Ik kijk naar volgend seizoen en ga ervan uit dat hij dit jaar stappen maakt. Hij heeft in ieder geval meer aanspraak, op termijn, op de 10 positie dan Siem. Ik neem aan dat je dat met mij eens ben.
Shin, ik heb mijn oude post even ge-edit en als laatste zin zet ik sowieso dat er veel talenten doorkomen. Daarmee denk ik, even snel uit mijn hoofd, oa aan Ă–zbiliz, Josefzoon, Blind (gaat nergens kans op maken zolang Jol er is), Kappelhof, Boilesen, vRhijn en Bonevacia. Daarnaast zit er nog een generatie achter met spelers als Bouy, Sporkslede en De Sa. Ik verwacht dus niet dat we alles met aankopen gaan opvangen, maar er zullen veel mutaties plaatsvinden volgend jaar.
Je kan spelers als Oleguer, Bodul, Suk en Ooijer natuurlijk geen contractverlenging gaan geven puur omdat je niet teveel veranderingen wilt. Dan kan je het beter in een keer goed doen en dan geduldig zijn, want veranderingen brengen ook een aanpassingsperiode met zich mee. Andere spelers worden gewoon onhoudbaar. Als je kampioen word zal je Vertonghen en Suarez sowieso kwijt zijn, die zijn toe aan de volgende stap. Ook Stekelenburg is het niveau ontgroeit en heeft terecht (nu al) interesse gewekt van onder meer Arsenal en Manchester. Die zal je dus ook niet behouden. Deze spelers kan je gewoon niet behouden bij een kampioenschap als er interesse is.
Verder ben ik het wel met je eens. Ik denk dat Siem meer aanspraak gaat maken op de plek van Demy komend jaar. Als zijnde meer in de box2box rol itt de '10'. Je ziet dat Siem, om te kunnen renderen op 10, echt afhankelijk is van een speler als Pantelic in de spits en een goeie voorzet van de flanken. Overigens heeft Gudmonddson dat wel en op rechts zal ook iemand anders komen.
Uiteraard. Hij moet ook enkel komen als hij zich wilt schikken in het salarishuis van Ajax. Ik ben ervan overtuigd dat hij dat zal willen en graag nog voor ons aller Ajax uit wilt komen. Na dit seizoen is het salarishuis eindelijk op orde en ik vind dat er strenge regels moeten worden vastgesteld die streng nageleefd moeten worden. Een speler moet graag willen komen om wat Ajax is en uitstraalt, niet om het strookje. Ze moeten trots zijn om bij ons te voetballen. Spelers die zich hierin niet willen schikken hebben pech, maar nogmaals Chivu zal zich hierin (als een van de grootverdieners in dit salarishuis, dat wel) wel kunnen vinden. Ben ik van overtuigd. En anders is Moreno wellicht een goed alternatief.
Laatst bewerkt: 19 sep 2010