KPN Experia en Xbox LIVE

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Tallon 4 NL, 29 mrt 2006.

  1. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Je hebt niet genoeg poorten open gezet ;)


    Xbox LIVE requires the following ports to be open:

    * TCP 80
    * UDP 88
    * UDP 3074
    * TCP 3074
    * UDP 53
    * TCP 53

    http://support.microsoft.com/kb/908874
     
  2. maxje1992

    maxje1992 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke thanks ik ga vanavond nog even kijken

    ben nu werken
    ciao
     
  3. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    NVM: Mijn pa heeft het al gefixed.
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2010
  4. BlueWhitePride

    BlueWhitePride Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Heren ik heb een probleem :confused:

    Een paar dagen geleden hebben wij thuis een nieuwe router/modem? gekregen: de Experia box Thomson TG789vn van kpn en sindsdien staat mijn NAT op strict en kan ik dus niet echt online gamen op mijn Xbox 360. Nu heb ik al wat geprobeerd met UPnP en port forwarding enzo. maar ik ben een te grote noob om er zelf uit te komen. Dus ik vraag jullie om mij te helpen op een manier dat ik het ook snap ;)

    alvast bedankt!
     
  5. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Heb je eerst en vooral UPnP en portforwarding apart geactiveerd? Indien niet moet je zeker even proberen met ofwel het ene ofwel het andere. Nadien de router hard herstarten d.m.v. hem enkele minuten van het electriciteitsnet te halen. Heb je dan nog steeds hetzelfde probleem?
     
  6. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een probleem met mijn UpnP , als ik deze aanvink en verder alles zo laat dan doet mijn xbox het prima , echter valt mijn internet op de pc na een minuut of 10 gewoon uit..

    Als ik de UPnP uit zet en de boel reset dan doet de pc het gewoon weer maar staat mijn xbox op strict..heel raar allemaal.
    Ze gebruiken niet hetzelfde ip adres of iets dergelijks.
     
  7. Tommeh

    Tommeh Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zet hier dan ook maar mijn probleem neer.

    Ooit zijn we bij Hetnet beland. Toen kregen we een experiabox. Dat zorgde toen al voor wat problemen met PC games, maar toen had ik nog geen xbox 360 en dus ook geen Live. Nu hebben we een tijd geleden een nieuwe router gehad; de experiabox TG787. Dit zorgt nu al een tijdje voor problemen bij het gamen op Xbox Live, want ik kan geen party's joinen en geen games van vrienden joinen. Vandaag zat ik me weer te irriteren dus ging ik maar weer eens aan de slag.:emo: Mijn NAT is trouwens open volgens CoDMF2 en als ik mijn connectie test geeft hij geen problemen, maar toch.
    Ik had weer even zitten internetten en een nieuwe tutorial gevonden, dus aan de slag. Maar als ik in mijn router ga. Dan kijk ik bij "apparaten" en dan herkent ie eigenlijk geen enkele pc (of mijn xbox) er staat iets van 5 keer: Unknown-bla bla bla met allemaal ip-adres 0.0.0.0
    Volgens mijn xbox heeft ie het ip-adres 192.168.2.1, ik heb uPnP aan staan en al meerdere keren de poorten geforward naar 192.168.2.1 , maar als de router mijn xbox niet eens herkent werken die geforwarde poorten dan wel?
    Ohja even tussendoor, best belangrijk eigenlijk, mijn xbox is aangesloten dmv lichtnet internet, dus een kabeltje van de router naar dat kastje, die in het lichtnet en een verdieping hoger nog zo een kastje.
    Ik hoop dat jullie kunnen helpen...:b:

    Tom
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2010
  8. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Beste,

    Een vriend van mij is ook radeloos aan het worden.

    XboX LIve connections zegt de test dat alles naar behoren werkt.... downloaden van games, alles, behalve dus ook games joinen!! Chat verzoeken etc... doet die ook niet.

    Het gaat om de KPN Experia 787v met de laatste firmware.

    Wat heb ik gedaan:

    UnPnP aan gezet nog geen resultaat
    IN het menu bij spel en toebehoren toevoegen XBOX Live gekozen.

    Nu staat er daarbij netjes een dat de juiste poorten worden doorgestuurd:
    * TCP 80
    * UDP 88
    * UDP 3074
    * TCP 3074
    * UDP 53
    * TCP 53


    Echter nog steeds hetzelfde, wel downloaden/inloggen, maar niet kunnen joinen van gamez.


    Wie oh wie weet er een oplossing, want we zijn nu in staat om op zoek te gaan naar een andere provider...... helaas zit dat er waarschijnlijk ook niet in, omdat KPN de enige aanbieder is.
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het Experia gebeuren van KPN is voor XBL en PSN verschrikkelijk slecht.
    Bij de ene werkt XBL met allen UPnP (aan) perfect en bij de andere met de zelfde modem/router , instellingen en firmware helemaal niet.

    Als klant sta je volkomen machteloos om KPN geen ondersteuning wil beiden voor online gamen.
     
  10. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Ik heb nu het één en ander gegoogled en gebeld, maar kan hier dus echt niet bij.....

    Omdat je wel internet op je laptop hebt, helpen ze je niet verder..... ze gaan niet in discussie.... blablablablabla

    Wat een verschrikkelijke slechte service zeg......


    Dus nu??? Opgeven en dan maar geen XboX Live!!??
     
  11. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dus de xbox live dashboard test verloopt gewoon zonder enig probleem, ook verder geen NAT opmerking?

    Zoals Melbuuln al zei zijn er wel meer mensen die met de experiabox problemen hebben.. Als je je xbox even om te testen rechtstreeks aan de modem aansluit en je hebt toch nog problemen ligt dat normaal bij je ISP. Maar die experiabox is zeker zo'n modem/router combo met custom firmware niet? Als het niet lukt, ondanks een goede test valt er weinig te doen.
     
  12. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Yep, de test voorloopt helemaal goed, enkel kan dus niet joinen.

    Krijg een time-out bij privat chat en party. Bij spellen zoals FM3 als ik join dan duurt het heel lang en zit ik uiteindelijk alleen in een lobby. Als ik iemand uitnodigd krijgt die persoon dezelfde melding die ik telkens krijg. ¨Kan momenteel niet met deze personen linken, probeer het later nog een keer¨. Dat is natuurlijk onzin....

    Ga het binnenkort met een kabel proberen, moet ik enkel even regelen..... moet langer zijn dan een standaard kabel..... enfin, hopelijk bied dat uitkomst. Mocht het werken dan leg ik wel gewoon een kabel aan via de kruipruimte.
     
  13. GrEyFoX1987

    GrEyFoX1987 Derp.

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey mensen,

    Sinds een tijdje heb ik ook internet via KPN met een Thomson TG789vn Experiabox.

    De poorten voor XBL staan inmiddels geforward via de standaard voor xbox live meegegeven configuratie vanuit de Experia box. (zelf heb ik port 53 both ways toegevoegd)

    Wat mij opvoel was alleen, dat port 80 hier standaard niet bij staat. Wat ook geen optie voor mij is om erbij toe te voegen aangezien hier thuis een server staat die aan het internet hangt.

    Wat nu het probleem is, is het volgende:
    Als ik op mijn xbox (via dhcp krijgt hij het IP waar de poorten naar geforward staan) de XBL test doe. Dan begint m'n xbox te zeuren dat de NAT strict is terwijl dit dus eigenlijk niet zo zou moeten zijn aangezien uPnP aan staat en de poorten geforward zijn. Dit zie ik ook terug in bijvoorbeeld MW2, een game vinden lukt gewoon niet. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

    Edit: Even extra info, de xbox is aangesloten via draad.

    Alvast Bedankt!
     
  14. GrEyFoX1987

    GrEyFoX1987 Derp.

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Never mind, om een of andere reden stond 5 uur later mijn NAT open en heb nu totaal geen problemen meer.. apart o_O
     
  15. Wart

    Wart Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Afgelopen week heb ik een (2e hands) xbox360 elite aangeschaft, veelvuldige pogingen om de xbox aan te sluiten op het internet zijn helaas mislukt. Na een hoop zoek- en leeswerk op internet over soortgelijke problemen ben ik nog geen stap verder....misschien dat hier iemand een oplossing weet?

    Zodra ik de xbox360 gedraad aan de router (siemens gigaset SX551) aansluit en een network-check opstart op de xbox zie ik dat de xbox wel verbinding kan maken met de router, maar vervolgens niet met internet (DNS-error). Even ingelogd op de router en tot mijn verbazing verbreekt de router met de verbinding met internet zodra de kabel tussen de router/xbox verbonden is. Ik heb de diverse handleidingen op internet doorgelopen (port forwarding etc) en de router compleet gereset maar tevergeefs. De handleidingen gaan grotendeels dan ook over problemen met de xbox-live verbinding, terwijl ik nog niet eens op internet kan komen.

    Nadat ik op de router handmatig de primary & secondary DNS-servers van KPN heb toegewezen verbreekt de router niet meer de verbinding, echter wordt internet nog steeds 'geblokkeerd' (mijn laptop is wel verbonden met het netwerk, maar geen internettoegang. Het zelfde geld voor de xbox).

    Als ik de helpdesk van KPN probeer te bellen wordt de verbinding verbroken zodra ik voor de optie internet + bellen kies ?!:confused:

    Als iemand een oplossing weet, of denkt te weten, ik hoor het graag \o/
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2010
  16. Wart

    Wart Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk KPN te pakken gekregen, wat blijkt heel dat experia geval is naar de knoppen! Morgen/overmorgen komt er een nieuwe:thumbs:
     
  17. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Een maatje van me heeft sinds kort draadloos internet via KPN met zo'n Thomson TG789VN Experiabox, en het is gewoon onmogelijk om op XBox Live te komen met dat onding zeg…

    Heeft dat nou te maken met een update van KPN die schijnbaar in december komt ?

    Want ik zie online wel 100en verhalen van mensen met dezelfde modem die XBL niet aan de praat krijgen...
     
  18. TumTumTum

    TumTumTum LoW Wattuppaaa

    Berichten:
    733
    Leuk Bevonden:
    0
    het is gewoon een kloteding krijg hem zelf ook niet goed aan de praat, Nat strict.. maar kan nog wel enkele games online spelen.
     
  19. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ik kreeg het niet eens voor elkaar om uberhaupt op Live te komen, maar goed.
     
  20. Stingray

    Stingray NcA Clan Member

    Berichten:
    907
    Leuk Bevonden:
    29
    Hier gewoon online met de experiabox Nat Open... geen probleem.
    Gewoon goed instellen! staan ook zat uitleggen van op het internet.
     

Deel Deze Pagina