De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen, Discussie] [Deel 32]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 17 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Het heeft een half uur geduurd maar is ondertussen nog een keer bijgekomen, zoals ik t heb begrepen. Want denk niet dat je een half uur zal overleven, zeker wanneer je hoort dat een hartstilstand maar door 7% van de gevallen wordt overleefd!

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Maar in heel veel gevallen als er direct iemand in de buurt is die kan reanimeren. Ik las net dat ie tien minuten buiten bewustzijn is geweest, wat nog steeds erg lang is. Maar dat kan je wel zonder schade overleven.

3. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    De situatie is natuurlijk anders, als er allerlei artsen toekijken, en deze een defibrillator paraat hebben, alleen was het bij Puerta niet hetzelfde geval? op het veld neervallen, en even later na een 2de hartaanval overlijden..?

Mocht Sno het niet overleefd hebben, zou de wedstrijd van woensdag waarschijnlijk niet gespeeld worden, zo was het toentertijd ook bij Sevilla (UEFA Cup) dus het is gewoon mogelijk

4. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Sno schijnt 10 minuten van de wereld te zijn geweest en niet 30? Maar het is wel lang, wel een goed teken dat hij bij bewustzijn was en vragen kon beantwoorden.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Inderdaad, nog een wonder dat die zelf kan praten... Verlamming treedt makkelijk op zo.

6. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Gelukkig zeg, het is een wonder dat hij nog leeft. Hier schrik je echt erg van..

En laat ik nou net een nieuwe voetballer in ons elftal hebben die ook hartproblemen heeft, stel je voor...

7. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, zeer ernstig wat er is gebeurd gisteren. Ik las het vannacht op FCupdate en schrok wel even want zoiets wens je niemand toe. Vooralsnog goed ingrijpen door de staf van Vitesse/AGOVV en hopen op geen blijvende schade bij Sno.

8. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    En de Ajax staf heeft niet goed ingegrepen?

9. Kaasstengel

Leuk Bevonden:
    0
    Ongetwijfeld maar:
    - De medische staf had op moeten merken dat Sno hiervan last had.

Desondanks treurig en mag hij snel beter worden,

Het tegenovergestelde is naarjuist waar. Topsporters gaan vaak eerder dood met hartkwalen/falen

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Wie zegt dat het allemaal zo makkelijk op te merken is Kaasstengel?
    Ik neem aan dat Sno gewoon medisch gekeurd is, en daar ook naar zijn hart gekeken is.
    Beetje rare reactie eigenlijk...

En je uitspraak over topsporters is ook complete onzin uiteraard :emo:.
    Er is in dit geval helemaal geen verband tussen topsport en een hartaanval.
    De oorzaak van deze hartaanval was een zeldzame aandoening en niet omdat het een topsporter is.

Laatst bewerkt: 14 sep 2010
  11. Kaasstengel

Leuk Bevonden:
    0
    Ze geven zelf de oorzaak aan hartritmestoornissen. Mij lijkt dat dit opgemerkt kan worden maar ik ben natuurlijk geen arts. :thumbs: Ik heb er verder ook vertrouwen in dat Sno goed is getest maar ik vind het wel vreemd. Dat ritmestoornissen niet eerder zijn opgemerkt bij Sno

Ik heb het ook niet daarover. Ik heb het erover in het algemeen dat mensen die topsporter zijn geweest vaker jong overlijden vanwege hartfalen Zal de bron straks eens zoeken.

En voordat ik het forum over me heen krijg:
    ik vind het zonde als een jonge (getalenteerde) speler zo misschien afscheid moet gaan nemen van zijn carrière en dat gun je niemand.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Inderdaad, je bent geen arts. Vraag me dan af waarom je gelijk de artsen van Ajax veroordeelt van laksheid. Als dit echt makkelijk te spotten is, hadden ze dat allang al opgemerkt bij de club. En anders wel bij Feyenoord of Celtic.

13. Kaasstengel

Leuk Bevonden:
    0
    Dat doe ik helemaal niet :F: Ik veroordeel geen één arts van laksheid :emo: Maar als het daadwerkelijk hartrtitmestoornissen dan was het eerder opgemerkt door de speler of de staf . Misschien had die paddo's op :+

14. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Iedereen ondergaat bij het begin van het seizoen een medische keuring. Bij Evander Sno was niets geconstateerd. En de doktoren die hem hebben geholpen op het veld waren medische staf van zowel Ajax en Vitesse, maar dat zou niet uit moeten maken! Als die te laat waren was Sno zo goed als dood.

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Je zegt het hier toch duidelijk.
    En wie zegt dat je een hart ritme stoornis zo makkelijk opmerkt?

16. Kaasstengel

Leuk Bevonden:
    0

Ik :thumbs: :+

Maar geen zin in deze discussie, moet Reach uitspelen.
    Zonde wat er is gebeurd maar had imo voorkomen kunnen worden.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    IMO heb je er nogal weinig verstand van. Zeggen dat topsporters vaker aan hartkwalen overlijden, ik wacht nog steeds op je bron!

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Het is wel zo dat we dit de laatste 10 jaar vaker gezien hebben. Ik kan me Vivien Foe nog herinneren en die oost europese jongen die volgens mij voor Sevilla speelde die ook zomaar uit het niets aan een hartstilstand overleden.

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Zijn ook mensen. :)
    Overlijden zoveel mensen aan een hartstilstand maar dat zijn geen sporters en komen niet in het nieuws.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Dagelijks sterven er mensen aan een hartstilstand.. Het zou een wonder zijn als dit nooit tijdens de meest populaire sport ter wereld gebeurde! En omdat je je aan het inspannen bent, kan het inderdaad zou zijn dat je het hart het begeeft.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina