[Muziek]Jazz, Funk & Blues

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door the only ego, 12 feb 2006.

1. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Yesterdays new quintet , dexter gordon, ahmed jamal, john coltrane. Genoeg om mee te beginnen en been beetje van alles wat qua stijlen

2. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Tnx! Ik ga eens opzoek :thumbs:

3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Kerel, hoe gaat 't eigenlijk met jou? Zie je geloof ik nooit meer op msn. :eek:

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Als je Kind Of Blue vet vind moet je zeker John Coltrane checken, dat is namelijk 1 van de twee saxofonisten op die plaat en ook een legende.

Dexter Gordon is idd een must. Zijn stijl is zo smooth en warm. _O_

[yt]8QbyBMaMbX4[/yt]

David Axelrod vind ik een aanrader, ook al is dat meer Fusion ipv Jazz.

Als je van piano houdt: Ahmad Jamal, een van de weinige nog levende jazzlegendes.

En natuurlijk de andere werken van Miles en nog vele andere artiesten, maar deze paar hebben al zo'n discography dat je daar al maanden mee bezig bent.

Ik ben daarentegen niet een fan van hedendaagse jazz, dus daar kan ik echt niks over zeggen.

5. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    En Winterbase, nog wat met de tips gedaan/er nog wat aan gehad?

Ik heb zelf nu weer een nieuwe interesse gevonden dankzij dit album:

Bossa Nova, een genre dat is ontstaan uit (Braziliaanse) sambamuziek en jazz. Dit album klinkt in ieder geval heerlijk, dus zeker een aanrader.

6. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57

Zo'n nummer wat je vast wel eens ooit gehoord hebt. Ergens in het verleden. En nu luister ik weer, met open mond. Tnx voor de tip. :) Heerlijke muziek.

7. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Jup, alleen nog niet veel beluisterd. Heb Ahmad Jamal - Jamal Plays Jamal binnen gehaald en nog wat ander werk van Miles Davis.

Getz / Gilberto klinkt ook goed :) Anders maar klinkt goed.

Ik had het laatst ook al ergens anders gepost maar ik kwam laatst op onderstaande video uit, en die vond ik onverwachts toch wel tof. Hele plaat inmiddels ook al best vaak beluisterd.

[yt]lYBR1drJau0&rel[/yt]

Laatst bewerkt: 17 apr 2010
  8. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Even een kick :)

Aangezien ik de plaat van Dexter - Hi-Hat Club Vol. 3 – The Jazz Files zo goed kon waarderen kreeg ik van iemand op Last.fm de tip om DJ Cam Quartet eens te beluisteren. Ik moet zeggen, het klinkt erg tof naar mijn mening :) Volgens mij valt het alleen niet helemaal onder Jazz...

[yt]r_s9mLPIYzA[/yt]

Mocht er iemand zijn met meer van dit soort muziek, please let me know! :)

9. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Je begrijpt dat die Jazz Files van Dexter eigenlijk ook niet echt Jazz is? Het is meer een soort mengeling van HipHop en Jazz. Ik heb die CD volgens mij ook een keer aangeraden in het HipHop topic, wel een aanrader inderdaad. Mits je van Jazzy HipHop houdt. :) Ook DJ Cam Quartet mixt de HipHop met Jazz. Als je dit goed vind zou je ook eens Yesterday's New Quintet van Madlib kunnen checken en HipHop met Jazzy beats. Dat is er ook genoeg.

EDIT: Check ook zeker Madlib - Shades of Blue.

[yt]apN0AXjJxQE[/yt]

Laatst bewerkt: 9 mei 2010
  10. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Ja, dat weet ik :) Moest er ook aan wennen omdat ik er niet mee bekend was maar op een gegeven moment begon ik het wel tof te vinden :) Tnx voor de tips, zal ze eens bekijken.

11. da_ruub

da_ruub Active Member

Leuk Bevonden:
    320
    Ik heb vorige week, onder het genot van een hapje en drankje, een optreden bijgewoont in de Blue Note. (http://www.bluenote.net)
    Ik heb niet zo veel met Jazz, maar het was toch wel een aparte ervaring. Voor herhaling vatbaar in ieder geval.

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Daar is ie weer eens. Ik luister eigenlijk bijna nooit nieuwe jazz, aangezien er een schat aan oudere (vaak betere) jazz te vinden is, maar heb deze toch maar even gecheckt:

Lekkere spiritual jazz en zeker een aanrader. :)

13. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Tof, even checken binnenkort :) Tnx Modder!

14. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Dit topic mag wel weer eens een schop krijgen :) Afgelopen week Kind of Blue weer eens een aantal keer beluisterd en ben weer helemaal hooked. Heb nu Bitches Brew van Miles Davis aanstaan. Wow! _O_

Wil me vandaag/morgen ook eens wagen aan David Axelrod - Song of Innocence :)

15. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Hey! Wist niet dat dit topic er was! Tof! :cool:

Maar heb laatst de dubbel cd van Robert Johnson gekocht, geniale shit :)

16. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik vind persoonlijk Bitches Brew echt helemaal niks. Nerveus gedoe, erg onrustig. Niet mijn Jazz, maar ik begrijp tegelijk wel waarom mensen het geniaal kunnen vinden. Song of Innocence vind ik wel geweldig.

17. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Ik vind Bitches Brew wel nice, maar het is niet iets waar ik altijd naar kan luisteren i.t.t. bijvoorbeeld Kind Of Blue, Something Else, A Love Supreme etc. Ben toch wat meer van de klassiekere jazz.

Ik heb trouwens een nieuwe aanwinst op dvd:

Straks misschien ff kijken. :)

18. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Nog bekeken Modder?

Anyway, sinds vorige week weer een beetje aan 't verdiepen in de Jazz en dit plaatje met veel plezier beluisterd.

Echt geweldig imo :)

19. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Staat nog steeds op m'n mediaplayer. :+
    Moet het wel eens doen.

20. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Wat is de precieze titel van die dvd/concert registratie? :) Ben wel geïnteresseerd ^_^

Deel Deze Pagina