De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen, Discussie] [Deel 33]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 17 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fifaforthewin

fifaforthewin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha kijk eens een keer niet na 1 of 2 wedstrijden. Echt typisch hoe veel mensen spelers beoordelen. Scoor je 1 of 2 wedstrijden niet dan is het meteen niks meer. Hij is gewoon topscoorder van de eredivisie en heeft in europa ook al heel wat goals gemaakt dus dat vertrouwen helpt weldegelijk.

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Kijkt naar de ranglijst: nough said.

Juve heeft vrijwel uitsluitend middelmaat ingekocht en geen spelers waar je kampioenskandidaat mee bent. Ik zei overigens niet dat ze helemaal geen klasse hebben (daarom zeg ik ook dat je moet leren lezen). Ze hebben te weinig klasse en geen wereldtoppers meer die het verschil te allen tijde kunnen maken (Chiellini is de enige die in de buurt komt, maar die heeft drie matige spelers om zich heen staan, Buffon is chronisch geblesseerd en heeft los daarvan ook z'n topvorm al jaren niet meer, Del Piero is te oud). Dat ze Diego hebben laten gaan is onvoorstelbaar: het enige echte punt van creativiteit in de ploeg. Ze spelen nu met een 4-4-2 met een zeer statisch middenveld, de spitsen zijn matig op z'n best.

Milan minder statisch? Heb je wel een wedstrijd gekeken dit jaar? Ze hebben één goeie pot gespeeld tegen Lecce thuis, en verder geen enkele indruk gemaakt. Het team van vorig seizoen was erg matig en ze hebben wat aardige aankopen gedaan (Ibrahimovic, Robinho en Boateng springen in het oog) maar die hebben overduidelijk het verschil nog niet kunnen maken. Alleen Boateng is tot nu toe echt een hele goede toevoeging gebleken. En het is nou niet zo dat ze een hele lastige periode achter de rug hebben gehad met Cesena en Catania, alleen Lazio uit was wat lastiger, maar die hebben ook geen topploeg. Het middenveld is zo traag als dikke stront door een trechter in de omschakeling en daar zijn een heleboel tegengoals uit gevallen.

En het gat in Italië tussen de top en de rest is kleiner ja, dat is toch vrij duidelijk, of niet? Kijk eens wie er in de top staan (Brescia, Chievo, Cesena) en waar Roma, Fiorentina, Palermo, Juve en Milan zich bevinden. Dat gaat echt wel nivelleren maar in Spanje en Engeland zie je dat echt niet.

Laatst bewerkt: 24 sep 2010
  3. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Sulejmani en Lindgren aub!

4. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Alsjeblieft geen Sulejmani. Waarom in godsnaam Sulejmani? Die gast heeft net als vorige jaren nog helemaal niks laten zien en kweekt bij mij meer ergenis dan een positief gevoel. Lindgren: eens. Geen De Zeeuw even a.u.b.

5. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Lindgren met Van Bommel vergelijken. Lachwekkend. Ik heb Lindgren sinds 2008/2009 aanvallend erg weinig zien toevoegen. Hij zou 'rust' brengen, ja whatever, hij moet gewoon de aanvallen opbouwen en dat kan hij niet. Speelt verstoppertje net als het hele middenveld met als gevolg dat het middenveld wordt overgeslagen en dat we een soort van toevalsvoetbal spelen. Maar goed, het is tegen Twente he. Dan durft Jol niet zoveel. Liefst speelt hij dan met 3 controleurs en dat doet hij nu in feite ook.

6. Aftrek Gek

Aftrek Gek Bezem.

Leuk Bevonden:
    0
    Liever Sulejmani dan Emanuelson.
    Elke corner die Emanuelson geeft gaat over alles en iedereen heen of is weer te zacht.

En buiten dat vind ik dat Sulejmani zich steeds beter inzet en ontwikkeld tijdens wedstrijden en tenminste nog probeert te werken als het even wat minder gaat in tegenstelling tot Emanuelson.

Laatst bewerkt: 24 sep 2010
  7. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    Sulejmani gaat steeds beter, jammer dat hij net niet wat meer beslissende acties of zo nu en dan een goaltje meepikt.
    Urby zijn we einde van dit seizoen (of al in de winter) toch kwijt, kan maar beter een fitte Sulejmani klaar staan :D

8. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Emanuelson is heel wisselvallig, maar werkt weldegelijk en heeft dit seizoen (en vorig) betere wedstrijden gespeeld dan Sulejmani.

Shin, het is de afgelopen weken toch gewoon zo dat geen enkele Ajacied de bal naar een medespeler kan passen? En heb je Jol er ooit op betrapt met lef te spelen?

En Nera, in de grote wedstrijden (CL en Europa, de rest zie ik namelijk niet) heeft Diego nooit iets bijzonders laten zien; is Giovinco niet even creatief?
    En heeft Ranieri een negateve invloed op Roma? Spelen ze nog altijd vrij aanvallend of is het meer resultaatvoetbal onder hem?

9. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Op Transfermarket.de staat dit:
    Sebastian Giovinco (Parma) 900.000 £ - on loan.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Wat wil je daarme zeggen? :p

Die Giovinco vind ik wel een veel belovend talent, jammer dat die 1.25m is ofzo.

11. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Dat hij op het moment niet bij Juventus voetbalt, maar verhuurd is aan Parma.

@Dragonmaster, En Diego trouwens ook, aan Wolfsburg :+.

12. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Tegen Real was iedereen te laf om ook maar iets te doen. Maar geen enkele Ajacied in elke wedstrijd? Vind ik overdreven, maar goed, het is het ergst dat onze middenvelders het niet kunnen want daar moet toch het meeste gepasst worden.

Jol heeft nooit echt een aanvallende opstelling gebruikt maar Ajax speelde wel met lef natuurlijk. Vorig jaar werd er altijd doorgejaagd op de volgende goal tot het 4-0 of iets dergelijks stond. We hebben zo ontiegelijk veel wedstrijden met een marge van 4 of meer gewonnen, dat is best wel bizar. En dan ook nog eens heel weinig tegengoals.

13. fifaforthewin

fifaforthewin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heeft ook wel met het programma te maken. Vorig na de winterstop begon ajax pas echt op stoom te komen en toen hadden ze niet zo n druk programma meer.

Nu heeft ajax een enorm druk programma, ik vind het wel logisch dat ze het bij 2-0 wel goed vinden.

14. OscarJ

OscarJ Hip-Hop.

Leuk Bevonden:
    0
    Hij is 1.64. Zelfs Di Natale is 6 centimeter groter dan Giovinco:+

15. Dragonmaster

Leuk Bevonden:
    2
    BedanktO-) Diego wist ik wel dat die weg was, maar Giovinco niet.

Oke, ik heb natuurlijk een beetje overdreven, maar de laatste drie/vier wedstrijden zit meer dan drie keer passen er niet in. En over vorig seizoen; dat was inderdaad heel mooi wat betreft alle goals, maar het voetbal, ook de tweede seizoenshelft, was qua spel ook niet zo geweldig als de cijfers doen vermoeden.

16. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Wisselvallig is ie zeker, maar Sulejmani laat nooit wat zien. Tien keer liever Urby die gewoon voetballend veel meer brengt dan Mickey en op ieder moment iets kan forceren.

Nee, Diego was ook in de grote wedstrijden niet geweldig, maar dat kwam ook omdat de rest van de ploeg niet denderend is/was. Je kunt het niet allemaal alleen. Maar hij viel sowieso tegen vorig jaar, alleen was hij vaak wel een van de weinigen die nog iets verrassends in huis had, en zo'n speler hebben ze nu helemaal niet meer. Ja, Aquilani heeft bij Roma in z'n eerste periode achter de spitsen gespeeld, maar is daarna ook teruggebracht tot een soort controlerende middenvelder, en heeft sinds z'n blessuregolf bij Roma ook nooit meer z'n oude niveau gehaald. Die opstelling laat ook amper creativiteit vanaf het middenveld toe. Marchisio en Sissoko of Melo, het is allemaal niet denderend. Zo'n vlak, doods systeem imo. Giovinco zou wel van pas komen na het vertrek van Diego, maar die hadden ze daarvoor al verhuurd aan Parma. Ook weer zo'n teken van ondoordacht beleid.... =(

Ranieri heeft geen negatieve invloed. Roma blijft een positieve ploeg, maar momenteel zitten ze mentaal gewoon weer op een dood spoor, net als de afgelopen seizoenen in het begin. Onbegrijpelijk aangezien ze weten dat het daar de vorige jaren ook is misgegaan. Zou belachelijk zijn als ze Ranieri ontslaan imo.

17. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    20:45 uur: Twente-Ajax
    20:45 uur: Roma-Inter

I'm a sad panda :{

18. Dragonmaster

Leuk Bevonden:
    2
    My point exactly.

en thanks voor de Serie A update:)

btw, kan je niet gewoon beide wedstrijden kijken? Anders moet je van de een radio commentaar en van de ander beeld aanzetten. Twente-Ajax lijkt me op dit moment spannender, maar weet niet hoe goed je Italiaans is:+.

Laatst bewerkt: 25 sep 2010
  19. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Ik ga gewoon zappen. Vroeger hadden we bij m'n ouders een televisie met splitscreen, dat was echt fantastisch altijd: beetje pessen op de ene kant en voetbal kijken op de andere, of twee wedstrijden tegelijk kijken :cool:

City-Chelsea is mighty boring, zoals te verwachten is met deze oppervlakkige ploegen.

20. rolandje

rolandje ManU Prevails

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het alles behalve saai. Oke, er wordt niet gescoord maar het tempo ligt hoog.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina