1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Denk je dat Japan een dictatuur is ofzo :confused:
     
  2. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ja, een dictatuurschap van eer en schaamte.
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    IK geef het nieuwe Kabinet twee maanden. Helaas als dat gebeurd wordt Wilders nog groter en dan gaat die land helemaal naar de knoppen.
     
  4. RoX BoX

    RoX BoX Earth

    Berichten:
    306
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar zal al die kiezers toch vandaan komen?! ;)
     
  5. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Van VVD en CDA gok ik. Links is volgensmij al helemaal leeg geplukt door de PVV.
     
  6. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk stukje over in de economist over universele waarden in China:

    http://www.economist.com/node/17150224
     
  7. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik denk dat het wel wat langer duurt, maar dat ze uiteindelijk wel over de kop zal gaan.

    Vandaag weer massale protesten tegen het snijden in kunstsubsidies. We zitten in een crisis, we weten dat we moeten bezuinigen, maar dan krijg je uiteraard dat niemand een stapje terug wil doen. Je hebt natuurlijk het recht om kritisch te zijn, maar ik ben benieuwd hoe het kabinet impopulaire maatregelen wil treffen als iedereen zijn poot stijf houdt. Ik denk dat de VVD en het CDA naast de dubieuze samenwerking met Wilders, ook klappen gaan krijgen vanwege die bezuinigingen, terwijl iedere formatie dat in zekere mate had moeten doen. Het is voor iedere partij lastig om nu in het zadel te zitten. Ik ben benieuwd naar de verschuivingen bij de volgende verkiezingen.
     
  8. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Matrix.


    Ik denk dat het probleem vvan de bezuinigingen niet zit in dat er bezuinigt moet worden, maar de ongestructureerde manier waarop dit gebeurd.

    Er zit geen enkele lijn in de bezuinigingen. en het zijn voornamelijk de zwakkere groepen die getroffen worden.. de HRA blijft bijvoorbeeld gewoon intact.. Terwijl hier net zo goed veel geld te halen valt.


    De klappen worden nu iig niet erg gelijkmatig verdeeld..

    Ik geef het 5 maanden trouwens
     
  9. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgensmij komt dat gewoon doordat de HRA een belangrijk campagnepunt was. Veel mensen kijken niet veel verder dan dat: 'Ah, HRA blijft in tact, ik stem VVD'. Als ze het nu plotseling toch gaan afschaffen, dag stemmers.
     
  10. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ik geef het kabinet 253 dagen. Wie het dichtst bij zit krijgt eeuwige roem.

    Ik vind overige universele beginselen helemaal niet gevaarlijk. Dat zijn juist beginselen die zowel het oosten als het westen omarmen. Beginselen zijn ook altijd zeer abstract. Bovendien kun je hier niet tegen in gaan door te zeggen dat er momenteel in het oosten wetten zijn die indruisen tegen sommige beginselen uit bijvoorbeeld het EVRM. Dan ben je te concreet bezig. Maar als je deze gedachtegang doortrekt kom je weer in de eeuwige discussie van absoluut goed versus absoluut slecht. Bestaat het of zijn het relatieve begrippen.

    Dat stuk over China is wel geinig, maar ik weet niet of ik het begrepen heb. Is het punt van het stukje dat het opvallend is dat er überhaupt een discussie gaande is in Chinai?
     
  11. Ait JWZ G

    Ait JWZ G Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke 9 labradors hebben op de piratenpartij gestemd |:-
     
  12. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Dat hele kunstgebeuren hadden ze allang op moeten doeken. Voor elke kunstgroep is een miljoenensubsidie. Er zijn zelfs kunstenaars die een uitkering van de overheid krijgen om maar kunst te kunnen maken. Het lijkt me in dit geval duidelijk, goede kunstenaars hebben genoeg klandizie en kunnen zichzelf redden, de rest moet het er maar bij gaan doen en een baan zoeken.

    Gek he, want waarom zou de HRA wel afgeschaft moeten worden en de huursubsidie niet? Het is echt niet zo dat alleen de rijkeren van de HRA profiteren. Het is vooral de middenmoot (immers de grootste groep) die van de HRA dankbaar gebruik maakt.
    Die rijkeren trekken wellicht 52% af op de renteaftrek, maar betalen dus ook 52% belasting boven de 54k.

    Leg mij eens uit waarom je, als je een baan hebt en een studie gevolgd hebt, PvdA zou moeten stemmen? dat is imho een partij voor mensen die geen werk hebben en dat ook niet gaan zoeken. Een partij die wars is van rijkdom van een ander maar een eigen PvdA burgemeester voor bijna niks in een monumentaal grachtenpand laat wonen.

    De PvdA is de partij die mensen die een 2e huisje hebben (en het financieel dus best goed hebben gedaan) een brieft stuurt waarin ze worden verzocht hun leegstaande woning af te staan voor sociale huur. :emo:

    Als het aan diezelfde PvdA had gelegen dan had een hardwerkende groep mensen (heeft niks met rijk te maken) 60% belasting mogen betalen over hun laatste stuk salaris. En als dit nu zou worden gebruikt om de problemen echt op te lossen, prima. Maar de PvdA wil niet minder uitgeven, nee de belastingen moeten altijd maar omhoog.

    De PvdA wil de zogenaamde armen, kunstenaars en allochtonen graag ontzien, en de middenmoot mag er weer voor op draaien. Logisch dat je niet op dat soort partijen stemt als je een eigen huisje hebt. En wat blijft er dan over? Inderdaad, een partij die dus zegt de HRA niet te gaan afschaffen.
     
  13. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het nergens over de PvdA, het ging over de HRA. Deze mag naar mijn mening best afgeschaft worden, zo geef je zelf aan degene die een hoger inkomen hebben, halen er meer voordeel uit. Als er dan toch bezuinigd moet worden, dan vind ik dit het ideale punt. Je pakt de rijken er het meest mee, maar het is niet zo dat ze er nou ENORM op achteruitgaan.

    Het was gewoon puur een campagnepunt.
     
  14. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    HRA is natuurlijk een pure kutmaatregel, VVD'ers die daar achter staan, mogen nooit hun bek opentrekken over liberalisme. VVD'ers zijn niks liberaal.
     
  15. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, onder andere dat het zo open besproken wordt, aangezien vrijheid nog niet echt een begrip is in China. Met het communistische party systeem en standpunten enzo :) Maar ook de discussie dat Oost en West toch wel iets andere begrippen zouden kunnen hebben.
     
  16. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Mensen met een hoge hypotheek bedoel je. ;)

    Als PvdA stemmer zou je moeten weten dat je nooit moet toegeven dat je alle problemen op de rijken wilt afschuiven. Daarmee kan je bepaalde mensen behoorlijk kwaad maken.

    Hypotheek rente aftrek houd dus is dat mensen een percentage van hun belasting niet hoeven te betalen en direct naar hun hypotheek gaat. Het is niet zo dat ze het geld kado krijgen. Ze moeten er wel hard voor werken. Aangezien ik zelf nog maar 20 ben en me er nooit in heb verdiept meng ik me liever niet in deze discussie.

    Wat ik er tot nu toe over heb gehoord ben ik het wel met de PvdA eens. De bedoeling van de aftrek is om het voor starters voordeliger/mogelijk te maken om een eigen huis te bezitten. Zonder die aftrek zouden ze nog steeds in een te dure huurwoning zitten. Dat het voor mensen met een hoog inkomen een trucje is geworden om ook een veel te duur huis te nemen en op die manier minder belasting te hoeven betalen is iets wat nooit de bedoeling is geweest.
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Edit: Wrong topic. ;)
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2010
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Politiek?
     
  19. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad. VVD verdient eerder het label populistisch dan liberaal. Erg vreemd dat de VVD op Europees niveau gewoon bij de Liberal Democrats zit, volgens mij horen ze daar echt niet thuis, vooral Hans van Baalen niet.
     
  20. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik snap eerlijk de misinterpretatie van die termen niet (althans, dat zal natuurlijk gebeuren omdat het zo mooi klinkt). Links, rechts, progressief, conservatief... dat zijn wel termen waarover discussie kan bestaan. Maar het liberalisme is in grote lijnen heel erg duidelijk. Dan moet je niet van die Teevens en Baalens enzo erbij halen en beginnen over liberalisme, want dat is pure nonsense. Maar ja, mensen kunnen niet zo goed nadenken, die vinden het ook wel cool om zichzelf als liberaal te bestempelen, dus ze vinden het wel prima...
     

Deel Deze Pagina