Ik heb sinds vorige week de demo, en heb hem nu enkele keren gespeeld. Ik zit zoals elk jaar erg te twijfelen welk spel ik ga kopen, PES of FIFA, en ik hoop dit jaa voor het eerst in 3 jaar weer een PES game aan de collectie te kunen toevoegen.
Echter, er zijn een aantal zaken die me dwars zitten. Eén in het bijzonder eigenlijk, en misschien dat jullie als ervaren PES spelers hier wat over kunnen zeggen:
-In vroegere versies, wanneer je een goede dribbelaar had, was het met enige oefening vaak mogelijk om op zijn minst een poging te kunnen doen de verdediger te omspelen, in plaats van een pass naar een medespeler te versturen. (
Op de oude XBOX bijvoorbeeld, had je "het zwarte knopje", waarmee je de bal een tikje vooruit speelde om zo de verdediger te snel af te zijn. Is ook in FIFA '10 aanwezig. Of wanneer je met het rechter pookje een rondje draaide, en je timede goed, dan was je ook soms langs een verdediger.) Dit heb ik nog niet kunnen ontdekken in deze versie van PES. Zijn deze mogelijkheden er wel, of ben ik compleet op passen aangewezen? En zoja, is er ergens een trick-overview op internet te vinden?
- Is er in het spel weer een "trainingspitch" aanwezig, zoals bijvoorbeeld in PES6, waar je alle truucjes speciaal kunt oefenen (en niet zoals bijvoorbeeld PES2010, waar je alleen vrije trappen en partijtje kunt doen...)
-En kun je nog schwalbes maken?
Bij voorbaat dank voor de verheldering
Klik om te vergroten...