Om ff wat dingen op te helderen:
Ja, ik speel regelmatig racegames. Groot fan v/d Dirt series alleen dat gebruik ik niet als vergelijkings materiaal tov GT5. Daarnaast heel wat tijd gestoken in de Forza's, TD's, NFS, PGR etc. Dus heb redelijk een idee wat er allemaal is, wat de verschillende stijlen zijn etc.
En nee, ik ben niet de beste in racegames.
Ik ben niet uitermate negatief in GT5, alleen teleurgesteld.
Het is tenslotte GT toch altijd geweest die de quote: "The real drivings simulator" draagt?
Zoals duidelijk op de cover staat
Kom dus niet aan met dat ik niet weet wat GT inhoud.
Dus ja, ik verwachte een echte race simulatie waarin de werkelijkheid zogoed mogelijk nagebootst word. Hierin viel GT5 mij erg tegen, de punten heb ik al redelijk uitgelegd.
De auto's zelf zien er goed uit, en de details in de dashboards in de auto's waarin wij konden rijden waren geweldig, hoewel ik al gelezen heb dat dit alleen voor de wat exclusieve auto's het geval was(en laten dit nu net de auto's zijn waarmee wij konden rijden)
Alleen hier en daar zitten nog wat kartelige randjes, schaduwen zijn niet helemaal top uitgewerkt, en zoals MM al aangaf; geen details in je achteruit kijk spiegel.
En het rijgedrag v/d auto's zelf vond ik voor een sim ook erg tegenvallen.
Die mensen die bij zo'n demo pod staan te spelen zullen hooguit anderhalf minuut gespeeld hebben gezien je dan uit je race sessie gegooid word. Wellicht zullen ze meerdere malen de potjes opgestart hebben.
Daarnaast, dan sta je in zo'n drukke winkel, een spel te spelen waar je zelf helemaal hyped up over ben.
Je bent dan zo blij dat je eindelijk het spel mag spelen waar je al zolang op wacht, en waarover zo'n hype hangt.
Denk je dan echt dat je gaat letten op de kleine dingetjes?
Klik om te vergroten...