De motoren, scooters en brommers thread [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Zet hem meestal gewoon vooraan of als dat niet kan naast degene vooraan en kijk hem even aan. Dan houdt hij ook weer rekening met mij...

Is toch niks aso aan om hem vooraan te zetten... Je bent zo weg, die mensen hebben helemaal nooit last van jou.

2. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    mensen, ik was begonnen met mijn rijlessen maar door omstandigheden niet meer van gekomen om nieuwe lessen te nemen.
    nu zit ik eigenlijk een beetje er tegenaan te hikken door o.a. de volgende redenen:
    - kut weer. weet niet in hoeverre ze doorgaan met lessen als het zulk rot weer is als de laatste maand...
    - winter in aankomst. ik weet niet tot hoelang ze doorgaan met lessen geven en of het er niet moeilijker op word door de weersinvloeden.
    - heb mijn auto rijbewijs al en vond de paar lessen erg goed gaan. vond de instucteur ook zei hij. ik had alles snel door en ging goed allemaal. vraag ik hem hoeveel lessen ik ongeveer nodig heb: nog 20 voor AVB en nog 10 voor VD... vond ik aardige tegenvaller. ook motivatie verlies dus..

ik moet gewoon ff een zetje in mijn rug hebben om weer aan de slag te gaan want wil volgende zomer toch wel lekker toeren :D
    wie o wie maakt me gemotiveerd? :p

3. kelders0

kelders0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmm.. ligt 't aan mij of zie ik hier zeeeeer weinig aprilia liefhebbers :+ ?

in ieder geval, voor de medeliefhebbers;

te koop; Aprilia rs50 bromfietsje :) > meer info: ff pm-en ^.^

4. vandalzzz

vandalzzz Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet naar mijn idee is lessen in de regen en in sneeuwstormen het beste toch haha dan heb je dat in ieder geval al gehad ook:p
    Haha nee maar volgens mij lessen ze wel aardig bijna het hele jaar rond als ik goed heb:)

5. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Ja hoor, of het moet sneeuwen/ijzelen.. dan ga je de weg niet op.
    Ik heb in December 2006 afgereden, kan me het nog goed heugen.. koud maar voldaan aan het eind van de middag :)

6. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Motivatie voor lessen in het najaar?
    Dat je, afhankelijk van hoe snel het gaat, je in het voorjaar en anders in ieder geval in de zomer meteen zelf kan gaan rijden :thumbs:

Aangezien ik er behoorlijk lang over had gedaan voor het behalen van mijn motor rijbewijs heb ik alle seizoenen meegemaakt tijdens het lessen.

Hoe lang je door kan rijden?
    Je kan er vanuit gaan dat er niet gereden wordt als de autolessen/examens ook niet doorgaan :+
    Een instructeur zal jouw echt niet de weg op sturen als hij of jijzelf er onvoldoende vertrouwen in hebt of het onverantwoord is.

Lessen in de regen is verder prima, mits goede regen bestendige kleding, handschoenen en laarzen. In de regen rijden is écht totaal anders door het natte wegdek en het gemis aan ruitenwissers (slechter zicht). Vergt, naar mijn idee, veel meer concentratie.

Zo'n winter als afgelopen jaar is natuurlijk wel balen als je wilt lessen. Voordat al die sneeuw weg is en het weer verantwoord is om te rijden duurt wel even.

Gewoon rijden rond het vriespunt heeft ook wel wat. Goed warm aankleden met thermo kleding en goed opletten op plekken waar weinig zon komt, daar kan het natuurlijk nog spekglad zijn.
    Kunnen hele mooi dagen tussen zitten, boeit geen reet of er nog pekel op de weg ligt, het is toch jouw motor niet.

Het is bikkelen, dat wel, maar goed te doen.
    Het aantal lessen motiveert dan inderdaad ook niet echt.

Examen in de regen/nat wegdek heeft trouwens voordelen. Beoordeling is dan wat soepeler, als je maar veilig rijdt!

Tjah, beste voor je motivatie is denken:
    "Als het voorjaar is wil ik zelf een motor uit de schuur trekken en gaan rijden"
    En veel lessen:
    Op een motor is het nog belangrijker dat je zelf vertrouwen hebt en veilig te kunnen te rijden. (Of wil je een kooi constructie om je motor bouwen? :)?)
    Hoe kun je nu meer vertrouwen krijgen dan dat je op een dag naar het gemeentehuis mag om je A rijbewijs bij te laten "stempelen"?

/ Ik maak ook altijd echt veel te lange lul verhalen he.

Laatst bewerkt: 28 sep 2010
  7. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ach, als je straks je papiertje hebt, denk je echt niet meer aan dat je zo veel lessen nodig had. Had zelf ook flink wat lessen en examens achter de boeg. Begon in de zomer, uiteindelijk pas gehaald in februari. Ze gaan behoorlijk lang door, ook gewoon met regen. Mijn instructeur reed in de regen ook gewoon op de bike. Is ook wel goed om in de regen te lessen. Met auto reed ik bijv. ook liever overdags dan in het donker, maar is wel goed om ook eens in het donker te lessen. Zo is het ook bij motor en regen. Je weet dan gelijk hoe het is en wat de nadelen zijn of kunnen zijn.
    Wellicht dat je wat langer nodig hebt voor AVB, maar beter te veel dan te weinig lessen en goede beheersing van de motor komt later alleen maar meer te pas. En als je al enige tijd rijervaring hebt gaat AVD sneller en makkelijker, wat het nog leuker maakt.
    Als het echt sneeuwt of spekglad is, gaan de lessen niet door (examens lassen ze sneller af), maar heb zelf in de winterperiode ook nog wel wat lessen gehad.
    En het voordeel is dat je in het voorjaar je papiertje hebt en zelf kan rijden met het mooie weer voor de boeg. Beter dan dan pas beginnen en eigenlijk een seizoen missen en volgend jaar pas echt zelf kunnen rijden. Had zelf helm/pak/handschoenen van de rijschool en eigenlijk niet veel problemen met de regen. Hoogstens natte sokken. Na het rijden pak uittrekken en met droge kleren lekker beker koffie of warme chocomel bijv.
    Het rijden bij lage temperaturen is wellicht wat minder, zeker als je snel een koukleum ben en snel last van koude handen hebt, maar is wel te overleven.

Kortom: Gewoon doorgaan met lessen en genieten van het rijden/lessen!

8. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    oke top!
    bedankt allen voor de berichten :D
    Ben gelukkig geen koukleum en op de lesmotor zit handvat verwarming :)
    vind 49 euro per uur wel veel geld of is dit een beetje gemiddeld?

Groetjes!

9. vandalzzz

vandalzzz Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet hier tijdens het rijden maakt niet uit wanneer eigenlijk nooit echt koud,
    krijg het er warm van zeg maar(H)
    haha of nou komt door pak of door dat je gewoon goed geconcentreerd ben op andere dingen geen flauw idee maar het werkt(H):)

10. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    49 is niet goedkoop voor 60 min.
    Neem aan dat het dan wel echt 60min rijden is, en niet nog eens met omkleden enzo.
    Vaak kom je rond de 40/45 euro en dat is normaal tot prijzig.
    Was zelf iets van 83 euro voor 2 uur ofzo kwijt.

11. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    ok, laat die hyper maar, een paar gelekte pics van de nieuwe Speed Triple

En de nieuwe tiger 800

12. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Fucking nice! :9

Wil alles zien!!

Vet ook die hoekies in de Arrow,s

13. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Zowel de tiger als de nieuwe speed triple dus?

14. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Dat staat in mijn vorige post ja ;)

15. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3

Haha, ja de tekst viel een beetje weg tussen al het moois.

16. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Theorie ook gehaald vandaag :). Nu nog de AVD & klaar is kees.

17. vandalzzz

vandalzzz Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Jahoeeee hier eindelijk me Repsol combi pak binnen:D
    Moet zeggen kwaliteit ziet er tot nu toe beter uit dan dat ik verwacht had zelfs,al had ik van Reltex wel al goede dingen gelezen.
    Zit echt toppie in elkaar en afwerking is perfect:D
    Heb m nog niet getest op het harde asfalt maar als ik zo zie kan die wel een tikkie hebben dus dat zit wel goed hoop ik:D
    Zal van de week ff fototjes posten haha nu op zoek naar bijpassende handschoenen maar weer:p
    Denk dat ik ga proberen deze hier te krijgen:

http://www.elitewears.com/product_info.php?products_id=70

En anders haal ik denk nog maar een setje gp pro in het rood,alleen beetje jammer dat je dan meteen weer 170 euri verder ben:mad::)
    In ieder geval voor nu helemaal blij hier:D:D

Laatst bewerkt: 1 okt 2010
  18. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Nieuwe Z1000SX is ook vet hoor! Doet me erg denken aan mijn vorige motor, een FZ1.

19. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Een Z1000 voor het sport-toer segment ofzo? Ziet er idd niet slecht uit.

20. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Beste leuke fiets om te zien ja. Zou verder zelf niet zo snel zo'n fiets kopen, snap de combi tussen supersport/tour niet echt.

Ga komende week als de mogelijkheid er is bij de dealers proefrijden op een:

En op een:

Vooral de GS trekt nu mijn aandacht na een vergelijking tussen de twee fietsen (en nog de Tiger maar die deed voor spek en bonen mee) op: http://www.motorcycle-usa.com/8/8019/Motorcycle-Article/2010-Adventure-Touring-Shootout.aspx

In die test worden m'n angsten over de degelijkheid van de Multistrada bevestigd maar tegelijkertijd ook de funfactor. Dus het wordt nog een lastige keuze. Alhoewel de GS waarschijnlijk aanzienlijk goedkoper te krijgen is.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina