Afgelopen week heb ik een (2e hands) xbox360 elite aangeschaft, veelvuldige pogingen om de xbox aan te sluiten op het internet zijn helaas mislukt. Na een hoop zoek- en leeswerk op internet over soortgelijke problemen ben ik nog geen stap verder....misschien dat hier iemand een oplossing weet?
Zodra ik de xbox360 gedraad aan de router (siemens gigaset SX551) aansluit en een network-check opstart op de xbox zie ik dat de xbox wel verbinding kan maken met de router, maar vervolgens niet met internet (DNS-error). Even ingelogd op de router en tot mijn verbazing verbreekt de router met de verbinding met internet zodra de kabel tussen de router/xbox verbonden is. Ik heb de diverse handleidingen op internet doorgelopen (port forwarding etc) en de router compleet gereset maar tevergeefs. De handleidingen gaan grotendeels dan ook over problemen met de xbox-live verbinding, terwijl ik nog niet eens op internet kan komen.
Nadat ik op de router handmatig de primary & secondary DNS-servers van KPN heb toegewezen verbreekt de router niet meer de verbinding, echter wordt internet nog steeds 'geblokkeerd' (mijn laptop is wel verbonden met het netwerk, maar geen internettoegang. Het zelfde geld voor de xbox).
Als ik de helpdesk van KPN probeer te bellen wordt de verbinding verbroken zodra ik voor de optie internet + bellen kies ?!
Als iemand een oplossing weet, of denkt te weten, ik hoor het graag \o/
Laatst bewerkt: 12 okt 2010