[Centraal] Klaagbaak voor modereer-actie's!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Fardo, 13 mrt 2003.

  1. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Inderdaad! Daarnaast is er niks aan de hand, het is tenslotte geen geregistreerde maar enkel een mondelinge waarschuwing. Zonder al dit gedoe waren we het nu al vergeten, maarja daar is het nu te laat voor. :9
     
  2. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Jongens...

    Het is maar een spelletje :{

    EDIT: Ik zie dat iemand me al voor was:9
     
  3. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    OT: De post van Aernhem kan provocerend opgevat worden, maar het is een soort post die zoveel members maken. Aan de andere kant, Aernhem heeft ook wel een reputatie opgebouwd binnen dat topic en moet af en toe een beetje oppassen met zijn posts omdat hij er af en toe overheen gaat. Dat was deze keer niet het geval denk ik. Cookie had misschien beter kunnen wachten met zo'n edit en hem de volgende keer wel kunnen doen, maar het is niet eens een officiele waarschuwing, dus waar hebben we het over :D
    my 2 cents

    PS. Centenbakje begint al lekker op te bouwen :+
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2010
  4. JoeyC

    JoeyC Disney fan

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag net pas dat topic (gesloten) van Aernhem op de frontpage staan bij nieuwe topics rechtsonder en uiteindelijk hier terecht gekomen.
    Ik post tegenwoordig niet zo heel veel meer op het forum, maar ik kijk wel bijna elke dag naar meningen en verhalen van anderen.

    Ik weet dat Aernhem niet de makkelijkste is en dat hij niet te flauw is om te provoceren, maar zoals al gezegd door anderen, hij is niet de enige. Gelijke monniken, gelijke kappen. Waarom mag Aernhem niet blij zijn dat Ajax verloren heeft en Geertbargeman wel als Twente met 1-0 achter komt te staan? Het is allebei een uiting van blijdschap, maar beide reacties kunnen als provocerend gezien worden.

    Ik denk dan ook dat Cookie zich heeft laten leiden door emoties door zo te reageren en meteen te dreigen met een eventuele ban.
    Even later post hijzelf ook "0-2 Blackpool :emo:" Iets wat ook als provocerend aangezien kan worden door Liverpool fans, maar die zijn er niet zoveel hier.
    Op pagina 2 van het voetbaltopic vind ik zelfs nog "Vitesse heeft trouwens niet weten te winnen van Willem II, 0-0. Een overwinning tegen de slechtste ploeg uit de historie van de Eredivisie was blijkbaar te hoog gegrepen. :lol:" terug. Doodnormaal blijkbaar, want er wordt nauwelijks aandacht aan gegeven. Deze vind ik persoonlijk nog veel provocerender. Hij provoceert namelijk supporters van twee clubs tegelijk 8)
    Maar omdat er naar zover ik weer, maar 1 echte Vitesse supporter op het forum is en geen Willem II supporters, wordt daar geen probleem over gemaakt. En daar de Ajacieden niet op twee handen te tellen zijn, vallen negatieve en provocerende reacties over Ajax veel eerder op. Ook bij de Moderators die toevallig voor Ajax zijn.

    Nouja om een lang verhaal kort te maken, Cookie laat je niet zoveel leiden door emoties. Je had Aernhem's opmerking beter kunnen negeren en een ban kunnen uitdelen bij een volgende minimale overtreding (nu zou het echt teveel opvallen als hij een ban zou krijgen om iets kleins).
    Ik snap dat je wat pissed was vanwege de nederlaag van Ajax, maar het is heel kleinzerig om je zo af te reageren. In feite deed Aernhem niets fout. Alleen dat schijnheilig reageren naderhand was wel overdreven, maar dat weet hijzelf denk ik ook wel.

    PS. Bij het volgende puntverlies van Ajax, wordt het voor mij denk ik ook tijd om weer eens te posten in het voetbaltopic :+
     
  5. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Beetje jammer dat je de thread niet hebt gelezen, had je weer wat typwerk gescheeld. Ik ben zelf voor Liverpool trouwens.

    Als ik me zou leiden door emoties (op een internetforum :emo:) dan zou de halve voetbalthread nu leeg zou gezien de vele verliespartijen van Ajax en de daaropvolgende posts. Volgende keer ban ik wel gelijk dan, dan is er tenminste nog een kans dat het als onrechtvaardig wordt gezien, men ziet hier toch niet het verschil tussen een opmerking van een mod en een ban.
     
  6. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Zo ken je deze thread niet en zo zie je je naam staan \o/ Faam komt eraan \o/

    Ik wil het toch even duidelijk maken. In die voetbaldraad post ik mijn emoties. Als Ajax supporter is dat blijdschap als Twente (of andere concurrent) op achterstand komt en teleurstelling als het tegenovergestelde gebeurt.

    Wanneer Twente goed speelt dan ben ik niet de beroerdste om dat te zeggen. Noch ben ik de beroerdste om afgelopen week de aanwezige psv-ers te feliciteren met het behaalde resultaat (ondanks de teleurstelling bij mij).

    Aernhem daarentegen komt enkel en alléén bij verlies van Ajax provocerende reacties te plaatsen. Negeren daarbij imo de beste aanpak, helaas krijgt ie elke week weer reacties

    Ik wil dat bij deze dat even gemeld hebben en het is domweg niet waar dat ik hetzelfde gedrag vertoon als Aernhem. Dan kom je in de betreffende thread niet vaak genoeg langs.
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2010
  7. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Jij post ook alleen op dagen als Ajax voetbalt, niet dat je nou ook op andere dagen moet gaan posten.
    Maar ook dat is vrij vervelend als je de voetbalthread opent en je ziet vijf reactie van jou op de pagina:

    "Aaah.. 1 - 0"
    "Jaaah 1 - 1"
    "Hahahah, Twente 2 - 0"
    "Ajax 1 - 2!!!!111!!"
    "Go Ahead Eagles staat gewoon 3 - 0, impressive!"
    etc.

    Just saying.
     
  8. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ik begrijp je post denk ik niet helemaal? Ja, ik ben er vaak alleen wanneer Ajax voetbalt. Soms wat meer in de weekenden omdat ik Nederlandse competitie probeer te volgen.

    In de thread: De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen, Discussie] [Deel xx]

    Als je het dan "vervelend vindt" dat je daar tussenstanden gepost ziet worden, al dan niet met een emotie erbij, dan kan ik je alleen maar aanraden om daar niet te komen. Die draad loopt daar immers voor.

    En als het 5 dubbelposts o.i.d op rij zouden zijn zou ik je deels begrijpen. Maar dat is gewoon nooit het geval.

    Echter, de discussie gaat niet om het feit dat ik daar tussenstanden post. Het gaat erom dat er gezegd wordt dat ik daar loopt te provoceren, wat de groots mogelijke onzin is

    Dan zou ik alleen aanwezig zijn wanneer Twente / PSV / andere concurrent verliest. Sterker nog, ik zou er even de pc voor opstarten om daar Twente supporters te komen bashen (ik vermoed dat Aernhem daartoe in staat is / dat daadwerkelijk doet wanneer Ajax verliest) en ik ga me echt niet tot dat niveau verlagen.
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2010
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
    Amen to that.
    Ik probeer al jaren duidelijk te maken dat het echt onboeiend is om tussenstanden, gele kaarten en kansen te posten in dat topic :p. What's next, 'Ingooi voor Ajax!'?

    O, en ik ben het ook eens dat geertbargeman ook altijd opvallend vaak post als concurrenten van Ajax ff achterstaan. Vooral als Twente een tegendoelpunt krijgt zit geert met een erectie te typen heb ik soms het idee!
     
  10. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus dit is het enige verschil tussen mijn posts en die van Aernhem? Mijn god zeg wat een zielig gejank weer. Lees dit topic dan eerst door inderdaad. Op zo'n bekrompen post moet ik eigenlijk niet meer ingaan.
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2010
  11. Steadyrabby

    Steadyrabby ***

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen klacht, maar gewoon een vraag : Waarom zijn de afmetingen van de sigs zo laag ?

    Ja ik heb de faq Gelezen :)
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2010
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
    Ze zijn toch maar kut. Niemand zit op een banner van Enslaved te wachten van 50 pixels hoog :p
     
  13. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
  14. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Voornamelijk omdat we willen dat de nadruk op de posts ligt in plaats van complete kermisattracties daaronder, zoals op sommige fora.
     
  15. Fergie

    Fergie FR vak W1

    Berichten:
    938
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap ook de hele toevoeging niet van de sig. Het is leuk, maar ook niet noodzakelijk zoals een avater.
     
  16. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    Wat is er dan noodzakelijk aan een avatar?
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
    Anders herken je niemand meer.
     
  18. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    Slaat nergens op, aan de username herken je de members. De username is namelijk uniek, ieder kan dezelfde avatar nemen.
     
  19. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    En toch herken je mensen aan hun avatar als je even door een thread heen scrolled.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
    Dan niet joh.
    Als ik dezelfde avatar als Pim zou nemen, zou jij 3x moeten kijken wie het is. Nu zie je gelijk, o dat is die en die.
     

Deel Deze Pagina