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Nee, want de BD-speler heeft geen optical out en dan heb ik ook geen True HD en DTS HD. Het is toch belachelijk dat de Receiver en BD-speler niet gewoon samen kunnen werken?

En hoe zit het nou met surround via de ARC?

15. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Paar vragen.
    1. Je weet 100% zeker dat de Onkyo (reciever) op Through staat en niet op Auto of 1080i
    2. Sluit de BD-speler aan de Onkyo en schakel tijdens het kijken naar een DVD/BD de reciever uit.
    Het beeld zal voor een paar seconden eventjes op zwart gaan , als daarna het beeld weer terug komt is de beeldkwaliteit dan nog steeds slecht.

17. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    niemand hier gebruikt die audio return dus dat wordt lastig.

ik zou n andere receiver nemen.

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Filmpjes staan in de Startpost !!

19. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @average: check dit op je tv:

'Audiovoorkeur' en 'SPDIF kiezen'

Hoe heb je die ingesteld staan? Die laatste moet in elk geval niet op pcm staan.
    De eerste zou denk ik op auto moeten staan.

20. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina