1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft het zin, vraag ik me dan af. En om het voor iedereen leesbaar te houden zou het handig zijn als je gewoon hoofdletters en correct Nederlands gebruikt tijdens het schrijven .

    1). Als partij moet je eerlijk zijn tegen je stemmers. Het is dus niet de bedoeling dat de fractievoorzitter er voor zorgt dat elk lid alleen de mening van de fractievoorzitter verkondigt en zijn of haar eigen mening voor zich houdt.
    2). In mijn ogen was het CDA in dit stadium nog helemaal geen partner van de PVV, slechts mogelijke partners. Het is dus beter dat ze nu met hun kritiek komen, dan wanneer het kabinet al gevormd is. Dan pas ben je een onbetrouwbare partner.
    3 ). Niet noodzakelijk alle leden binnen een partij hoeven het met een bepaalde kwestie eens te zijn, partijen horen namelijk democratisch te zijn. Zulke kleine meningsverschillen hoeven niet veel uit te maken, maar in dit geval ging het om een iets fundamentelere kwestie, die niet zomaar opgelost kan worden.

    Maar aangezien jouw partijtje niet zoveel waarde hecht aan democratie kan het zijn dat dit een beetje moeilijk te begrijpen is voor je.;)
     
  2. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Dat was toch al duidelijk zodra deze formatieronde begon. Wilders kon er alleen maar door groeien, of ze nou gingen regeren (waar Wilders nooit de zwarte piet toegespeeld zou kunnen krijgen omdat ie geen verantwoordelijkheid zou hebben) of dat deze ronde zou klappen (zoals voorspeld geeft Wilders nu ook zwaar af op het CDA). Wilders had ze bij hun togus vanaf het moment dat er serieuze formatiegesprekken gevoerd gingen worden en zowel VVD als CDA hebben zich laten beetnemen.

    En waarom hebben we zo accuut een nieuwe regering nodig? Regeringen zijn overrated. Het land draait al maanden prima zonder regering (met zeggenschap).
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2010
  3. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha. Maar even serieus, we hebben nog steeds een regering om het land draaiende te houden. Wel ben ik het met je eens dat het CDA zich heeft laten beetnemen, dit had makkelijk voorzien kunnen worden.

    Ik vond trouwens het optreden van Verhagen tijdens de persconferentie nogal zwak. Ben erg benieuwd hoe de toekomst er voor het CDA uit gaat zien.
     
  4. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Inderdaad.

    Ben benieuwd naar what's next.
     
  5. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Klink hostile takeover \o/
     
  6. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    :9 Zou wel mooi zijn, zie liever hem dan Verhagen het CDA leiden.
     
  7. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik ben serieus. Het land draait nog steeds. Sterker nog: het land groeit.
     
  8. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Het valt me nu pas op dat je '(met zeggenschap)' er tussen had gezet. Mijn fout dan. Maar vroeg of laat zullen we toch een regering met zeggenschap nodig hebben.
     
  9. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Precies, overheidsbemoeienis is slecht.

    Denken jullie echt dat Wilders zo slim is geweest om de formatie als een soort verkiezingsstunt te gebruiken, zodat die niet zou slagen en steeds meer mensen naar de PVV stappen? Dat zou wel heel briljant zijn als het lukt.

    Fijn man, we hebben niet alleen een mogelijk heel enge leider in 't verschiet, hij is ook nog eens briljant. Dat is dus dubbel eng.

    Rutte, doe je best op dat papiertje, dan maken we er toch nog Paars + van....
     
  10. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo briljant hoef je daar niet voor te zijn. Zoals *NERAZZURRI* al aangaf was het een win-win situatie voor Wilders. Wilders weet heel goed hoe zijn mogelijke achterban kan bespelen, helaas...
     
  11. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Als je hier in het topic leest lijk je wel op 1 of andere debiel als je Wilders stemt. Voel me aangesproken ;).

    Nee hoor, mij maakt het geen klote uit. En het is een rare vent in ze uitspraken zo af en toe maar een zogenoemde hoofddoekjes verbod kan er toch niet komen.

    Stel hij krijgt 40 zetels en word de grootste partij moet ie toch nog een paar partijen vinden die mee willen werken. Dan moet VVD er 35 halen want geen enkele andere partij wilt mee werken. Volgende verkiezingen worden dus weer net zo lastig. Of PVDA moet de grootste worden (niet dat ik daar op zit te wachten) maar dan geloof ik wel dat we snel een kabinet hebben!
     
  12. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je er zo over denkt waarom stem je dan Wilders? En als je dit niet doet waarom voel je je dan aangesproken?
     
  13. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Waarom zit je daar niet op te wachten?
     
  14. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    de heksenjacht van de media en linkse rakkers op wilders is blijkbaar gelukt. chapeau.
     
  15. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Sinterklaas Cohen gaat ons binnenkort allemaal tevreden stellen. Bezuinigen? Hoe haal je het in je bolle kop. Alles via de langzame route, zodat de staatsschuld ongekende vormen gaat aannemen.
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zucht...
     
  17. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Omdat ik het met veel punten eens ben, en ook zijn immigratiebeleid alleen slaat ie soms door in ze uitspraken.

    En ik wil niet dat PVDA de meeste zetels krijg omdat die Cohen al te zenuwachtig in een debat op tv. Verder ben ik het op heel veel punten de standpunten van de PVDA oneens. Ik vond hem zelfs zelfs zielig tijdens het debat en kreeg veel zetels omdat het links tegen rechts werd op de laatste dagen en dachten veel linkse stemmers, dan maar PVDA want we willen geen rechts. Daarvoor stond PVDA en niet zo goed op in de peilingen!

    Maar ik ben zelf erg slecht in me mening verkondigen dus hier zouden jullie het mee moeten doen ;). Ik respecteer iedereen ze keuze en weet eerlijk gezegd ook niet wat nu het beste is voor NL. Ben niet links maar rechts komen ze er ook niet uit. Duurt nog wel een jaartje voordat er is geregeerd kan worden!
     
  18. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Zeer jammer dat dit niet gelukt is. U wordt bedankt Klink! *zucht*
     
  19. House

    House Literear Terrorist

    Berichten:
    1.161
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat extreem rechts en extreem links nooit de (langdurige) oplossing is.
    Links is veels te sociaal en rechts is veels te kapitalistisch, en met dit voordurende gebabbel over kabinet formaties komen we ook helemaal nergens,

    Zijn er eigenlijk nog meer mensen die walgen van het feit dat de koningin er ook zogenaamd een 'mening' over moet hebben, terwijl ze toch niks beslist.??
     
  20. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Ja die win-win situatie was al wel vanaf het begin duidelijk, maar alleen de onderhandelingen ingaan met het doel het te laten klappen en gaandeweg meer kiezers naar zich toehalen is natuurlijk andere koek.

    Ik denk dat hij dacht: 'ik ga proberen mee te regeren, mocht het lukken prima, mocht het niet lukken kan ik in ieder geval de "gevestigde orde" bashen dat ze me demoniseren of wat dan ook en dan krijg ik meer stemmen van de rechtse, teleurgestelde CDA'ers en wat VVD'ers'.

    Die laatste gedachtegang is logisch...die eerste is evil genius achtige shit.
     

Deel Deze Pagina