Antonie Kamerling overleden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Donwesje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donwesje

    Donwesje Active Member

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    0
    AMSTERDAM – Acteur Antonie Kamerling is overleden. Dat liet zijn zwager, Albert Verlinde, donderdag weten. Kamerling maakte zelf een einde aan zijn leven.
    ANP
    Antonie Kamerling overleden
    Fotoserie

    ''In de namiddag van woensdag 6 oktober heeft Antonie besloten zijn leven te beeïndigen'', aldus Verlinde in een reactie die hij samen met Kamerlings vrouw, actrice Isa Hoes opstelde.

    "In diverse interviews liet hij eerder al doorschemeren aan depressies te lijden. Helaas heeft de geboden hulp niet mogen baten.'' De acteur laat zijn vrouw, zoon Merlijn en dochter Vlinder achter. Zijn zus Liesbeth Kamerling is tevens actrice.

    Loopbaan

    Kamerling brak door in de soapserie Goede tijden, slechte tijden als Peter Kelder. Later speelde hij in een aantal speelfilms zoals in De Kleine Blonde Dood (199:cool: waarvoor hij genomineerd werd voor de Gouden Kalf als beste acteur. In 1997 speelde hij in de film All Stars.

    Onder de artiestennaam Hero scoorde hij in 1997 een nummer één-hit met het nummer Toen Ik Je Zag, geschreven door Guus Meeuwis. De acteur speelde verder nog in de televisieseries Windkracht 10 (1996), Onderweg naar Morgen (2005) en Voetbalvrouwen (2008).

    In 2011 zou Kamerling verschijnen in de musical Herrinert U Zich Deze Nog?!.

    WOW
     
  2. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Dit is meer iets voor in de ASEL. Alle dead celebrities topics staan daar.
     
  3. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Wow, dat was inderdaad ook mijn reactie. Hoe onverwachts en ook nog vrij jong.
     
  4. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    RIP

    Te jong
     
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Wat een lafaard. :mad: Kijk wie hij achter laat!
     
  6. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Dat was ook mijn eerste reactie. Een vrouw alleen achter laten met 2 kinderen. Wees eens een vent godverdomme. :mad:
     
  7. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
  8. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Heb je überhaupt de tekst wel gelezen? Ze hebben geprobeerd zijn depressie te verhelpen, met psychiaters enz. Maar hulp mocht niet baten. Isa die zal het ook wel geweten hebben dit eraan zat te komen.

    RIP
     
  9. Leip0079

    Leip0079 Active Member

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    0
  10. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Je bent toch niet helemaal 100% als je dan zelfmoord pleegt? Hij moet toch ook snappen hoe z'n kinderen zich voelen nu? Ik ben m'n pa verloren toen ik 18 was. Het was geen zelfmoord maar het is zeker geen pretje. Pas dan kan je imo pas spreken van een depressie.
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    kan hier weinig respect voor opbrengen...... depressie of niet
     
  12. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Ik weet het niet hoor, maar een depressie kan enorm diep zitten. Iemand die zelfmoord pleegt en daarmee weet dat hij zn kinderen een vader afneemt is echt niet opgestaan met het idee dat ie zich vandaag niet zo lekker voelt.

    Daar gaan maanden overheen, misschien wel een x aantal jaar. Ik weet niet of je ooit iemand in je familie hebt gehad die zwaar depressief was, maar dat is geen pretje. Die zouden ze eigenlijk verplicht moeten opnemen in een psychiatrisch ziekenhuis. Ter bescherming van zichzelf en een ander.

    Vind dit dus wel erg kort door de bocht ( en stel je trouwens eens voor hoe het voor zijn kinderen was, een pappa die weinig vrolijk is, veel in bed ligt, lusteloos is, niks wil ondernemen, kan schreeuwen en snauwen. Echt geen pretje dus)
     
  13. Donwesje

    Donwesje Active Member

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    0
    Geloof me als je echt depressief bent ben je ook ziek ben er mijn beste kameraad door verloren en heb er zelf waarschijnlijk (nog onderzoeken etc) ook extreem last van en dit kan mij ook zomaar gebeuren. Depressieve mensen zijn niet te begrijpen voor gezonde mensen just my 2 cents
     
  14. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Het is niet zo dat ie alleen maar thuis zat. Zag hem laatst gewoon in een tv programma en hij was aan het werk.
     
  15. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Klopt, hij is bij VI Oranje geweest volgens mij een x aantal maanden geleden. Hij zal ongetwijfeld verplichtingen hebben gehad. Maar een depressie kenmerkt zich ook doordat je momenten kunt hebben dat je je weer geweldig voelt en alles aan denkt te kunnen.

    Ik vind het in ieder geval iets te kort door de bocht om dit alleen maar egoistisch te noemen.
     
  16. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    RIP!

    Verder ben ik het eens met Mr.Bubbles.
     
  17. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Volgens mij was dit toch echt een beslissing dat ie puur voor zichzelf had genomen.

    Ik kan natuurlijk ook niet weten wat er allemaal in z'n hoofd speelt. Ik vind het gewoon een laffe actie met nare gevolgen voor z'n dierbaren.
     
  18. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest


    Ja, ik denk niet dat ie de avond ervoor tegen zn familie zei: Nou, wat vinden jullie ervan als pappa vannacht eens zelfmoord gaat plegen.

    Hier is een heel proces aan vooraf gegaan, met misschien wel medicijnen, psychiaters, ziekenhuizen en vooral verplicht leuke dingen doen.

    Misschien, en dat klint heel cru, krijgt zn familie nu ook eindelijk de rust die ze verdienen, daar wordt het gemis om je maatje en pappa echt niet minder om.
    Iemand die depressief is moet continue in de gaten gehouden worden en vraagt veel tijd en energie. Je moet het leven namelijk wel onnoemelijk haten als je er op die manier uitstapt.
     
  19. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Maar elke beslissing en handeling kun je herleiden tot egoïsme. Met egoïsme is ook helemaal niets mis. Bezwaren ontstaan pas, en dat is bij zelfmoord bijna altijd wel het geval, als je met je egoïsme anderen schaadt.
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2010
  20. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    pff alsof dit de enige uitweg is
    vind het niet eens een topic waardig
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina