Ik hoop dat Bonevacia gedurende dit seizoen veel speelminuten zal maken, maar ik denk dat hij op termijn meer in de rol van Enoh zal spelen.
Hypothetisch gezien durf ik best te zeggen dat een middenveld Jan-Arie - Bonevacia - Eriksen op termijn veel meer voetbal en potentie bezit dan een middenveld Demy - Enoh - Siem. Daarmee pleit ik niet perse voor een middenveld als deze, maar laat duidelijk zijn dat het huidige trio niet goed genoeg is. Individueel misschien wel, al laat Demy al tijden niet zien dat hij het niveau aankan, maar het is niet echt complementair. Te hoog "waterdrager"-niveau en geen exceptionele (aanvallende) kwaliteiten. Siem heeft om te renderen een Pantelic voor hem nodig.
Oke dan heb ik door wat je bedoelt. Al ben ik er geen voorstander van, want 4-3-3 is voor mij wel een doelstelling op zich. Als het niet kan met het materiaal moet je het ook niet forceren natuurlijk, maar ik kijk nu even vooruit dus volgend jaar heb je de tijd om gericht je selectie te versterken (of hopelijk een buitenspeler die intern aan de deur gaat kloppen).
Overigens, als je zo kijkt naar de huidige selectie heb je het best goed bedekt het middenveld en aardig wat potentieel voetballend vermogen rondlopen. Niet kijkend naar eventueel doorkomende spelers op termijn (Bouy, Sporkslede e.d.) kan je nu al elke positie 3-voudig bezetten:
De Zeeuw - Enoh - Siem
Siem - Bonevacia - Eriksen
Jan-Arie - Blind - Lodeiro
Rollen per positie lijken me duidelijk. Voorkeuren spreek ik niet uit op dit moment, is mijn hele punt niet.
Laat wel zien dat je best kan snijden in middelmaat als Lindgren en dergelijke. Al zie ik Blind toch op termijn waarschijnlijk meer als centrale verdediger.
Laatst bewerkt: 22 sep 2010