Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Gebruiken al Whey shakes :p. Ik ga ook echt niet met creatine beginnen, totdat ik niet meer groei door normale omstandigheden.

2. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    En je hebt nu twee dagen achter elkaar bovenrug. Ook niet echt effectief als je het mij vraagt.

En is het in jouw situatie niet verstandiger om een 2 daags schema te maken?
    Dan heb je een dag A en een dag B. Die blijf je omwisselen, zo kan je 2/3/4/5 keer per week gaan zolang je maar blijft omwisselen en goed in de gaten houdt dat je niet te vermoeid raakt.
    Ik heb het 3/4 maanden gedaan om zo'n 4/5 keer per week te gaan.
    Tijdens die maanden ben ik heel veel sterker geworden maar was ik wel echt helemaal kapot en moest ik ff 2/3 weken niet trainen om weer tot rust te komen.

3. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Yh, je moet pas overwegen om creatine te nemen als je geen progress meer maakt.

5x per week met 2 schema's? Beetje veel lijkt me. Heb je Rippetoe gedaan?

4. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    5x per week met een split schema. Dus de ene dag deel a, andere dag deel b. En dat elke keer omwisselen.

5. GillesD12

GillesD12 Active Member

Leuk Bevonden:
    50
    Hallo, ik ben een fitness noob, maar dacht mischien kunnen jullie mij wat advies geven. Ik ga volgende week ook een schema maken met fitness coach, maar was wel benieuwt naar de adviezen hier.

Ik wil gewoon een goeie conditie opbouwen en een beetje afvallen, gewoon dat alles net wat strakker eruit ziet. Ben totaal niet sterk, dus gebruik atm minimale gewichten O-)

Op dit moment:
    8min Loopband
    5min Crosstrainer
    1 Schouder oefening
    1 Borst oefening
    25min Fietsen

Weet dat dit niks is natuurlijk, maar zit nog te wachten op mijn schema dus :)

Laatst bewerkt: 8 okt 2010
  6. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Een split schema is gewoon elke dag 1/2 spiergroepen. Maar wat jij hebt is 2 workout, en die wissel je af? Dat moet je niet 5x p. week doen lijkt me.

Om af te vallen moet je zorgen dat je hoeveelheid kcal inname je onderhoudsniveau of lager is en ernaast na je workout cardio doen. En een beetje letten op je voeding, e/k/v.

Hoezo wil je afvallen? Hoelang ben je en hoeveel weeg je?

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    - Wat zijn compounds?
    - 3 keer in de week buik is toch echt niet veel? :confused:
    - Nee klopt, ik heb nu geen oefeningen geconcentreerd voor onderrug. Maar volgens mijn trainer train je die al genoeg met andere oefeningen. Maar daar zal ik het toch nog eens over hebben met hem.
    - Klopt. Misschien volgend schema dan. :)
    - Mijn trainer zegt dat dit zo is zodat je geen 3 spiergroepen op 1 dag traint. Dat is volgens hem niet effectief.
    - Ja dat weet ik ook niet. Maar op zich vind ik het wel best, want zo focus ik me een beetje meer op binnenkant borst, en dat is bij mij belangrijker dan buitenkant.

Ik zou me ook vergist kunnen hebben en dat dag 5 bovenrug en borst is. En hoezo is dat nou weer zinloos?

Whey shakes gebruik ik, zoals Gdzr al zei, al een tijd. Maar volgens mijn trainer zei dat het niet zoveel uitmaakte of ik nou met creatine begin of pas als ik geen groei meer heb zonder. En het lijkt me een mooi supplement met 5 keer in de week training, zodat ik wat extra energie heb.

8. GillesD12

GillesD12 Active Member

Leuk Bevonden:
    50
    1.85 en 78kg volgens mij. Maar het is allemaal vet weet je, wil het een beetje omzetten in wat strakker allemaal :)

9. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    - Compounds zijn oefeningen waarbij je meerdere spieren gebruikt, zoals squats/bench presses/deadlifts. Dit zijn belangrijke oef. omdat compounds zorgen voor een testosteron stijging waarvan je veel profijt hebt, ook bij isolatie oef.
    - Je traint je buikspieren al bij genoeg oefeningen, daarom is het dus overbodig om het 3x in de week te trainen. Waarom wil je het 3x in de week trainen?
    - Tuurlijk moet je onderrug gewoon getraind worden, nu lopen ze waarschijnlijk achter.
    - Deadlift is een van de belangrijkste oefeningen, die moet je zeker in je schema hebben, is trouwens vooral voor je onderrug maar pakt nog meer spieren.
    - Hoezo train je drie spiergroepen op een dag? Bedoel je bv. dat je bij een borstoef. ook je triceps pakt? Die zijn allang hersteld voordat je met je tricep training begint en waarom zou dat niet effectief zijn?
    - Je kan niet de binnekant/buitenkant van je borst niet trainen, dus dat is onzin.

1x p. week trainen is genoeg, rust is net zo belangrijk dan de training.

Waarom zou je met creatine beginnen als het niet nodig is? Het is zeker niet goed voor je. Je hebt nu creatine ook echt niet nodig voor een goede progressie, maar als je het wilt moet je het zelf weten.

Omzetten in wat strakker? neem aan dat je spieren bedoeld :p Je wilt dus gewoon spieren kweken, dan moet je goed en zelf wat meer eten (maar bepaald aantal vet) en aan kracht training doen. Als je het dan allemaal wat strakker wilt, kan je gaan cutten (voor de zomer).

10. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Ik zou niet zoveel om vet zorgen maken. Vooral niet als je 78kg bent bij 1.85. Zou als ik jou was eerst gewoon lekker dat gewicht naar de +/- 90kg stoten. Idd, nog meer vet, wat vocht en vooral spiermassa. En dan verder kijken. Anders wordt het een zooitje en lijk je wel een uitgehongerd persoon als je nu vet gaat wegdoen.

11. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Damn wordt vanochtend wakker last van mijn linker schouder. Als ik beweging van front/side raise doe voelt meteen pijn. Zal wel verkeerd gelegen hebben (heb immers niets raar gedaan niet eens gesport) hopelijk gaat de pijn snel weg.

12. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Ik fitness nu serieus denk ik anderhalf jaar. Daarvan had ik een basis schema van een half jaar voor noobs en ging ik maar 2 keer per week. Wel heb ik 2 keer 3 maanden helaas niet mogen trainen. Zo ook deze zomer niet. Nu mag ik weer en sinds 3-4 weken ben ik weer begonnen. Ik ga 5 keer per week en heb een split over 3 dagen. Bij benen wil ik nog een derde oefening erbij maar daar ben ik nog maar net mee begonnen.

Dag 1.) Borst(4.) - Biceps(3.)
    Dag 2.) Rug(4.) - Triceps(3.)
    Dag 3.) Benen(2.) - schouders (3.)
    -Buik wissel ik af over de dagen.

Ik ben +- 1.99 en dun (ik weet het niet ideaal). Weet niet hoeveel ik weeg iets van 88 maar. Hebben jullie misschien nog tips voor me. Qua eten? Wat moet ik wel eten, wat niet? Op trainingsdagen neem ik Proteïne. Ik wil geen bodybuilder worden, meer gewoon een goed sportief lichaam. Geloof dat de term beachboy hier wel voor wordt gebruikt. Merk sinds ik weer begonnen ben wel dat alles weer goed hard wordt. :)

Laatst bewerkt: 14 okt 2010
  13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    startpost staat een shitload aan info. Verder zou ik met jouw bouw zeker de lat hoog liggen en me geen seconde druk maken om een (te ) brede bodybuilder te worden. Dat ga je naturel ws toch niet worden ;) Ik vermoed namelijk dat je een ectomorf lichaamstype hebt. Iaw dun en pezig.

Er zijn genoeg tips en adviezen te vinden hoe je je training en voeding daar het beste op kan aanpassen.

Opmerkingen als
    duiden er ook op dat het hoogste tijd wordt om die kennis te gaan op doen.

verder is 5 dagen in de week trainen ws te veel voor jou (als ecto). Ik train zelf maar 3x in de week en de kans is zeer redelijk dat je vindt dat ik te breed ben voor jouw doelen ;)

14. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Vind jou maar een botje Kevf ;) ;)
    hehe nee maar wat ik me wel afvroeg is of ik pijnstiller zal slikken voor die schouder nu (waar ik dus vannacht verkeerd op geslapen heb denk ik).. of is dat niet zo verstandig (in die zin van, dan ga je misschien bewegingen maken die je eigenlijk niet kan/mag maken omdat de pijn daar voor waarschuwt), ga sowieso niet sporten vandaag.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    hehehe ik zei ook 'ws' he? Bij mij op de sportschool ben ik helaas 'kleine Kevin', aangezien de twee andere Kevin's ongeveer even lang zijn (1.80) alleen zo'n 105 kilo brute spiermassa :9

Gewoon pijnstiller slikken no prob. Verder eerstvolgende training misschien even benen trainen oid. Schouderblessure is nl 1 van de meest kloterige blessures die je kan hebben

16. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Thnx voor je reactie. Ok ik ben dus dun en pezig, naja heeft wel wat. Denk dat ik daarmee wel kan bereiken wat ik wil bereiken :) Zal even gaan rondkijken voor tips over eten.
    Heb mijn kennis eigenlijk van mensen om mij heen, trainers vooral. Maar ik zal even snel gaan googlen en proberen te achterhalen waarom die opmerking niet kan. ;)

Ik had dus van de zomer, en nu ben ik de naam van de aandoening kwijt, mijn schouder geblesseerd/scheurtje. Kwam door het dippen, daarna nog 2 keer wezen trainen maar laatste training afgebroken door teveel pijn. Dokter zei dat ik absoluut niet mocht trainen voor 2-3 maanden. Maar klinkt bij jou meer dat je verkeerd hebt geslapen dat zal wel weg zijn na een paar uurtjes. (bij mij meestal)

Laatst bewerkt: 14 okt 2010
  17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

ach niet kan, niet kan: het is voor mij een teken dat je nog niet helemaal weet hoe het zit met voeding. Het is ook niet iets wat je in twee zinnen volledig uitlegt. Vandaar dat je beter even door de starpost heen kan gaan

mbt proteine dan toch maar even: ALLE dagen zorgen voor voldoende eiwitten, in jouw geval zou ik zeker voor 2,5 gr per kg lichaamsgewicht gaan

18. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    5 keer trainen is een beetje veel. Rust is even belangrijk als trainen. Als je traint moet je gewoon goed trainen, dus niet 2 oefeningen voor je benen. Pak ook veel compounds zodat je zoveel mogelijk traint.

Zet hier anders je schema neer, dan kunnen wij hem verbeteren.

@ Aernhem, ik ben net ook wakker geworden en me schouder voelt ook een beetje raar. Gelukkig geen pijn want me schouder training staat vandaag op de planning.

19. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Voor mij stond rug en bicep in de planning.. maar ik neem geen ENKEL risico met schouder.. heb al 2 jaar last van m'n rechter schouder, toevallig gister voor eerste keer langs manueel therapeut voor mijn schouder gegaan (daarvoor 2 fysios gehad).

Het wordt al minder (nog geen pijnstiller genomen).. maargoed geen risicos voor mij dus ;) want voelde vanochtned echt pijn pijn.

20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Laat het is nakijken. En beetje erger maken dan het is. Bij mij blijkt dus dat er 2 scheurtjes in die spier zitten. Word over 2 weken geopereerd daaraan.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina