De motoren, scooters en brommers thread [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    zoals het plaatje die ik gepost had komt ie eruit te zien, is een originele blueprint/autocad tekeing van triumph zelf. Krijgt idd 800cc en evenveel pk als de street maar door de langere slag meer koppel.
     
  2. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Dat kan nog een leuke fiets worden dan.

    En ga jij ooit nog terug naar Triumph :cool:
    Of nog veels te veel lol met je KTM?

    Gewoon benieuwd :b:
     
  3. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    KTM zorgt nog steeds voor veel bekijks en heb nog elke dag lol. Maar ik ga zeker even proefrijden op de nieuwe Triumph, als ze er ook nog een betaalbaar prijskaartje aanhangen is het zeker een potentiƫle opvolger. Looks vind ik in elk geval geslaagd behalve de demper maargoed die zou er toch direct af gaan ;p
     
  4. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Hahaha ja dempers is wel vaak het eerste wat eraf gaat.
    Ben toch ook wel erg benieuwd.
    Voorlopig nog wel genoeg lol met de triple,maar nooit verkeerd om wat verder te kijken.

    Vind de B-king street extreme en de nieuwe Z1000 bijvoorbeeld ook erg gaaf.
    Mischien ook maar eens proefrijden tegen die tijd.

    Is zeker nog niks bekend over een eventuele releasedate?
     
  5. kelders0

    kelders0 Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeg, heeft iemand een idee hoe je 't geluid van je uitlaat kan reduceren?

    Ik heb na 7 weken eindelijk m'n brommer terug, met nieuw uitlaatje eronder :D.. alleen deze maakt zo'n godsganse herrie.. op normaal praatniveau kun je mekaar niet verstaan als je er naast staat..

    ik heb gehoord dat ik een pakking tussen m'n cil. en m;n uitlaat kan proberen, maar heb geen idee waar ik die kan halen.. en evt. m'n demperwol vervangen, nou is dat geen optie gezien m'n demper's bouten zijn vastgeroest.. dus ik gooi morgen m'n originele demper er weer op.. alleen ik ben van mening dat dat niet veel help gezien de herrie voornamelijk bij de verbinding met de cil. weg komt als ik er op zit (of dat moet aan mij liggen)
     
  6. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    wat is er in die zeven weken gebeurt?
     
  7. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    zo weer terug van hard-werken-eiland... wat slurpt afstuderen toch het leven uit je.



    Ik snap je postniet helemaal.

    Als het geluid komt uit de aansluiting tussen je demper en je motor (voel je lucht langs deze uitlaat slippen?) dan moet daar een nieuwe pakking tussen. Oude uitlaat er opzetten heeft geen nut als de pakking naar de kloten is.

    Ik had de mijn pakking ook gemold bij het omwisselen van mijn demper. Pakking is slap dingtje en als je oude uitlaat dan niet meewerkt is hij snel kapot.
     
  8. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Is lek op spruitstuk toch dan lijkt mij,volgens mij zit daar verder geen pakking omheen.
    Ff checken door met je hand je uitlaat dicht te houden,valt tie deaud dan is tie wel goed luchtdicht,loopt tie door dan zal je ff op zoek moeten waar vandaan die lucht pakt.
     
  9. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ging even van een slip-on uitlaat uit,

    Maar is volgens mij idd een brommer en dan lek bij spruitstuk ja. O-)
     
  10. kelders0

    kelders0 Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm.. ben er al achter... uitlaat was niet goed gemonteerd.. alle mensen zeg.. dan verwacht je dat ze bij 'n garage wel weten na 12,5 jaar hoe ze een uitlaat moeten monteren..

    nou is ie bij de verbinding tussen uitlaat (bocht)/ cil. weer lekker rustig... nu alleen nog een manier vinden om m'n demper goed luchtdicht aan te laten sluiten op m;n uitlaat.. de flens valt ruim over m'n uitlaat heen wat ik 'n beetje apart vind. maar goed we vinden er wel wat op..

    overigens, in die 7 weken is er niet veel gebeurd.. eerste 4.5 week heeft m'n brommer in de opslag gestaan omdat ze op onderdelen zaten te wachten die achteraf niet nodig waren.. toen was het de bedoeling dat m'n uitlaat werd gemonteerd, brommer opnieuw werd afgesteld.. beurtje.. en nieuw borgplaatje op m'n voortandwiel werd gemonteerd...

    achteraf gezien:

    Alleen een beurt gehad, uitlaat verkeerd gemonteerd, niet afgesteld (dealer zei dat die goed liep.. ik heb daar een andere mening over na m'n testrit van gisteren) en ik heb zelf onderdelen moeten halen bij een andere zaak zodat zij door konden.. niet echt over te spreken.. kwam na 4.5 week bij de zaak, baas met vakantie, monteur hield een oogje in't zeil.. en die wist niet eens wat er aan m'n bromfiets mankeerde.. imo erg vreemd.

    vanmiddag hopelijk m'n setupje weer afstellen met een maat zodat die weer feilloos loopt en dan alleen nog een oplossing vinden dus voor m'n demper :).. waarschijnlijk is de demperwol gewoon op.. maar bouten zittenvastgeroest, dus kan 'm niet vervangen :mad: misschien eens kijken naar een andere demper.
     
  11. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt als een goede zaak waar jij heen gaat. Lijkt me een aanrader.

    Daarnaast klinkt het alsof het hele stetje niet bijelkaar hoort. Hoe kan je demper nu echt ruim over je uitlaat heen vallen? Hoort een pakking tussen anders krijg je hem nooit luchtdicht.

    Eigenlijk moet je ook gewoon terug gaan met de uitlaat en hun het laten fixen. Je betaalt er toch voor ;)
     
  12. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    om m goed gasdicht te maken heb je 2 componenten uitlaat kit of vloeibaar metaal speciaal voor je uitlaat:)
    Te halen bij de eerste de beste auto zaak of halfords ofzo:)

    En die bouten van je demper moeten ook wel weer los te halen zijn toch,ff sleutel erop met een buisje er om heen ofzo dat je wat meer hef kracht heb dan moet tie wel komen toch:D
    Inderdaad is het een beetje vreemde zaak dat je demper over die pijp heen valt,lijkt me dan dat de demper voor een iets zwaarder iets ofzo bedoelt is:)
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2010
  13. kelders0

    kelders0 Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    nee, is gewoon een hele oude uitlaat, die al heeel wat keren is opgepoetst ;) daarom valt 't zo ver eroverheen en sluit 't niet luchtdicht af.. overigens heb ik dat met m'n originele uitlaat ook, alleen heeft deze een soort van stof ertussen zitten, maar durf niet te zeggen wat voor een stofje ;t is.. . maar 't heeft 't wel altijd netjes gehouden.

    heb 'm in ieder geval bijna geheel afgesteld.. dus dat is ook weer zowat klaar.. nog 1 sproeiertje kleiner denk ik en dan zou ik er moeten zitten, alleen trekt 'ie ergens valse lucht denk ik.. gezien hij erg laat is met 't zakken in toeren..
     
  14. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Is tie niet te rijk af gesteld dan,omdat je toeren langzaam zakken?
     
  15. kelders0

    kelders0 Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, hij's op't moment nog net iets te rijk afgesteld.. loopt opsich al wel lekker, maar net niet helemaal tip top :).. dus nog 1 maatje kleinere sproeier erin en dan zou die perfect moeten zijn.. weet iemand hiier toevallig of 't een probleem is als je de boutjes op je voortandwiel van 't borgplaatje strak aandraait? sinds kort willen ze nog wel eens los draaien.. kwam er net achter dat 't boutje weer los zat en toen ik de oprit op reed viel 't moertje er net zo mooi weer uit.. dus morgen maar weer ff vastzetten, maar dit keer maar eens goed strak..
     
  16. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Borg moertjes gebruiken toch en loc-tite:p
    Haha ''Vroeger'' eeuwig geklootzakt aan afstelling altijd met de MB enzo,
    Haha maar dat zijn nu toch ook dingen waar ik m mooi voor weg breng mocht het nodig zijn,dan is er in ieder geval een bank bij de hand zodat je niet heel de dag de straat op en neer hoef te rijden haha:p
     
  17. kelders0

    kelders0 Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    haha dat klopt, eeuwig geklootzak met elke keer dat kleine klere ding vervangen.. stond gister op 100, dacht dat dat te klein was.. dus ik hele reeks nieuwe grotere sproeiers gehaald.. wat blijkt achteraf, moet een kleinere in :mad:weggegooid geld, maar ik weet nu wel hoe ik moet afstellen :)
     
  18. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Haha echt leuk idd:D:p
    Denk dat ik een carb daarvan blind open en dicht kan halen haha:p
    Denk van de cbr,s hier ook wel maar eigenlijk nooit gedaan volgens mij haha is keer 4 daar weer net een beetje minder zin:p
    Terwijl als je er ff voor ga zitten gewoon en goed je tijd neem het ook zo gebeurd is om het ff open te trekken en schoon te maken enzo:)
    Jaja gewoon carbs hier nog,waarschijnlijk met als enige 2k nog denk ik?:p
     
  19. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    As far as i know, yups. :p

    Zo, weer wat onderdelen binnen. Stuurgewichtjes worden nog nageleverd, zo ook remreiniger (en wat andere kleine dingetjes). Wordt volgende week ofzo maar eens beginnen om de remmen (en nieuwe leidingen) flink onder handen te nemen.
    Hendels en vizier moeten nog steeds binnen komen uit Hong Kong.

    En damn, wat meurt al die spul als dat zo voor je op je bureau staat (gewoon dicht/afgesloten). :p

    Edit: Bah, bobbins te klein. Nu kan ik ze er zo inschuiven, ipv echt indraaien. Wordt contact opnemen en hopen dat ik ze terug kan sturen en een maatje groter kan ontvangen.
    En wil ik nieuwe handvatten monteren, krijg ik oude stuurgewichtjes niet losgedraaid. Draai hoogstens hetgeen waar je je schroevendraaier in zet kapot.

    Edit: Even wat kruipolie gehaald en ingespoten. Straks of morgen even kijken of het dan wel gaat.
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2010
  20. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Hier ook nog carbs.
    Vandaag weer lekker gereden, na een week treinen. Vooraf flink gepoetst om de regenbuien van vorige week weg te werken. Hebben jullie ook dat je na het poetsen het een beetje zonde vind om te gaan rijden omdat ie dan meteen weer vies kan worden? :+8)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina