1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 2011 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tyrant, 8 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    En dan ook nog zo'n verschrikkelijke avatar hebben, bah!

Ach, hij beticht mij ook van fanboy gedrag, maar in feite doet hij/zij precies hetzelfde... Trek me er niks van aan :)

2. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Dit is inderdaad mijn mening, en als je naar andere posts kijk zie je dat andere mensen zich ook aan deze punten 'ergeren'. Wat jij zei over FIFA was iets anders, jij zei dat het nieuwe systeem van pro-passing gewoon niet werkte omdat je nog steeds met 5 passjes voor de goal stond, op het hoogste niveau. Wat natuurlijk wel heel erg raar is aangezien ze dit er uit hebben gehaald en ik de demo van FIFA al vaker dan één keer heb gespeeld, + iedereen zegt ook dat het niet meer kan. Dus ik vind niet echt dat jouw post en mijn post te vergelijken zijn.

En op wat voor manier is dit dan 'afzeiken', ik geef de punten aan die (nog) niet kloppen in PES, zoals zoveel mensen doen. En daarnaast zeg ik ook nog dat het 'totaal geen spel voor mij' is. Dus echt afzeiken doe ik niet. Ik vind het gewoon totaal niet lekker spelen.

En dan ook nog, ik heb meerdere malen gezegd zin te hebben in PES. Ik ben vooral optimistisch gebleven, tot de demo. Ik had er zin in, maar ben teleurgesteld (dus: onder m'n verwachtingen, die dus hoog waren).

Wel leuk dat er meteen twee jongens op af springen als je iets negatiefs post over PES. :eek:

Wat een aantal members hier inderdaad doen is gewoon puur het spel (demo) afzeiken in de FIFA thread, en dat vind ik inderdaad fanboy-gedrag. Wanneer je zonder enig argument in de topic post dat je het een kut spel vind of w/e, slaat dat natuurlijk nergens op. En dan neem ik aan dat jij daar een van bent, aangezien je je aangesproken voelt.

Laatst bewerkt: 16 sep 2010
  3. dannyn1972

dannyn1972 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daar snijd je jezelf in de vingers Siemenn...Ik heb geen enkele keer gezegd dat FIFA een KUTSPEL is...dat zijn JOUW woorden(letterlijk) over PES.
    Het enige dat ik neerzet zijn mijn bevindingen,ik noem positieve dingen(lobjes eruit,afstandschoten realistischer) en de negatieve dingen.

Dus je moet misschieen eerst even je eigen posts lezen voortaan(en die van andere misschien ook wel) voordat je andere gaat betichten van een taal gebruik die jij in je post gebruikt!!!!!

4. LostBoyz

LostBoyz JWT

Leuk Bevonden:
    0
    Na 10+ potjes met de demo te hebben gespeeld moet ik zeggen dat ik licht teleurgesteld ben. Had ontzettende hoge verwachtingen maar een aantal dingen zijn (nog) niet zoals ik had gehoopt..

+ Free passing, geeft mits goed uitgevoerd hele mooie splijtende passes
    + Tactiek scherm mooi gedaan

- Met 'gewoon' passen komt het erg vaak voor dat de bal gewoon niet naar de man gaat naar wie je de bal toe stuurt. Regelmatig ballen over de zijlijn gehad terwijl het mannetjes links helemaal vrij staat en ik toch echt die kant op druk
    - Graphics IMO niet erg hoogstaand, beetje kartelig

Hoewel het nog steeds tegen mn principes in gaat (ja toch een beetje een PES fanboy :+) krijgt de FIFA demo nu toch weer een kans van me.

5. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Vond de demo toch niet echt heel boeiend. Gaat me toch iets te langzaam, en vind het niet lekker spelen door de animaties. Weet niet of het aan mij ligt, maar die aannames met de bal gaat echt sloom. Toch blijft het schieten met PES echt zoveel beter, je kan echt heerlijk uithalen (Net als de computer, Van Bommel die hem echt keihard rechts onderin de goal schiet tegen mij :+).

Lijkt me dus toch wel weer FIFA te gaan worden dit jaar, al koop ik ze waarschijnlijk beide niet op de release en zal ik uiteindelijk beide een tijd later hebben. :+

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.607
    Nou vannacht nog ff door gespeeld.. En ik ben toch niet echt laaiend enthousiast (door al jullie verhalen waren mijn verwachtingen misschien echt wat te hoog.. :p).
    Bevindingen:

- Passen.. Het is nog echt geen complete vrijheid. De richting is zeker niet compleet vrij (vind ik op zich niet erg), maar het lijkt wel alsof de richting die er aan zit meer wordt bepaald door de SNELHEID ipv de richting. Wel heb je zo nu en dan heerlijk aanvallen, en vooral het steekballetje voelt aan alsof je hem echt zelf geeft.

- Animaties: ik kan zien dat hier veel werk in is gestoken.. Maar Konami is nog zeker niet waar het moet zijn als het gaat om animaties scripten. Vooral keepers zien er soms grappig uit, in negatieve zin: ze springen omhoog, maar omdat de bal een meter naast hun komt vliegen ze opeens een metertje opzij. Weird!
    Die sliding is zeer nice, alleen ben ik bang dat dit erg overpowered gaat worden! Verschrikkelijk, verdedig nu alles met slidings en als je ff oefent is dit een enorm wapen..
    De feints zijn wel heel tof, mooie toevoeging. Jammer dat de schwalbe er niet meer inzit :p

- Scheidsrechters: fluiten gewoon teveel. Elk fysiek contact wordt nogal snel bestraft, voordeelregel kan beter worden toegepast.

- Duels: ziet er goed uit! Vooral bal afpakken zonder knoppen dmv timing is goed. Kopduels zijn nu echte duels, en niet al bepaald voordat de bal uberhaupt gearriveerd is.

- Graphics: vind ik erg tof persoonlijk. Sfeertje is leuk, scoreboard mag wat fancier. De blur in de korte replays is een leuke touch!

- Schieten: dit vind ik echt achteruit gegaan. In PES2010 kon je nog lekker wreeftrappen, gewoon strak op doel. Hier gaat wel erg veel met een boogje. Als ik van buiten naar binnen kom met Robben is dit nog wel ok, maar als ik 18 meter van de goal sta en van Bommel staat compleet vrij, dan wil ik vol strepen. In PES2010 kon dit lekker, hier gaat dat te vaak mis imo.
    Er zitten echt teveel 'rare' schoten tussen, die er niet mooi uitzien.

Menu: heel mooi! Allerlei achtergronden te koop (hoop dat ze er bij alle transferupdates gewoon zo nu en dan een wallpapertje bijgooien), en alle aparte logo's vind ik echt heel nice! Echt een sfeer menutje, kan FIFA weer wat van leren IMO ;).

Tactics scherm: geweldig. Echt heerlijk door gewoon je opstelling te veranderen door middel van slepen. Werkt heerlijk, en daar gaat veel tijd in worden doorgebracht. Nice!

Al met al een redelijke demo/game. Uiteraard moet ik nog ff groeien in de game, maar vooralsnog is dit niet de comeback die ik had gehoopt... Uiteraard ga ik nog wel eventjes FIFA spelen, maar PES heeft gewoon dat gevoel..
    Het lijkt nu alsof ik erg negatief ben, maar ik zit op werk en heb echt zin om ff te PES'sen ;).

7. Julien

Julien Ridder

Leuk Bevonden:
    0
    Kindertjes, hou eens op elkaar te klieren! :+

Ik heb gisteren de PES demo gespeeld, zowel op de 360 als op de PS3. Het eerste wat opvalt: de effort die er in is gestopt! Wat een verandering/verbetering! Passing werkt echt superlekker. Schieten moet je leren, maar gaat waarschijnlijk ook heerlijk worden. Voorzetjes en corners vliegen lekker de 16 binnen, wat er heel vet uit ziet door het nieuwe camerastandpunt.
    Wat betreft graphics vond ik het ook op de 360 er veel beter uitzien dan op de PS3. De graphics van de PS3 deden me eigenlijk gewoon aan PES 2010 op de PS3 denken, terwijl ik op de 360 echt het idee had dat ik een nieuw spel speelde. Verder vond ik het qua gameplay/snelheid nagenoeg hetzelfde, in tegenstelling tot wat anderen hier ervaren.

PES zou PES niet zijn, als er geen minpunten in zaten. Aan de andere kant: zie maar eens een perfecte footie te creëren. Verdere ontwikkeling zou dan geen nut meer hebben. Grootste ergernissen:

- het wisselen van speler gaat nog steeds niet zoals het hoort te gaan. Vooral toen ik tegen een maatje speelde heb ik soms geërgerd aan het feit dat ik niet de juiste speler kon selecteren.
    - tackels die eerst keihard op de bal gaan, maar waarbij de man wel wordt meegenomen resulteren te vaak in een spel stillegging door de scheids. Wellicht dat ik het tackelen nog moet leren, maar ik zie soms echt niet wat ik fout doe.

Uiteraard ga ik dit jaar voor PES. De effort die er in het spel is gestopt waardeer ik. Het is een totaal ander spel geworden: vergelijk pes 2010 (heb ik gisteren ook weer gespeeld. Daar doen de spelers echt NIET wat je wilt). Ik voel de potentie van PES 2011. Als je het spel volledig onder controle hebt en de minpuntjes aanneemt voor wat ze zijn (nogmaals, ieder spel heeft minpuntjes), wordt het volgens mij een heel leuk PES-jaar.

Ik ga straks de FIFA-demo ook even spelen. Kan ik daarna lekker met een gefundeerde mening FIFA afzeiken in die andere thread (nee hoor, grapje).

8. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    idem! Waar ik wel een hekel aan heb is dat eindfilmpje, zo kan je niet lekker in de game komen en moet je elke keer weer je tactics aanpassen, je controller settings aanpassen en het niveau.

Daarnaast is het schieten gewenning, want ik heb genoeg harde strepen gezien op video's en bij de CPU, maar hoe je ze doet? Volgens mij de shoot button tappen, zodat de bal laag blijft.

Hopelijk kan ik snel 1vs1 doen, want dat is toch het belangrijkste!

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.607
    Ja ik moet dat ook nog uitvogelen. Soms schiet je inderdaad lekker hard, zoals dat altijd heerlijk in vorige delen komt, maar te vaak zijn het van die ziekenhuisballen die een beetje rondzweven (met bijbehorende rare psychics, ziet er niet uit..) :'-(

En om dat filmpje te skippen moet je gewoon terug naar dashboard.

10. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    En dan ben je dus al je instellingen kwijt, wat dus kut is :)

11. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Ach, zo erg is dat filmpje niet. Je kan tenminste fatsoenlijk een potje spelen met 10 minuten inplaats van dat gehaast in de FIFA11 demo. Schijt vervelend altijd in die demo's van FIFA dat die zo kort zijn.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.607
    Dan heb je ten minste een extra reden om het spel te kopen :p.

BTW, FIFA mist echt weer dat gevoel..
    Zal vanavond wel een lijstje met dezelfde punten posten in het FIFA topic ;).

13. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Schwalbe zit er overigens nog gewoon in hoor. Op de PS3 moet je je sticks beide tegelijk indrukken. Daarbij kun je hem ook als Feint gewoon toevoegen.

Verdedigen moet je echt leren. Niet constant x indrukken en lopen want dan gaat hij dus reageren. X ingedrukt houden, naar je eigen goal lopen en pas naar voren of de zijkanten drukken als JIJ wil onderscheppen. Er wordt bij mij minder onterecht gefloten dan bij PES 2010. En dat komt omdat ik nu eindelijk kan reageren wanneer ik dat wil.

Laatst bewerkt: 16 sep 2010
  14. Wayne Rooney

Wayne Rooney everton fc

Leuk Bevonden:
    5
    Niet iedereen zo positief als de mensen die het een week geleden al hebben kunnen proeven, komt dit omdat nu meer ''FIFA'' spelers PES uitproberen?

Ik heb het van de nieuwsgroepen gedownload maar helaas doet deze het niet (doet het bij iedereen niet), hopelijk wordt vandaag nog een goede gepost.

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.607
    O ik dacht dat de dive alleen via het feint menu kon worden toegewezen. Maar er is dus ook nog een aparte knoppencombo voor? Nice.

En ja, dat verdedigen is zeker goed, maar te vaak heb je nog dat je zelf voordeel hebt maar toch een fluitje hoort.. Verdedigen zelf vind ik perfect, zoals ik op de vorige pagina al zei.

@Wayne: nee hoor, ben een PES speler, maar dit zijn gewoon bevindingen ;).
    Al lijkt het allemaal of ik het negatiever beschrijf als ik daadwerkelijk ervaar, want het is echt wel een tof spel.

16. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Sterker,

Voor elke feint die je kunt gebruiken om te linken is gewoon een knoppencombinatie. Ik heb ze al bijna allemaal gevonden.

Ik ben het met je eens dat er weer eens amper voordeel wordt gegeven. Erg jammer.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.607
    Dat feints linken moet ik nog wel ff beetje gaan lezen, want ik zit nu gewoon een beetje aan mn rechterstick te morrelen en hoop dat Ribery dan wat leuks doet 8).

18. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    PES weet mij eindelijk weer te boeien..

Na altijd PES gespeeld te hebben tot FIFA 09.. nu ga ik denk ik weer over naar PES.

Naar mijn mening zit hét gevoel er weer in.

19. RastafariMan

RastafariMan NWO 4 LIFE

Leuk Bevonden:
    4
    Even een vraagje.

Ik heb de demo gedownload via een NZB en de content folder in de Root geplaatst.
    Ik ga naar Game Library en zie de Demo staan, als ik hem wil starten krijg ik de melding Cant load PES Demo.

Wat doe ik fout?

EDIt:

Ik zie het al

Dank!

20. Wayne Rooney

Wayne Rooney everton fc

Leuk Bevonden:
    5
    Je doet niks fout, heeft te maken met 'JTAG', benieuwd of er nog een goede komt.:'-(

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina