De Grote Voetbaldraad [Deel 28]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 27 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Hebben we de spelers om dat te doen dan, Shin David? Ik zie ze niet namelijk. Alleen Siem kan vervangen worden door een creatievere speler (waar ik voor ben), maar verder zie ik weinig mogelijke verbeteringen.

2. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Sinds het vertrek van Sneijder hebben we daar inderdaad een groot probleem. In de winterstop leek het erop dat we daar wel vanaf waren en dat we een luxeprobleem hadden; Eriksen brak enigszins onverwachts door en we haalden verder nog Lodeiro. Ik zou het liefst dan ook beide opstellen. 4 man op het middenveld dus, het is helaas niet anders.
    ------------Eriksen--------------
    Lodeiro(Urby)-------------------
    ------De Jong(De Zeeuw)----Enoh-----

Dit lijkt mij wel wat. De Jong vanwege zijn scorend vermogen en defensieve werk(of De Zeeuw). Enoh de echte breker. Lodeiro moet dan voor een beetje diepgang zorgen, hij heeft wel een redelijke dribbel en moet daarnaast samen met Eriksen voor het positiespel zorgen. Eriksen zit nu in een mindere periode lijkt het, dus mss dat dat niet helemaal goed uitpakt. Dan moet je Lodeiro maar op 10 zetten en Urby links.

Laatst bewerkt: 22 sep 2010
  3. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Je bedoelt een soort van 4-2-3-1 met Lodeiro - Eriksen - Suarez achter El Ham?

En om verder te gaan met de vergelijking met Oranje. De discussie van Nigel vs Rafael, Demy dan als Rafael in dit systeem zeg maar. De speler met wat meer voetbal achter de drie voornamelijk aanvallend ingestelde "middenvelders"? (probeer hier enkel even je gedachtegang te volgen hoor)

Overigens, heb het niet gezien want ik mis consequent de eerste 5-10minuten van Studio Voetbal, hoorde ik van een vriend dat Spaan bij Studio Voetbal pleitte voor Jan-Arie op het middenveld? Afgelopen week was hij erg sterk en ben ook echt een fan van hem. Weet niet of het een mogelijkheid is op termijn, maar zou het graag eens zien.

Spelers als Blind en Jan-Arie zullen echter nooit een kans krijgen onder Jol.

Ik? :emo:

4. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Liever Bonevacia dan vd Heijden..

5. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Oh, maar ik pleit ook voor Bonevacia hoor. Vind het een fantastisch ventje met een verrassend goeie basistechniek en ik denk dat hij daar buiten over voldoende kwaliteiten bezit om te slagen bij Ajax.

6. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    En die komt er dit seizoen ook echt wel. Net zoals Jozefzoon.

Ik denk dat die 2 vanavond vanavond in de 2e helft er sowieso in komen.

7. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon 4-4-2, El Hamdaoui wat meer als aanspeelpunt(een echt statisch aanspeelpunt is het niet) en Suarez zwervende rol. Liefst op het middenveld 1 echte controleur, daarnaast 1 met aanvallende intenties en 2 creatieve spelers. Je zou het met het Duitse(yes I said it! :+) elftal kunnen vergelijken.

Jan-Arie ben ik ook fan van, maar Spaan ook. Die is dus niet geheel objectief, al hoop ik dat Jan-Arie nog een kans gaat krijgen volgend jaar. Zou een typische Ajax linkshalf zijn. En dan heb je ook nog Bonevacia en Blind inderdaad, stikt echt van de verdedigende middenvelders.

8. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik hoop dat Bonevacia gedurende dit seizoen veel speelminuten zal maken, maar ik denk dat hij op termijn meer in de rol van Enoh zal spelen.

Hypothetisch gezien durf ik best te zeggen dat een middenveld Jan-Arie - Bonevacia - Eriksen op termijn veel meer voetbal en potentie bezit dan een middenveld Demy - Enoh - Siem. Daarmee pleit ik niet perse voor een middenveld als deze, maar laat duidelijk zijn dat het huidige trio niet goed genoeg is. Individueel misschien wel, al laat Demy al tijden niet zien dat hij het niveau aankan, maar het is niet echt complementair. Te hoog "waterdrager"-niveau en geen exceptionele (aanvallende) kwaliteiten. Siem heeft om te renderen een Pantelic voor hem nodig.

Oke dan heb ik door wat je bedoelt. Al ben ik er geen voorstander van, want 4-3-3 is voor mij wel een doelstelling op zich. Als het niet kan met het materiaal moet je het ook niet forceren natuurlijk, maar ik kijk nu even vooruit dus volgend jaar heb je de tijd om gericht je selectie te versterken (of hopelijk een buitenspeler die intern aan de deur gaat kloppen).

Overigens, als je zo kijkt naar de huidige selectie heb je het best goed bedekt het middenveld en aardig wat potentieel voetballend vermogen rondlopen. Niet kijkend naar eventueel doorkomende spelers op termijn (Bouy, Sporkslede e.d.) kan je nu al elke positie 3-voudig bezetten:

De Zeeuw - Enoh - Siem
    Siem - Bonevacia - Eriksen
    Jan-Arie - Blind - Lodeiro

Rollen per positie lijken me duidelijk. Voorkeuren spreek ik niet uit op dit moment, is mijn hele punt niet.

Laat wel zien dat je best kan snijden in middelmaat als Lindgren en dergelijke. Al zie ik Blind toch op termijn waarschijnlijk meer als centrale verdediger.

9. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Beiden staan basis. Sulejmani ook. Enoh, Anita, Suarez en Alderweireld krijgen rust.

10. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Suarez is geschorst, de rest krijgt rust:cool:

11. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Wordt het nog ergens uitgezonden of moet ik tot 20:45 uur uit m'n neus vreten? :+

Edit: Eredivisie Live, done.

12. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
  13. Alpine

Alpine Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    http://atdhe.net/

14. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
  15. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
  16. | QuickneZ |

| QuickneZ | Ik ben sexy

Leuk Bevonden:
    0
    Heerlijk gisteren, Spurs uit nakken met 1-4. WHO ARE YA!

17. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Met 4-3-3 bedoel je echt klassieke buitenspelers en een aanspeelpunt voorin? Dus het Ajax 4-3-3? Tja dat zie ik nog niet echt gebeuren de komende tijd. Jozefzoon deed het wel goed vandaag, maar het was tegen MVV natuurlijk. We hebben nu teveel spelers rondlopen die in een Ajax 4-3-3 niet thuishoren, De Zeeuw is een allrounder, Urby is een allrounder, Suarez past er niet in thuis, Sulejmani niet en ook El Hamdaoui is twijfelachtig. Op de lange termijn is het misschien mogelijk maar dat is afwachten mbt de ontwikkeling van de jeugdspelers.

18. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    whaha 4-3-3 speelde ze vroeger
    wie speelt tegenwoordig nou nog 4-3-3
    wordt meer met 4-2-3-1 gespeeld of 4-4-2 lijkt me

19. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Dus?

Met 4-3-3 bedoel ik 4 verdedigers, 3 middenvelders en 3 aanvallers :+. Om dat te bewerkstelligen moet je specifiek opleiden en goed scouten, maar daar gaat/ging het mis.

Noem me een optimist, of misschien een dagdromer, maar ik hoop dat volgend jaar door het vertrek van een groot aantal spelers de mogelijkheid er is om met een nieuwe trainer richting dit systeem te werken. Persoonlijk zie ik ons graag zo spelen:

RVV - RCV - LCV - LVV
    - - - - - - DM - - - - -
    - - - CM - - - CM - - -
    -RB - - - -SP - - - LB -

Dan laat ik het aan de nieuwe trainer hoe hij dit precies wilt aanpakken, maar ik zou in ieder geval aan een van de zijkanten graag een echte buitenspeler zien. Tevens ben ik niet voor een echte '10' in dit systeem, maar een van beide CM's zal wel diep staan. De ander zal zich iets meer in een b2b rol moeten schikken terwijl de diepe CM wat meer vrijheden heeft. Vleugelverdedigers horen natuurlijk bij dit systeem.

Opties binnen de Eredivisie voor deze "echte buitenspeler" positie zijn er niet veel. Beerens wellicht voor op rechts (al denk ik dat hij net dat beetje extra's mist om op het hoogste niveau van meerwaarde te zijn) en voor de linkerkant loopt er een zeer interessante speler bij AZ die ik heel goed in de gaten ga houden dit jaar. Toont vooralsnog veel lef en heeft een oa goeie voorzet/trap. Gudmonddson heb ik het over uiteraard.

Ik ga uit van een "doemscenario" wat betreft onze transfertoppers, om ze zo maar even te noemen, waardoor icm de inkomsten gegenereerd uit het kampioenschap (marketing, merchandise, CL) er hopelijk mogelijkheden zijn om hiernaar toe te werken. Dmv inschuiven van jeugd en gerichte scouting om posities op te vullen waar belangrijke spelers wegvallen (oa Steek, Urby, Suarez, Vertonghen).

Edit: Overigens was ik niet perse tegenstander van de aankoop van Mounir, maar ik had liever gezien dat ze een ander type spits hadden gehaald. Wellicht kan hij toch in dit systeem passen, maar misschien te veel counterspits.

20. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    Ajax moet met de tijd mee gaan en niet blijven hangen in oude idealen :9

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina