Daar heb je gelijk in, maar dat geld heeft Konami nooit gehad. Ook niet toen ze al die jaren beter waren en EA van alles probeerde maar geen aansluiting kon vinden. En plots waren ze er toch voorbij.
PES heeft nu een game waarmee ze verder kunnen. PES2011 is een aardig goeie footie geworden, ik hoop echt dat ze op deze voet verder gaan. Ik zeg ook eerlijk dat ik verwacht dat Fifa 2011 beter zal zijn, zeker voor het grote publiek. Maar ze krijgen toch wel een aantal fans terug. Nieuwe zieltjes gaan ze niet winnen, maar een aantal oude rotten komen toch weer terug verwacht ik.
Persoonlijk vind ik de flow en vibe van PES gewoon beter dan Fifa. Nu de gameplay van PES 2011 aardig goed en tof is geworden heb ik voor het eerst in 3 jaar geen behoefte om Fifa aan te schaffen en weer echt zin om een PES game te leren masteren. Die vibe... daar moeten ze gebruik van maken. Ze zullen altijd anders moeten blijven dan Fifa, maar ze mogen best wat uit de keuken van Fifa gebruiken wat mij betreft (penalties, mogelijkheden bij stilstaande situaties). Als het dynamische van PES maar blijft.
Laatst bewerkt: 10 sep 2010