Ik heb nu ongeveer een 1 á 1,5 jaar oude Xbox 360, die het sinds kort heeft begeven.
Elke keer als ik een game wil opstarten, komt er te staan: Disc is unreadable, en dan Open Tray, zonder plaatje. Later staat er; Play Game, zonder plaatje, maar dan doet die het alsnog niet. Nu heb ik er ook last van als ik de disc tray open en sluit dat die een heel appart geluid maakt. Nu durf ik hem niet meer aan te zetten, en heb ik dus gebeld naar MS.
Heb garantie tot 11 april 2011. Ze vroegen me serialnr. en je weet wel..
Gaan ze zeggen; helaas, maar we kunnen niks voor je doen.
Ik was stom verbaasd, want waar is de garantie anders voor?
Dus na lang doordrammen kreeg ik het voor elkaar, en heeft meneertje MS-medewerker me geholpen, en een reparatie aanvraag voor me gemaakt.
Ook heeft die me inmiddels een mail gestuurd met een bon de ik op de doos zou moeten plakken.
Ik weet onderhand dat je een doos moet hebben waar de Xbox in kan, maar niet de orginele, ook moet ik hem vast leggen met papier en ander materiaal in de doos.
Maar wat doe ik met die bon? Ik kreeg een A-4'tje waarop een klein vakje stond, die ik moest omvouwen. Moet ik verder nog iets mee geven in de doos, behalve de Console (ZONDER HDD KABELS ETC.)?
Hoorde iets over een fractuur? Is dat die aanvraag van de reparatie? Verder nog speciaal papierwerk dat ik toegestuurd heb gekregen?
Kan ik er eventueel ook nog een toelichting op papier in doen? Omdat ik bang ben dat meneertje MS-medewerker slechts de reparatieaanvraag heeft ingevult, maar het probleem niet heeft toegelicht wat ik eerst wel van plan was?
Ook zit ik nu met 3 beschadigde games: 2x Modern warfare II. ( Heb em opnieuw gekocht na de eerste keer, tot dat die de 2e ook molde, en ik hoorde dat je em ook gewoon kan laten polijsten. )
En Need for Speed.
Doet MS daar verder nog wat aan? of zal ik dat gewoon zelf moeten vergoeden?
En ik neem aan dat ik de games niet kan kopieren naar me HDD, als die de disc's niet meer leest? En ik kan denk ik ook niet de games vanaf me HDD spelen, met een bekraste disc, en een WAARSCHIJNLIJK kapotte driver?
Gelukkig word de Xbox gratis opgehaald gerepareerd etc etc.
Nu nog 1 vraag, moet ik UPS bellen, of kan ik afspraken via internet maken? En hoe gaat dat precies? Wat moet ik allemaal aanklikken? Want ik zal nogal veel opties die ik moest aanvinken, alleen weet ik niet precies wat ik moet hebben.
Alvast super bedankt. \o/
Grtz,
sh0tZ`
(ps: sorry als er al ergens uitleg is gegeven over mijn vragen, maar ik kon niet echt duidelijke info vinden. )
Laatst bewerkt: 12 sep 2010