Nou vannacht nog ff door gespeeld.. En ik ben toch niet echt laaiend enthousiast (door al jullie verhalen waren mijn verwachtingen misschien echt wat te hoog..
).
Bevindingen:
- Passen.. Het is nog echt geen complete vrijheid. De richting is zeker niet compleet vrij (vind ik op zich niet erg), maar het lijkt wel alsof de richting die er aan zit meer wordt bepaald door de SNELHEID ipv de richting. Wel heb je zo nu en dan heerlijk aanvallen, en vooral het steekballetje voelt aan alsof je hem echt zelf geeft.
- Animaties: ik kan zien dat hier veel werk in is gestoken.. Maar Konami is nog zeker niet waar het moet zijn als het gaat om animaties scripten. Vooral keepers zien er soms grappig uit, in negatieve zin: ze springen omhoog, maar omdat de bal een meter naast hun komt vliegen ze opeens een metertje opzij. Weird!
Die sliding is zeer nice, alleen ben ik bang dat dit erg overpowered gaat worden! Verschrikkelijk, verdedig nu alles met slidings en als je ff oefent is dit een enorm wapen..
De feints zijn wel heel tof, mooie toevoeging. Jammer dat de schwalbe er niet meer inzit
- Scheidsrechters: fluiten gewoon teveel. Elk fysiek contact wordt nogal snel bestraft, voordeelregel kan beter worden toegepast.
- Duels: ziet er goed uit! Vooral bal afpakken zonder knoppen dmv timing is goed. Kopduels zijn nu echte duels, en niet al bepaald voordat de bal uberhaupt gearriveerd is.
- Graphics: vind ik erg tof persoonlijk. Sfeertje is leuk, scoreboard mag wat fancier. De blur in de korte replays is een leuke touch!
- Schieten: dit vind ik echt achteruit gegaan. In PES2010 kon je nog lekker wreeftrappen, gewoon strak op doel. Hier gaat wel erg veel met een boogje. Als ik van buiten naar binnen kom met Robben is dit nog wel ok, maar als ik 18 meter van de goal sta en van Bommel staat compleet vrij, dan wil ik vol strepen. In PES2010 kon dit lekker, hier gaat dat te vaak mis imo.
Er zitten echt teveel 'rare' schoten tussen, die er niet mooi uitzien.
Menu: heel mooi! Allerlei achtergronden te koop (hoop dat ze er bij alle transferupdates gewoon zo nu en dan een wallpapertje bijgooien), en alle aparte logo's vind ik echt heel nice! Echt een sfeer menutje, kan FIFA weer wat van leren IMO
.
Tactics scherm: geweldig. Echt heerlijk door gewoon je opstelling te veranderen door middel van slepen. Werkt heerlijk, en daar gaat veel tijd in worden doorgebracht. Nice!
Al met al een redelijke demo/game. Uiteraard moet ik nog ff groeien in de game, maar vooralsnog is dit niet de comeback die ik had gehoopt... Uiteraard ga ik nog wel eventjes FIFA spelen, maar PES heeft gewoon dat gevoel..
Het lijkt nu alsof ik erg negatief ben, maar ik zit op werk en heb echt zin om ff te PES'sen .
Klik om te vergroten...