Pro Evolution Soccer 2011 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tyrant, 8 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lincoln10

    Lincoln10 Active Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn kritische kijk op basis van dit filmpj
    http://www.youtube.com/watch?v=KMztClFL2d8&feature=player_embedded#!
    + heerlijke camerstand
    - nog steeds flaterende defensies/keepers (zie goal bij 2:40)
    - teamgenoten rennen zich niet nadrukkelijk vrij, dit is beter bij fifa
    - nog steeds geen sfeer, YEAHHHH bij een goal alsof je in Japan speelt
    - het aannemen duurt nog steeds lang (05:00)
    + de duels
    + je kunt van alle standen lekker schieten, geen vreemde schoten meer (hij draaide altijd zn hele been zodat hij hem exact met de bovenkant vna zn voet raakte)

    het zal ongetwijfeld een vermakelijke gmae worden en ik twijfel nog, effe kijken wat fifa ervan bakt.
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2010
  2. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.294
    Leuk Bevonden:
    361
    Fifa10 verbleken ? Deze stelling gaat wel erg ver hoor. Ik snap best dat je enthousiast bent, maar probeer wel een beetje realistisch te blijven. Laten we zeggen dat pes2011 de aansluiting bij fif0 weer heeft gevonden, alleen komen die haast weer met fifa11 ;)
     
  3. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Natuurlijk zitten er minpunten in. Die zitten ook in Fifa2011. Waarom mogen we niet enthousiast zijn? In 7 wedstrijdjes kun je nog niet zo goed zijn dat je alles weet van de game, ook het positieve niet. Looplijnen zijn in te stellen. Steek daar wat meer tijd in, dan praten we verder. Is het dan nog niet naar je zin, dan is Hey simpelweg niet jouw game.
     
  4. Banweezy

    Banweezy Kanyeezy

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    17
    Ik ben zo ontzettend jaloers op de PS3 bezitters he.

    Lincoln, heb je de demo al gespeeld?
     
  5. SNK FOREVER

    SNK FOREVER Active Member

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu 8 potjes gespeeld. Ik kan natuurlijk nog geen definitief oordeel geven, maar de volgende zaken vielen me op.

    + Tackels zijn goed uit te voeren, mits je een goed gevoel voor timing hebt. De animatie ziet er ook best goed uit, je hebt echt het gevoel dat je de bal met een juist getimede inzet heroverd.
    + Het voelt minder arcade dan voorgaande delen. Dit komt met name door de manier van passen en de snelheid van de game.
    + Passing game werkt goed en is behoorlijk nauwkeurig te plaatsen. In het verleden wilde de A.I. weleens naar een verkeerde medespeler passen, dit is nu niet langer het geval.

    - De keeper slaat de bal nog regelmatig alle kanten op-het welbekende flipperkast effect-hoewel dit minder is dan in voorgaande edities.

    - Het lijkt erop dat de keeper af en toe houdbare kopballen of een niet al te hard ingeschoten schot doorlaat. De keeper duikt bijv. wel, maar het ziet er dan wat knullig uit en soms reageert de keeper te laat. Daarentegen duikt hij wel de meest harde schoten uit de hoeken.


    - De game mag 'soepeler' worden uitgewerkt in bepaalde aspecten van de game. Spelers als Iniesta, Xavi en Messi zijn ongelofelijk wendbaar en o.a. daardoor zo goed in het echt (natuurlijk zijn er nog veel meer factoren, maar doet voor de game nu niet terzake). Wat me dan gelijk opvalt is dat het kappen en draaien soms enigzins houterig aanvoelt. Je moet met dit soort spelers makkelijk kunnen wegdraaien, net als in het echt. Natuurlijk moet dit wel te verdedigen zijn, zeker met een goede verdediger. In PES 6 was de balans hierin wat verfijnder. Daar kon je als je goed timede met een goede verdediger een goede aanvaller stoppen. De hele flow van de game was daar soepeler. Je kon als aanvaller makkelijker kappen, draaien, iemand verassen.

    - Wat me het meest opviel was dat je medespelers niet meer (zoals wel in bijv PES 6) de vrije ruimte opzoeken. Het meest viel me dit op toen ik aan de bal was met Xavi en er een enorme ruimte lag voor Messi. Normaal rent hij dan de diepte in en hoef je alleen maar mee te geven in de loop om voor gevaar te zorgen (jaja, net als in het echt). Helaas bleef Messi staan waardoor ik hem direct moest aanspelen, met als gevolg dat de verdediging kon anticiperen. Ook blijven spelers gewoon tegen een verdediger aan staan terwijl de ruimte voor of naast hen ligt. Is dit manueel in te stellen (looplijnen) of is het gebrekkige A.I.?
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2010
  6. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Kwestie van instellen. Steek daar tijd in en dan komt het goed.
     
  7. Lincoln10

    Lincoln10 Active Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog niet, ik moet het ook doen met ervaringen en vage filmpjes |:-

    SDKForever klopt het een beetje van wat ik heb opgemerkt ?
     
  8. SNK FOREVER

    SNK FOREVER Active Member

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0

    Absoluut, alleen wat de aanname betreft zit je er naast. Die is prima in orde. De game reageert met passen en schieten erg vlot. Verder zijn mijn eerdere bevindingen een eerste indruk. Feit is wel dat een eerste indruk blijft hangen. Nou weet ik wel dat er van alles is in te stellen zoals Cyrax ook al aangaf, maar een belangrijk punt als looplijnen van spelers op de juiste momenten zou standaard al in orde moeten zijn naar mijn mening. Het is maar de vraag of dit een instelling is die je kan wijzigen of een bewust geprogrammeerde A.I. Mijn eerste indruk is het laatste.
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2010
  9. Maver21

    Maver21 *PS4-BOX-one*

    Berichten:
    3.253
    Leuk Bevonden:
    20
    Zo. Mijn dag zit erop. Heb vandaag geloof ik nog nooit zolang mijn ps3 aangehad op 1 dag. Mijn eerste indruk van pes is dat ik echt aangenaam verrast ben als fifa speler. Het passen en schieten werkt idd goed. Ik ga zowaar pes ook maar halen dit jaar omdat het gevoel erg goed is.
     
  10. Wayne Rooney

    Wayne Rooney everton fc

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    5
    PES2011 wordt het zowiezo voor mij.. PES2010 heeft veel irriterende foutjes maar is offline tegen vrienden nog steeds het beste tijdsverdrijf.. PES2011 zal alleen maar beter zijn ga ik er vanuit.:thumbs:
    :b:
     
  11. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraag voor de spelende gasten.

    Als je op een lege goal af gaat, keeper uitgespeeld, en je rent naar de goal, als je rustig schiet gaat ie er in, maar wat gebeurd er als;

    1. je met x (pass over de grond op playstation) een pass naar rechts (dus richting de goal) doet?

    2. als je met rondje (lange pass op playstation) een korte hoge bal passed naar rechts (richting leeg doel) doet?

    3. als je met manual pass een pass naar rechts geeft richting het lege doel?


    Kan iemand deze 3 dingens eens testen aub?
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2010
  12. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dan gaat de bal erin. Met x iig wel, zo heb ik gisteren gescoord. Hij is redelijk manual, als er niemand staat in de richting waar jij passed, gaat de bal daar gewoon heen. Ook zonder de knop om manual te passen. Ik heb vannacht een pot of 6 gespeeld, ben redelijk tevreden. Het voelt redelijk vrij aan allemaal, spelers stoppen niet zomaar, je kunt gemakkelijker een pass onderscheppen.
     
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Vanavond maar weer 's verder met de demo. :)
    Al blijf ik het verschrikkelijk irritant vinden dat je de demo steeds moet afsluiten! :mad:
     
  14. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Dat lijkt me idd vervelend. Maar vervelender is dat als je demo helemaal niet kan spelen. Achja, word een weekje hier allesin de gaten houden. Leuk dat maver als FIFA speler het lekker vind spelen.

    Iemand al iets gevonden waardoor ja makkelijk scoort of dat je een medespeler zo vrij voor de keeper zet?
     
  15. djoggoman14

    djoggoman14 Active Member

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    0
    zit die card systeem er niet meer in of wel dan je die toch gewoon instellen
     
  16. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    oja, sorry was even vergeten dat ik jouw mening hier dien te verkondingen.
     
  17. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik vind het als FIFA speler ook lekker spelen. Al moet ik weer heel wat leren! :+
    Nu merk je eigenlijk pas hoe automatisch alles bij FIFA gaat.
     
  18. Spartacusss NL

    Spartacusss NL Active Member

    Berichten:
    628
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben fifa man en fifa ga ik zeker weer kopen is samen met F1 2010 de games van 2010 voor mij.ik ga zkr de demo van pes proberen.en tot slot ben ik blij voor de pes fans dat ze eindelijk weer een lekkere footie hebben op een next gen console.
     
  19. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    AAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRGGGGGGGHHHHHHH
     
  20. dannyn1972

    dannyn1972 Active Member

    Berichten:
    1.640
    Leuk Bevonden:
    0

    Pfffff...net alsof ze in de VS op PES zitten te wachten?:mad:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina