[Centraal] Klaagbaak voor modereer-actie's!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Fardo, 13 mrt 2003.

  1. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Wat is voetbal ook gewoon kut zeg.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    dank u

    de fifa/pes/voetbal threads hebben het laagste niveau van dit forum. Ongelooflijk hoe diep dat domme balletje bij sommige mensen zit
     
  3. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Nogmaals, waarom zou ik de moeite moeten nemen om JOU dat uit te leggen?
    We dwalen gewoon te ver af en het punt waar het om gaat wordt uit het oog verloren. Dat is namelijk dat ik een waarschuwing kreeg van Cookie (die ik hem overigens nog niet heb zien intrekken) naar aanleiding van de post:
    En aangezien dit de [Centraal] Klaagbaak voor modereer-actie's! is, klaag ik dan ook hierover en vraag me af hoe en wat.

    Nogmaals; het gaat dus op DIE post, cookie haalt erbij wat er al dan niet aan voorafging maar gebruikte DIE post om mij te waarschuwen. Mijn vraag aan de mods en admins van XBW is dan ook, wat is er precies mis met die post.
     
  4. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Omdat je het niet bedoelde zoals je hier zegt en je het ook zeker niet kan beargumenteren. Daarom is die waarschuwing waarschijnlijk niet ingetrokken en dat heb je volledig aan jezelf te danken met je reputatie van Ajaxbashen.
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    zo op papier lijkt er (ook voor mij) niks mis mee. Maar ik heb dan ook geen verstand van voetbal. De insiders daarentegen in het voetbal-topic bestempelen je stuk voor stuk voor forumtroll, niet alleen Cookie. Blijkbaar is er dus een goede reden en dan is het eventjes wat minder belangrijk welke post er precies gebruikt wordt, zolang je maar uitleg krijgt.

    en je post hier komt ook net iets te 'huh maar ik heb niks gedaan, ECHT NIET!'- over ;)
     
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Als ik je posts hier zo lees, zie ik in principe 3 bezwaren:
    1.) Je claimt dat Cookie niet objectief handelt.
    2.) Je vindt de waarschuwing onterecht.
    3.) Je vindt het bezwaarlijk dat een mod openbaar spreekt over je historie aan waarschuwingen.


    Eerlijk gezegd neem ik de eerste claim weinig serieus. In de jaren dat ik in de crew meedraai, heb ik nog nooit meegemaakt dat Cookie of überhaupt een mod iets onbenulligs als voetbalvoorkeur laat meewegen in een beslissing. Als Cookie aanstoot neemt aan dit soort posts, dan hadden we dat echt wel vaker gemerkt. Je claim is echter te incidenteel om aangenomen te worden.

    Wat betreft je waarschuwing. Genoten van de verliezende partij met een :D smiley? Je kunt hier wel een hele uitleg posten, maar volgens mij vind je het gewoon te gek dat Ajax verloren heeft. Gezien de stand zou ik verwachten dat je of van FC Utrecht hebt genoten of van de wedstrijd, maar niet van de verliezer. Dat is gewoon ongeloofwaardig.
    Nu mag je best blij zijn dat een andere partij verliest, dat interesseert mij weinig. Maar formuleer dat dan niet zo sarcastisch. Je kunt wel een hele uitleg hier klaar hebben, maar anderen -waaronder ik- lezen je post als niets anders dan een sneer richting Ajax fans. En als je dat niet zo bedoelt dan moet je je formulering aanpassen en niet anderen erop aanspreken dat ze het "verkeerd" interpreteren.

    Daarnaast, je bent erop aangesproken. Er zijn geen consequenties/waarschuwingen aan je post verbonden. Dus er kan niets worden ingetrokken. Als je wat voorzichtiger formuleert, is er toch niets aan de hand?


    Tot slot, over het vermelden van de OW's. Andere leden zien ook de blauwe mod-edits die we in posts plaatsen. Het is niet alsof je nu anders behandeld gaat worden, omdat er ineens een nummertje aan wordt gekoppeld. Ik snap je bezwaar, in principe gaan we er ook discreet mee om, maar ik denk dat je er wat te zwaar aan tilt. :)
     
  7. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Aernhem wees even eerlijk. Had jij dit ook gepost als Ajax met 5-0 had gewonnen, met de ene goal nog mooier dan de andere, schitterend positiespel en prachtige acties?
     
  8. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Wel opvallend dat er inderdaad een opdeling is in "niet Ajaxcieden" die het niet met de waarschuwing eens zijn (bijv. Tyrant, x3604life, de Bengel) en de Ajaxcieden die mij meteen benoemen als een troll oid. Dan is het maar net vanuit welk oogpunt je het bekijkt blijkbaar. Ze bestempelen me dus niet stuk voor stuk zo.

    En tsja hoe het overkomt dat is ook een kwestie persoonlijke perceptie. Maar het klopt inderdaad dat het zou moeten overkomen dat ik niks misdaan heb.
     
  9. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik zou het er ook niet mee eens zijn als je werkelijk een OW had gekregen, maar dit was maar een 'kleine' waarschuwing, welke niet meer als logisch was. :)
     
  10. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
    8)

    Lol, Aernhem houdt zichzelf lekker voor de gek.. Om maar even mijn 2 cents te geven: ik neem het voor niemand op, en ik snap heus wel wat Aernhem bedoelde met z'n post. Tuurlijk zat hij te genieten van het verlies en was hij er als de wiedeweer bij om dat op XBW te posten. Dus laten we het daar over eens zijn.

    Gaat mij meer om dat er nu opeens met een OW gedreigd wordt. En dat vind ik vreemd, want types als geertbargeman zie ik vaak genoeg hetzelfde doen, juichen als Feyenoord weer een doelpuntje tegen krijgt of verliest. Nou ga ik echt niet in een hoekje zitten huilen om wat er gezegd wordt, ik wil alleen even melden dat je de lijn die je tegenover Aernhem zet, dan ook moet doortrekken op andere members...

    Dit is dus gewoon mijn mening he, dat schijnheilige gedoe van Aernhem keur ik af :p.
     
  12. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik kan door de olifant de mug al niet meer zien.

    Die laatste waarschuwing wordt niet ingetrokken. Dat zou betekenen dat we je nu ineens een vrijbrief gaan geven om nog een keer op het randje te gaan zitten. Nee, je moet gewoon niet gaan uitlokken, punt. Je wordt aangesproken op een post die wij als uitlokkend opvatten. En dan gaat het niet om je goede bedoelingen, maar dat er leden zijn die het als zodanig interpreteren. En als je dat niet zo hebt bedoeld, dan moet je je gewoon voorzichtiger uitdrukken. Dan kunnen er ook geen misverstanden ontstaan en dan is die laatste waarschuwing niet aan de orde. :)
     
  13. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb ook helemaal niks uitgelokt. Heb gewoon van de wedstrijd genoten!!!
    Ik heb ook niet op het randje gezeten, zo vat cookie het op maar uit mijn post blijkt dat niet.

    Oke dan zal ik er volgende keer Ajax - Utrecht van maken. Dan zal mijn post worden:
    Ik heb genoten van Ajax - Utrecht :D

    Het grote probleem is dus dat ik alleen Ajax heb neergezet. :F: Dan had cookie mij daarop kunnen wijzen had ik het veranderd naar Ajax - Utrecht en was een waarschuwing helemaal niet nodig geweest.

    Matrix je komt helaas nogal subjectief over. Het zou me niks verbazen als je Cookie al tijden kent en hem een hand boven het hoofd houdt. Wat heeft het zin om een klaagbak etc. te hebben als je klacht niet eens objectief behandeld wordt. En dat zal ik aantonen met:

    1. Jij neemt mijn claim weinig serieus (dat Cookie objectief gehandeld heeft) omdat. 2. Je NOG NOOIT hebt meegemmaakt dat cookie iets onbenulligs als voetbalvoorkeur laat meewegen in een beslissing en je het anders vaker had gemerkt. 3.conclusie De claim is té incidenteel om aangenomen te worden.

    Dit vind ik eerlijk gezegd een lachewekkende post.

    1. Claim:
    Jan moet voor de rechter verschijnen omdat deze van diefstal verdacht wordt.

    2. Ervaring: Jan is echter áltijd een goede jongen geweest, geen strafblad en heeft nooit iets misdaan. De rechter kent Jan ook al heel lang en in die tijd heeft Jan nog nooit iets fout gedaan.

    3. Conclusie van de rechter: Het is té incidenteel om aangenomen te worden.

    :{ Dat doet nogal te kort aan de aanklager :+
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2010
  14. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    kom op zeg.. Je kiunt ook wat te ver gaan. Als je nu gewoon ophoud met zeuren, en je erbij neerlegt..
     
  15. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Als iedereen zich altijd maar bij onterechte beslissingen neer zou leggen.......
    Weet niet wat voor instelling jij hebt maar ik heb altijd geleerd te vechten tegen onrecht....
     
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Onrecht. Haha. :): Wat is het leven toch zwaar, hè? Meneer krijgt een waarschuwing op het forum en is helemaal overstuur. Je kan je bij deze waarschuwing ook gewoon neerleggen. Misschien is het onterecht in jouw ogen, dat kan. Maar helaas. De moderators geven aan hierover overleg gehad te hebben en hun standpunt verandert niet. Denk je dat het posten van enorme verhalen hier daar nog verandering in brengt? Ik kan je nu al vertellen van niet, dus stop alsjeblieft met deze zielige vertoning.
    My 2 cents.
     
  17. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Aernhem beantwoord de vraag van Mtthz is.
     
  18. GundamBlade

    GundamBlade Broken,Beat&Scarred

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0


    Dat is niet hellemaal waar vriend, ik ben voor Feyenoord, en ik geniet even goed van het voetbal, hoevaak we ook verliezen:p. Ik vind het niet ongeloofwaardig om te genieten van het verliezende partij;).
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2010
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    Jezus, wat een gedoe over die kutsport :+
     
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Om in je analogie te antwoorden: De aanklager moet ook met bewijs komen en geen onderbuikgevoelens presenteren. Ik zie niets aan die post waardoor ik zou moeten twijfelen aan Cookies objectiviteit. Enerzijds omdat ik als buitenstaander dezelfde conclusie trek als hij. Anderzijds omdat hij je enkel ergens op aanspreekt en er geen sprake is van een harde consequentie of een grote beslissing. Ik vind het te weinig, te vaag en te uit de lucht gegrepen om je aantuigingen te onderbouwen. Ik zie niet wat jij ziet en ja, dan kijk ik naar Cookies staat van dienst. Dat geeft me geen reden om alsnog te twijfelen.


    En nogmaals, we gaan niets intrekken, want er is ook iets niets om in te trekken. Jij tilt veel te zwaar aan een mod-edit. Jij wil excuses van ons, omdat je het blijkbaar niet zo bedoelde. Maar wij spreken je aan op hoe je post overkomt en niet op wat je eigenlijk wilde zeggen. Dat is immers wat een ander lid ook ziet als hij door het forum struint.
    Je wordt niet gebanned, je krijgt geen waarschuwing, je wordt er enkel op gewezen dat je post provocerend overkomt. Het interesseert ons niet of dat je insteek was of niet, wij willen geen ruzie in die thread en dus wijzen we je erop dat je moet oppassen met hoe je post. Als het een misverstand is, zorg er dan gewoon voor dat mensen het niet per ongeluk verkeerd kunnen opvatten. Dan is er niets aan de hand. :)

    Ik zou me er niet zo druk over maken.
     

Deel Deze Pagina