De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen, Discussie] [Deel 33]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 17 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    WTF @ psv dat het meest recht heeft op een overwinning? Op basis van de tweede helft? WTF... zie een andere wedstrijd.

Hoe komt die commentator er nou bij dat een overwinning voor Roda te veel van het goede is? WTF

En we zijn los!!! _O_ Roda bedankt _O_

Laatst bewerkt: 19 sep 2010
  2. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Roda JC-PSV 0-0 :9

Roda JC speelde echt goed.

3. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Jezus, wat slecht dit PSV. Nog nooit zo slecht zien spelen, zeg. Vreselijk.

0-0

4. rolandje

rolandje ManU Prevails

Leuk Bevonden:
    0
    3-2 geworden. Berbatov en Nani waren voor mij de beste spelers. Alleen jammer van een paar van die schwalbes van Nani maar verder was het een heerlijke pot om naar te kijken. Liverpool speelde de 2e helft ook erg goed.

5. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Jammer dat VVV de voorsprong niet kon behouden.

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Erg lekker dit, 2 punten los van PSV.

7. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Hehe, eindelijk!

8. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Udinese - Juventus 0-4
    Palermo - Inter 1-2
    Roma - Bologna 2-0

Meestal verspelen 2 of 3 van de beste 4 teams in Italie wel punten in een weekend, nu is alleen Milan zonder een overwinning :eek:

9. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk weer eens gewonnen in de uitwedstrijd bij Feyenoord. Dat doet me goed. Verder zonde dat het nog zo spannend werd op het eind, maar goed dat maakte de wedstrijd nog enigszins Klassieker-waardig. Want de rest was dat duidelijk niet.

Dat fancommentaar hadden we hier maar eens geprobeerd omdat Reitsma nogal deprimerend was zoals altijd, maar dat ging echt nergens over. Die Feyenoorder was nogal fanatiek, bij elke bal van Feyenoord op de helft van Ajax riep ie 'LET OP!' en 1 keer bij een schot buiten de 16 riep ie al meteen 'Doelpunt!'. Maakte de slotfase er niet beter op. 8)

10. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Die Reitsma, beter krijgt hij nooit meer een wedstrijd van Ajax. Schandalig hoe partijdig hij was. Als ik geen beeld had dan had ik de 0-1 en 0-2 niet eens meegekregen en bij de 1-2 ging hij helemaal los :x Na de wedstrijd had hij het alleen maar over de blessure van Vlaar en hoe dichtbij Feyenoord nog kwam en ik heb niks gehoord over de ballen op de paal. Ik had nog beter radio rijnmond op kunnen zetten voor neutraler commentaar.

Maar goed, eersie :)

11. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Roma - Bologna in de laatste minuut 2-2:+

12. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja viel mij ook al op, enorm irritant. Verder had hij bij beide (terecht) afgekeurde goals van Feyenoord niet eens door dat het buitenspel was. Nog een irritatiepuntje was toen hij zei dat Suarez zich makkelijk liet vallen na die elleboog van Bahia.

13. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Wel meer dingen hoor. Echter waar ik me nog meer aan erger: Ajax. Godverdomme wat is dit slecht, en dat reken ik Martin aan. Kan niet wachten tot hij oprot. Heb gepleit voor zijn aanblijven afgelopen zomer, maar dat was enkel omdat rust noodzaak is/was. Met dit anti-voetbal kan je in principe nog wel kampioen worden in NL op basis van individuele kwaliteiten, maar laten we daarna alstublieft schoon schip maken.

Sowieso zullen we dan wel een groot aantal spelers kwijt raken, naast al het dode gewicht waarschijnlijk ook een groot aantal sterkhouders, en dat lijkt me een goed moment voor een overgangsjaar. Eindelijk weer goed positiespel, eindelijk weer dominantie, eindelijk weer mooie combinaties. Ach het is een utopie wellicht, maar hoop moet je altijd blijven houden. Tov het huidige voetbal kan het gelukkig niet veel slechter.

Als je Suarez, Steek, Vertonghen, Emanuelson en Greg kwijt raakt na dit jaar kan je hopelijk de selectie versterken met jongens met flair, spelinzicht, lef en een goede basistechniek. Dan schiet je al een heel eind op.

Gudmonddson en Tyton tonen voorlopig een goeie ontwikkeling, hopen dat ze die doorzetten. Dan moet er nog een heleboel gebeuren hoor, daar niet van. Chivu lijkt me wel een relaxte opvolger van Vertonghen, haal je ook wat ervaring (die je kwijtraakt in de persoon van Ooijer en Oleguer).

Kanonnen, als het aan mij ligt was de gemiddelde leeftijd volgend jaar zo rond de 21 denk ik, haha.

14. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Chivu? Haal dan ook met Gerrard en Messi. Ajax heeft een middelmatige selectie door de financiele malaise. Dus ik ben blij als ze kampioen worden. Desnoods elke wedstrijd met 1-0. Want word je kampioen krijg je extra geld en daarmee kan je 'flair' kopen.

15. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Gast in mijn stuk ga ik ervan uit dat we kampioen worden.

Chivu is niet zo onhaalbaar als jij denkt...

En je hoeft mij niet te vertellen dat we een middelmatige selectie hebben. Grootste gedeelte daarvan zijn we gelukkig kwijt na dit jaar dus dan is er ruimte om echte kwaliteit aan te trekken. En die spelers moet je dan gewoon de kans geven, icm de nieuwe trainer, om het nieuwe (gewenste) spel erin te slijpen. Daarom zal het kampioenschap een lastige taak worden, maar met spelers als Gudmonddson (mocht hij zich goed doorontwikkelen) haal je in ieder geval wat lefgozers met de kwaliteit om het waar te maken binnen.

Edit:

Zoals ik er nu naar kijk blijven er maar een stuk of 2-3 spelers over van de huidige basiself die volgend jaar nog aanspraak maken op hun plek en hier zeker weten thuishoren, boven de grijze middelmaat staan zeg maar. Dus dat is wel schrijnend.

Als je uitgaat van de standaard elf:
    Steek (transfer)
    Greg (transfer) - Alderweireld (1) - Vertonghen (transfer) - Anita (te licht)
    Enoh (2)
    De Zeeuw (3, mits hij zijn oude niveau oppakt van vorig jaar eerste seizoenshelft anders niet) - De Jong (te licht, voor 10 iig)
    Suarez (transfer) - El Hamdaoui (twijfelgeval) - Sulejmani (te licht, maar er is enigszins hoop)

Valt toch zwaar tegen. Gelukkig zitten er veel talenten aan te komen.

16. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt me niet een goed idee om de helft van het team weg te doen en alleen maar spelers ervoor te kopen. Sowieso als je De Jong controlerend zet(laat hem maar bikkelen en af en toe scoren, dat kan-ie wel) met Enoh er naast en op links Lodeiro en Eriksen op 10, dat je dan qua positiespel al enorm vooruitgaat. 1 controleur is in de meeste wedstrijden echt genoeg, kijk maar naar Twente en PSV.

Volgend jaar zou ik wel graag weer een echte buitenspeler erbij willen hebben, Beerens zou mooi zijn. Wat dat betreft zonde dat we ooit Elia en Lens hebben laten lopen.

Edit: Heracles met 10 man. :mad: Zonde want ze hielden zeer aardig stand.

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Chivu heeft wel een salaris wat een beetje boven het gemiddelde van ajax ligt denk ik

18. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap eerlijk gezegd niet zo dat mensen Eriksen zo fantastisch vinden, en hem zelfs boven De Jong plaatsen voor de 10 positie. Die jongen heeft natuurlijk een enorme potentie maar heeft nog niks laten zien.

Flederus eraf.*)_0/

19. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik kijk naar volgend seizoen en ga ervan uit dat hij dit jaar stappen maakt. Hij heeft in ieder geval meer aanspraak, op termijn, op de 10 positie dan Siem. Ik neem aan dat je dat met mij eens ben.

Shin, ik heb mijn oude post even ge-edit en als laatste zin zet ik sowieso dat er veel talenten doorkomen. Daarmee denk ik, even snel uit mijn hoofd, oa aan Ă–zbiliz, Josefzoon, Blind (gaat nergens kans op maken zolang Jol er is), Kappelhof, Boilesen, vRhijn en Bonevacia. Daarnaast zit er nog een generatie achter met spelers als Bouy, Sporkslede en De Sa. Ik verwacht dus niet dat we alles met aankopen gaan opvangen, maar er zullen veel mutaties plaatsvinden volgend jaar.

Je kan spelers als Oleguer, Bodul, Suk en Ooijer natuurlijk geen contractverlenging gaan geven puur omdat je niet teveel veranderingen wilt. Dan kan je het beter in een keer goed doen en dan geduldig zijn, want veranderingen brengen ook een aanpassingsperiode met zich mee. Andere spelers worden gewoon onhoudbaar. Als je kampioen word zal je Vertonghen en Suarez sowieso kwijt zijn, die zijn toe aan de volgende stap. Ook Stekelenburg is het niveau ontgroeit en heeft terecht (nu al) interesse gewekt van onder meer Arsenal en Manchester. Die zal je dus ook niet behouden. Deze spelers kan je gewoon niet behouden bij een kampioenschap als er interesse is.

Verder ben ik het wel met je eens. Ik denk dat Siem meer aanspraak gaat maken op de plek van Demy komend jaar. Als zijnde meer in de box2box rol itt de '10'. Je ziet dat Siem, om te kunnen renderen op 10, echt afhankelijk is van een speler als Pantelic in de spits en een goeie voorzet van de flanken. Overigens heeft Gudmonddson dat wel en op rechts zal ook iemand anders komen.

Uiteraard. Hij moet ook enkel komen als hij zich wilt schikken in het salarishuis van Ajax. Ik ben ervan overtuigd dat hij dat zal willen en graag nog voor ons aller Ajax uit wilt komen. Na dit seizoen is het salarishuis eindelijk op orde en ik vind dat er strenge regels moeten worden vastgesteld die streng nageleefd moeten worden. Een speler moet graag willen komen om wat Ajax is en uitstraalt, niet om het strookje. Ze moeten trots zijn om bij ons te voetballen. Spelers die zich hierin niet willen schikken hebben pech, maar nogmaals Chivu zal zich hierin (als een van de grootverdieners in dit salarishuis, dat wel) wel kunnen vinden. Ben ik van overtuigd. En anders is Moreno wellicht een goed alternatief.

20. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Feyenoord-Ajax 1-2
    Roda-PSV 0-0
    Palermo-Inter 1-2

Als Twente nu ook nog wat verspeelt bij Heracles is het weekend perfect _O_

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina