Retro Gaming

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Rego, 14 jun 2005.

1. Kaneda

Kaneda Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Shenmue 2 vind ik echt een toffe game. Op de een of andere manier is de sfeer van vrijheid in die game perfect. Het is echt de sfeer, want zoveel vrijheid heb je nou ook weer niet. Ik hoop echt dat er ooit een deel 3 komt.

2. Mr. Dekkers

Mr. Dekkers Guest

Zijn er mensen die vanavond zin hebben in TMNT '89 via XBLA?

3. ShadoW_2k

ShadoW_2k Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Shenmue 1+2 Dat waren nog eens tijden damn .
    Wat een super game was dat .

Echt te lang geleden maar kan me nog alles herinneren !

4. Kaneda

Kaneda Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er mensen die in zijn voor een potje joust op xbla?

5. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
  6. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er goedwerkend uit! Alhoewel dat vergeelde ook wel weer wat heeft onder het mom van vintage..

7. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Dat is wel héél geel :+

8. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Het is en blijft een keuze. Vintage of zo goed als nieuw.

9. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    mijn ouwe NES heeft alleen een heel geel klepje, maar verder is ie nog mooi, dat ziet er wel superdom uit.

ik wil hem wel een keer een kleurtje geven, maar weet niet echt wat voor een verf of iets dan optimaal is daarvoor.

En trouwens, hoe zit dat nou met Shenmue 3, volgens mij komt die nooit meer toch, of is er nog wel iets mogelijk in de toekomst, niks over bekend zeker...

een nieuwe complete Shenmue met deel 1 en 2 erin zou echt wel goed verkopen toch, dan zijn ze gek om er niks mee te doen.

10. Kaneda

Kaneda Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil echt een shemue 1+2+3 pack indd, en dan stuur ik mijn vriendin wel 2 weken op vakantie:)

11. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    [NES] Retro Gaming

Hoi allemaal,

Vanavond ga ik met een maat weer de NES van zolder halen.
    Dit doen we eens in de zoveel tijd en dan spelen we weer eens de games van weleer.

Deze avond gaan we proberen een game uit te spelen wat mij als kind nooit is gelukt.
    Street Gangs (Buiten Europa hete deze gaming River City Ransom)
    Een van de eerste Beat em Ups met RPG elementen ;)

Zijn hier nog meer ouwe rotten die aan Retro gaming doen? en zo ja wat spelen jullie dan :)

12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Zoals bekend heb ik verschillende retroconsoles staan, waaronder natuurlijk een NES, maar eigenlijk is het meer voor verzameling dan voor gaming. Alhoewel ik heel af en toe toch wel stiekem Duck Hunt zit te doen. :lol:

13. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Haha, ja, Duck Hunt blijft leuk.:b:

Heb wat jaren terug ook weer eens een NES gekocht, maar deed er eigenlijk niks mee.

Vaak waren de games die ik vroegah zo geweldig vond, toch niet zo goed/leuk als ik dacht...

In gedachten is het vaak mooier en leuker; dat houd ik nu liever zo.:9

Pas nog Donkey Kong gedownload via de Wii store....valt toch tegen op een HD TV.:+

14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Nou, ik kan Super Mario Bros 3 een miljoen keer spelen en toch blijft die game net zo goed als de eerste paar keren. Sommige games zijn gewoon zo geweldig dat ze zelfs nu nog indruk maken.

15. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Klopt hoor, je hebt games die blijven tijdloos.
    Die heb ik ook bijna allemaal al gedownload op de Wii'; alle mario games, Zelda's en ook oude Megaman games, die blijven geweldig.

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    NES spellen kan ik niet echt meer met plezier spelen, SNES spellen daarentegen nog wel, Super metroid, Chrono Trigger e.a blijven goed hoe oud ze ook mogen zijn

17. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Dat ben ik idd met je eens. Er zijn maar een aantal NES games die ik echt speel:

- De Mario games natuurlijk, wat zoals sommigen misschien al hebben gemerkt m'n favoriete franchise ooit is.
    - TMNT 2, omdat deze beter is dan de XBLA versie :p
    - Duck Hunt, gewoon omdat het vet blijft

Voor de rest zijn de games qua gameplay gewoon te verouderd. Zelda heb ik er niet bij gezet omdat A Link To The Past het eerste deel kinderspel doet lijken en voor Metroid geldt hetzelfde.

Daarnaast zijn RPG's op de NES nog veel te basic, waar ze op de SNES veel grootser en beter werden.

18. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ach ja, retrogaming. Ik houd nog zoveel van die oude games, echt games waren dat. Ik ben helemaal weg van die oude Mario games. Op de NES, ik kon er geen genoeg van krijgen, ik heb ze alle drie zo ontzettend vaak uitgespeeld. Ik kon het blind met mijn voeten uitspelen. Ik was echt bizar goed. Ik had ook niet zoveel geld toen natuurlijk, dus ik had echt maar een paar games. En nog gamede ik iedere dag dus het is niet zo vreemd dat ik die games zo verschrikkelijk goed kon.

Ik heb ook al die consoles nog op zolder staan, geweldig. Laatst kwam ik nog mijn Sega Megadrive II tegen. Daar zal Alladin nog bij haha...... Die was ook vet. Wat dachten jullie van die Mickey Mouse game op de Megadrive? Ik weet ff niet meer hoe die heet, maar die was ook echt bruut. Begon in het zwart-wit met Steamboat Willy. Wacht, ik ga kijken hoe die game ook alweer heette.....

Dit was 'm, ik vond hem echt te vet....

Laatst bewerkt: 3 sep 2010
  19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Mickey Mania

20. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ja, die dus... Ik ga hem even ergens op de kop tikken, volgens mij heb ik hem niet meer, maar nog wel een Megadrive II staan natuurlijk.

Deel Deze Pagina