De Grote Voetbaldraad [Deel 29]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Syn3rgy, 28 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Wel. Viel eerst geweldig in voor Stekelenburg (Fiorentina bijvoorbeeld toch??? uit mijn hoofd), maar toen hij de plek van Stekelenburg permanent overnam stond ook hij te schutteren. Toegegeven dat de verdediging toen ook niet erg stabiel was.

2. Aftrek Gek

Aftrek Gek Bezem.

Leuk Bevonden:
    0
    Fiorentina en Olympique Marseille inderdaad, had een paar top reddingen, maar stond ie ook af en toe half te slapen.

Vorig seizoen tegen Az thuis speelde die wel echt een top wedstrijd!_O_

Laatst bewerkt: 12 okt 2010
  3. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Die topwedstrijd blijkt niet echt uit dat filmpje. Hij heeft 2 reddingen en het geluk dat de bal een aantal keer op de lat komt.

4. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Stekelenburg heeft 4 jaar mogen schutteren. Ik zie niet in waarom Vermeer dan ook niet de kans krijgt aangezien hij voor een lange periode(oktober - januari, zoiets was het dacht ik) potentie heeft laten zien om in ieder geval nationale top te worden.

5. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk ook wel dat hij die kans krijgt. Hij is gewoon van normaal niveau in de Eredivisie.

6. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    En dat wil je nastreven?

7. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee wat je hier precies mee probeert te zeggen. Maar je bedoelt dat ik wil dat Ajax 'normaal' niveau gaat nastreven?

In dat geval: nee. Hij doet nu al niet onder voor de rest, voordat hij nog gegroeit is. Door meer te spelen stijgt hij er vanzelf bovenuit.

8. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik vind dat je Vermeer niet zo makkelijk moet afschrijven, een paar jaar geleden werd Stekelenburg ook niet gezien als de topkeeper die Ajax moest redden. Kan mij nog dat eeuwig gezeur herinneren over de hoge ballen en hoe onzeker hij daar in was.

Een keeper moet groeien in het team, daarbij moet die ook wat geluk hebben. Het zal lastig vinden om een betere vervanger te vinden dan Vermeer aangezien die al jaren lang traint met dit team. Verder ken ik Padt niet, kan daar dus ook niks zinnigs over zeggen.

9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Als een jonge keeper die over veel talent beschikt op het moment nog 'maar' niveau Eredivisie is moet je 'm een kans geven. Kijk maar naar Stekelenburg, die was dat ook maar is nu wel een van de beste keepers van de wereld.

10. Aftrek Gek

Aftrek Gek Bezem.

Leuk Bevonden:
    0
    Nee inderdaad, filmpje is vrij kort en ze laten maar 2 goeie reddingen zien.
    Je had er bij moeten wezen om het te oordelen!;)

Laatst bewerkt: 12 okt 2010
  11. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    ik was erbij!
    was dat die wedstrijd dat Stekelenburg vader was geworden en er daarom niet bij was?
    Ajax kwam toen wel goed weg die wedstrijd dacht ik, was niet echt een al te beste 'topper'

12. Aftrek Gek

Aftrek Gek Bezem.

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad was die wedstrijd.
    We hadden toen zeer geluk inderdaad. 2 ballen op de lat en Vermeer die echt top keepte die wedstrijd.

13. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Echt een schijtpot trouwens, AZ was continu aan het schoppen en het was ook nog eens de koudste wedstrijd van het seizoen. Bagger. Het zegt genoeg dat een keeper MotM werd.

14. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Kenneth Vermeer is geen slechte keeper, maar ik zie hem simpelweg niet het niveau hebben om bij de Nederlandse top te keepen. Natuurlijk zijn de kwaliteiten Steek ook heel lang een punt van discussie geweest, alleen had ik wel het vertrouwen dat hij dusdanige progressie zou boeken. Met Bogdan Lobont had ik hetzelfde. Bij Vermeer heb ik dat gevoel niet. Hij heeft uitstekende reflexen, maar mist uitstraling en vaak ook gewoon durf. Zijn beperkingen als keeper zijn naar mijn inzicht structureel. Nogmaals, geen slechte keeper, maar niet één die op doel moet staan bij een kampioenskandidaat, met alle respect.

15. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dat stekelenburg het laatste 1,5 seizoen ook echt pas bezig is om punten te pakken voor Ajax. De seizoenen ervoor was hij oke, maar het leek wel alsof hij maar niet groeide.
    Vermeer heeft wel laten zien dat hij het niveau aankan, en kan zich prima standhouden bij Ajax. Ik vind hem alleen te klein als keeper. Grote keepers hebben wel enig voordeel, al is hij wel erg atletisch.
    Maarja waar kun je een vervanger vinden voor Stekelenburg, vroeger hadden we steeds een andere lobont, menzo, didulica, vonk 8) Die zijn van hetzelfde niveau als Vermeer.
    Echt goede keepers zijn gewoon schaars, vind je nergens, Ajax moet kijken naar talenten .. en hopen :)

16. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Padt keept bij Go Ahead Eagles dus ik zie hem regelmatig in actie.
    Wat me opvalt is dat hij een goede reflex heeft en rust uitstraalt als hij aan de bal is.
    Echter heeft hij nog genoeg schoonheidsfoutjes, maar hij is nog jong dus wel begrijpelijk.
    Verder is het een degelijke keeper die nog niet boven zichzelf uitstijgt, iets wat Pasveer vorig jaar wel deed.
    Maar tot nu toe scoort hij een goede voldoende. :)

17. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Zoals jij het stelde vond ik 'normaal' meer hinten naar gemiddeld eredivisie niveau, terwijl wij als club Champions League ambiëren. Dan moet je spelers en keepers zoeken die net dat beetje extra hebben. In dat streven vind ik Vermeer in ieder geval nog niet passen en ik ben er ook sceptisch over of hij het wel zal gaan bezitten. Mtthz verwoord het perfect:
    Verder gun ik die jongen overal een basisplaats, maar liever niet in Ajax 1. Mochten ze gaan voor Vermeer, ben ik blij als hij mij (en andere sceptici) het tegendeel bewijst.

Een keeper die dat extra's duidelijk bezit en overloopt van het talent is koval, maar of die haalbaar is betwijfel ik.

Tyton lijkt me ook een betere optie. bezit net als Vermeer over een uitstekende reflex, maar straalt ook wat uit en heeft zijn lengte mee. Is bovendien beter bij de hoge bal (zal niet compleet los van elkaar staan natuurlijk). Zie hem eerder "groeien" bij ons onder de lat dan Vermeer.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    http://www.nu.nl/sport/2354944/rummenigge-haalt-knvb.html

What up met die Duitsers zeg? Sinds wanneer mag een fitte voetballer die toevallig 1 training overslaat niet meer voetballen omdat het een risico is? :emo:
    Wat een zeikers. Voetballen voor je land is toch wel wat mooier dan voor je club. Zelfs als je van Bommel heet :+

19. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Nieuwe VI-quiz. South Park again. En het is een eitje. http://www.vi.nl/Interactief/VI-Animatie-Quizzen/South-Park-Quiz-2.htm

Antwoorden:
    1. Kees Luijckx
    2. Cristian Chivu
    3. Sergio Romero
    4. Nemanja Vidic
    5. Franck Ribery
    6. Mesut Özil
    7. Peter Crouch
    8. Gregory van der Wiel
    9. Keisuke Honda
    10. Marouane Fellaini
    11. Carlos Salcido