Risen

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 11 dec 2008.

  1. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Het enige minpuntje aan (de pc-versie van Risen) is het eind gevecht. Dat hoort thuis in een derde rangs action game en heeft helemaal niks met de game te maken ...
     
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Inderdaad he, ik vond het ook allemaal vreemd eigenlijk. Uiteindelijk is het verhaal niet heel erg sterk in deze game ook.
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    En op de Xbox 360 dan?
     
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    De eindbaas? Die moet toch gewoon hetzelfde zijn als de PC versie lijkt me? :)
     
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Slecht dus. Naja, boeit mij ook niet zoveel. Die van TW I was ook een drama. Het was zijn hulpje vlak voor de poort van het eindgevecht die echt een bitch was. ;)

    Ik liep in die game telkens heen en weer tussen life support en die eindbaas. Levens laad die toch niet op, in tegenstelling tot bijvoorbeeld World of Warcraft als je wiped. :+
     
  6. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Heb nu ook alle monastery quests gedaan, ik ben ECHT klaar met de game nu. Heb het ook echt wel gezien nu, de deuntjes uit de game ken ik zowat uit mijn kop nu ook, haha. Op naar Fable II nu, die wil ik nog echt uitspelen, al helemaal als ik misschien wel Fable III haal uiteindelijk.

    Ik zie nu net dat Andy Serkis de stem van The Inquisitor deed, Smeagol uit LOTR dus...geweldig.
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2010
  7. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gisteren Risen weer eens opgepakt en de combat gaat me al een beetje beter af! Maar o wat save ik vaak, zeker vóórdat ik een gevecht ga beginnen (of vermoed dat er vijanden zijn), want ik ben al vaak dood gegaan, gewoon omdat ik de combat nog niet onder de knie heb! De ene keer lukt het zowat perfect en ben ik bijna niet gewond en de andere keer ben ik zo dood als een pier!!

    Ik ben nog maar in het begin van de game en ik weet niet goed wat ik best ga doen. Heb 5 wolven gedood voor de mensen in de farm en andere quests opgelost tot dusver. Maar ik twijfel welk gebied er best doenbaar is nu :
    1) Jan toonde me 2 mogelijke paden om naartoe te gaan (ik ben al vergeten precies HOE ik er naartoe moet gaan
    2) Trellor van de farm zou me kunnen leiden naar Harbor City via een geheime weg waar niet zoveel guards op wacht staan of zoiets(?) ...

    Ik weet het echt niet goed... maar erger is dat ik nu level 2 heb (geloof ik) maar helemaal niet snap HOE ik m'n punten kan verdelen over skills of stats ... (speel op de Xbox)....
    Grafisch vind ik de Xbox wel oké, soms wat donker, maar vind dat wel iets hebben!

    Nog een vraagje: MOET ik mogelijk een belangrijke patch downloaden of is risen zowieso speelbaar zonder enige patch? (gamebreaking bugs?) ... want ik dacht zoiets ooit te hebben gelezen ...
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2010
  8. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik ben eerst naar Bandit Village gegaan om daar wat quests te doen en daarna naar Harbor Town om daar wat quests te doen. Dan kun je in Harbor Town ook een keuze maken waar je je wil aansluiten als 't goed is.

    Jouw learning points kun je spenderen bij trainers die je kunnen onderwijzen in verschillende wapens en andere eigenschappen.

    Een patch, ik weet niet hoe belangrijk die is, maar ik heb 'm wel gedownload.
     
  9. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar waar kan ik een trainer vinden? Is er in die farm in het begin van 't spel een trainer?

    Ik denk dat ik dan eerst naar dat Bandit Camp ga. Hoop dat ik het kan vinden lol ...
     
  10. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Die farm met die drie novices waar je enkele quests kunt doen? Ik weet niet of je daar ook teachers had. In Bandit Camp sowieso wel ;)
     
  11. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank je wel ;)
    Ik hoop snel een man of vrouw tegen te komen waar ik met mijn leerpunten iets kan doen ! :p

    Is het mogelijk in Risen om eerst bij alle drie (banits, Inquisitie, Magiërs) wat rond te neuzen en de kat uit de boom te kijken en DAN pas me ergens bij aan te sluiten? Kan ik dus heel het eiland verkennen en dan beslissen of ... ?
     
  12. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Dat weet ik niet precies. Ik heb wel flink gescout, en als je in Harbor City komt krijg je ook wel mogelijkheden om voor verschillende facties aan de slag te gaan, maar ik heb al vrij snel gekozen aan wie ik loyaal wilde zijn.
     
  13. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben net aangekomen bij de Big Swamp. Heb met Doug gepraat. Ga nu Luis zoeken zodat ik eindelijk eens wat leerpunten kan benutten.

    Ik blijf er voorlopig bij dat de controls in Risen erg lastig te leren zijn. Zeker in vergelijking met Ego Draconis... daar was ik veel sneller weg met de controls (intuïtiever!).
    Voor de rest is Risen wel sfeervol (sounds, music, day/night, weather) en heel pittige enemies!
     
  14. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    In het Big Swamp is ook het Bandit Camp, daar kun je best wel wat missies doen en ook zijn er meerdere teachers.
     
  15. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er eigenlijk een manier om de game te pauzeren, rustig een potion te drinken en dan verder te vechten? Ik heb wel potions geselecteerd op een van de sneltoetsen op de D-pad, maar ik slaag er maar niet in om deze ook te gebruiken tijdens een gevecht! Als ik dat probeer slachten ze me zo af! :mad:

    En waar kan ik wat meer uitrusting vinden/kopen? Een harnas enzo?
    En kan ik mijn HP op een of andere manier sterk verhogen?
     
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Gewoon als je op een van de toetsjes van het d-pad drukt kom je toch in de menuutjes terecht dacht ik? Links voor quests, beneden voor map, rechts voor skills en boven voor je bezittingen? Of moest je dan op Y drukken ofzo? In ieder geval, als je een van die menuutjes voor je hebt, dan pauzeert het spel automatisch (je hoort wel geluiden, maar beesten etc. vallen niet meer aan).

    Je HP kun je volgens mij verhogen door bepaalde potions, en je kunt er learning points in investeren (bij de meeste teachers die combat training geven, kun je ook in strength investeren, ik heb aangenomen dat die ook je HP beïnvloedt).

    Uitrusting heb ik ook even op moeten wachten. Ik heb in Harbor City een kunnen kopen (officer armor ofzo) van Costa (zo heet ie als ik het goed heb), en daarna heb ik van de Don armor gekregen. Verder ben ik nog weinig tegengekomen.
     
  17. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Hartelijk dank voor de hulp ! :)

    Hazo, dus de game pauzeert automatisch als ik m'n inventory of map ofzo open, dat wist ik niet en daar wordt ook met géén woord in de manual over gesproken (over hoe spel pauzeren), heel jammer dat dit zo onduidelijk is ....

    Goed nieuws dat ik ook leerpunten in strength en health kan investeren :)
    Qua RPG-elementen zit deze Risen wel goed!
    Tot de volgende ;)
     
  18. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Naar mijn weten werd ik nog steeds aangevallen als ik in de menus ging navigeren, ik ben pretty sure dat het ingame gewoon door blijft gaan hoor :)
     
  19. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik las in zo'n (online) guide dat je dan niet meer wordt aangevallen, en ik ben ook steeds niet aangevallen.
     
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Klopt...inderdaad inderdaad. Ik herinner me ineens een keer dat Goblins achter mij aanzaten en ik snel het menutje indook om een potion te nemen, en de Goblins bleven toen wachten, ik dacht toen echter dat het puur toeval was, maar das niet zo dus.
     

Deel Deze Pagina