Anders moet je eens een speelgoed autotje pakken en echt eens goed kijken hoe een auto reageert. Je moet begrijpen wat de auto kan/doet. Probeer te snappen waar de draaipunten zitten.
Bij achteruit inparkeren is het van belang dat je snapt hoe de wagen indraait. Dat je eigenlijk heel scherpe bochten kan maken achteruit, maar daar en tegen heb je voor weer wel meer ruimte nodig.
Bij fileparkeren moet je indraaien als je achterwiel net voorbij de geparkeerde auto zijn. Als je ongeveer 45 graden schuin staat moet je weer terug draaien. Bij de meeste lesauto's kom je dan wel goed uit. Op let puntjes: Je kan tegenligger hinderen als er niet genoeg ruimte is (voorkant kan iets hun kant op komen).
Ga gewoon een keer met een speelgoed autotje spelen of op een parkeerplaats staan kijken. Kijk dan naar de 'lijnen' die de auto rijden bij het parkeren. Kijk naar de draaicircels, enzovoort. Je moet eerst een plaatje in je hoofd kunnen maken dat klopt voordat je het idee kan uitvoeren
Als je anders specifieke punten hebt waar het fout gaat
Laatst bewerkt: 12 okt 2010