Motivatie voor lessen in het najaar?
Dat je, afhankelijk van hoe snel het gaat, je in het voorjaar en anders in ieder geval in de zomer meteen zelf kan gaan rijden
Aangezien ik er behoorlijk lang over had gedaan voor het behalen van mijn motor rijbewijs heb ik alle seizoenen meegemaakt tijdens het lessen.
Hoe lang je door kan rijden?
Je kan er vanuit gaan dat er niet gereden wordt als de autolessen/examens ook niet doorgaan
Een instructeur zal jouw echt niet de weg op sturen als hij of jijzelf er onvoldoende vertrouwen in hebt of het onverantwoord is.
Lessen in de regen is verder prima, mits goede regen bestendige kleding, handschoenen en laarzen. In de regen rijden is écht totaal anders door het natte wegdek en het gemis aan ruitenwissers (slechter zicht). Vergt, naar mijn idee, veel meer concentratie.
Zo'n winter als afgelopen jaar is natuurlijk wel balen als je wilt lessen. Voordat al die sneeuw weg is en het weer verantwoord is om te rijden duurt wel even.
Gewoon rijden rond het vriespunt heeft ook wel wat. Goed warm aankleden met thermo kleding en goed opletten op plekken waar weinig zon komt, daar kan het natuurlijk nog spekglad zijn.
Kunnen hele mooi dagen tussen zitten, boeit geen reet of er nog pekel op de weg ligt, het is toch jouw motor niet.
Het is bikkelen, dat wel, maar goed te doen.
Het aantal lessen motiveert dan inderdaad ook niet echt.
Examen in de regen/nat wegdek heeft trouwens voordelen. Beoordeling is dan wat soepeler, als je maar veilig rijdt!
Tjah, beste voor je motivatie is denken:
"Als het voorjaar is wil ik zelf een motor uit de schuur trekken en gaan rijden"
En veel lessen:
Op een motor is het nog belangrijker dat je zelf vertrouwen hebt en veilig te kunnen te rijden. (Of wil je een kooi constructie om je motor bouwen? ?)
Hoe kun je nu meer vertrouwen krijgen dan dat je op een dag naar het gemeentehuis mag om je A rijbewijs bij te laten "stempelen"?
/ Ik maak ook altijd echt veel te lange lul verhalen he.
Laatst bewerkt: 28 sep 2010