Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Werd vanochtend wakker met last van de linker ;) Neem aan eenmalig
    De rechter heb ik al langer last van. Daar heeft inderdaad waarschijnlijk een scheurtje in gezeten. Volgende keer als ik een soortgelijke laat ik het idd meteen nakijken.

2. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik ben er nu ook al 1.5 jaar mee bezig. Die kut dokter zei eerst overbelast. Ik 3 maanden niks doen. Toen fysio en heel de mikmak. Geen verbetering. Toen maar naar de dokter gegaan en een MRI scan geƫist. Tijdens het spuiten van de contrast vloeistof is het de eerste keer fout gegaan. Hij krijg die spuit gewoon niet door mijn schouder spier. ipv dat hij dat zegt. Nee hij spoot het er gewoon in. Toen dus weer een keer terug. Die vrouw zei het zelf al. Dat ze veel moeite had met de spuit erin steken. Ze heeft toen ongeveer 4x nog bij moeten verdoven. na 40 minuten was het eindelijk gelukt. Toen nog 3 weken gewacht op de uitslag. Toen was het dus alweer juni. En nu dan een operatie.

3. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Ok omdat ik niet thuis was in de namen van de oefeningen heb ik ze maar opgezocht:+

Schema:
    Dag 1) Borst
    • Bench press
    • Machine bench press (schuin met kabels)
    • Butterfly (niet zo fijn)
    • Incline dumbbell presses
    Biceps
    • Alternate Hammer Curl
    • Standing barbell curls
    • One Arm Dumbbell Preacher Curl

Dag 2 Rug
    • Chin up
    • Cable Rows
    • Wide-Grip Pulldown Behind The Neck (alleen dan met kabels)
    • Hyperextensions (wil ipv deze eigenlijk deadliften)
    Triceps
    • Dips
    • Tricep Dumbbell Kickback
    • Machine dips

Dag 3 Benen
    • Barbell squat
    • Legg press
    • ?
    Schouders
    • Front dumbell raise
    • Side Lateral Raise
    • Seated Dumbbell Press (kon de andere niet vinden maar wilden overstappen op deze)

Het liefst pak ik zoveel mogelijk oefeningen die los zijn. Mijn rechter arm is sterker dan mijn linker.

Laatst bewerkt: 14 okt 2010
  4. Maver21

Maver21 *PS4-BOX-one*

Leuk Bevonden:
    20
    Ik ben begin september weer begonnen met fitnessen en gelukkig zie ik al lichtjes wat resultaat, doe cardio omdat ik best wel wat aan mijn conditie mag doen en krachttraining. Ik had me vorige week laten wogen en ik ben 1.89 groot maar weeg 90kilo. Ik ben op de goede weg zeggen we maar. Ik merk al zeker dat ik iets meer spiermassa heb bij mijn benen en armen, Gaat het zo snel in het begin dan? ik ga ongeveer 3 keer week fitnessen

5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dan vind ik dat je maar raar bezig bent :p Ik ben sinds april bezig. En zie echt duidelijk resultaat. Ik ga 2 keer in de week.

1.93 - 86kg - 11% vet ofzo

6. Maver21

Maver21 *PS4-BOX-one*

Leuk Bevonden:
    20
    Ik zie zeker wel resultaat hoor, bij me buik en benen, ik voel ineens spieren die ik nog nooit heb gevoeld,

maar goed, die 1.89 en 90kilo. Daar mag wel wat af he? of wordt ik straks alleen maar zwaarder als ik meer spiermassa kweek

7. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Vetten gaan eraf. En spieren komen erbij. Spieren wegen meer dan vet. Dus daar moet je niet zoveel naar kijken vind ik. Laat je vetpercentage een keer op meten.

8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ho ho ho. Nou gaan we niet liggen liegen ja. De laatste keer was het nog 13.5%. :+

9. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ja klopt. Maar daar klopt geen zak van. Zie je zelf toch ook wel :p Dus ik denk dat ik 11% heb. Net zoveel % als jij, maar toch zie je veel minder xD

10. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Ziet er goed uit, lijkt me raar dat je rechter arm sterker is dan je linker? Als je weet welke spier zwakker is kan je daarvoor was isolatie oef. doen. En voor de rest zoveel mogelijk compounds.

Je schema ziet er opzich wel ok uit, maar er kunnen nog wel paar dingen beter:
    - Deadlift moet je inderdaad erin hebben, kan wel voor Hyperextensions. Weet niet of je ze in volgorde heb gepost, maar Deadlift zal ik als eerst doen.
    - Voor je triceps doe je dus 2x dezelfde oef., je kan beter de machine dips eruit gooien en dan Close-grip Bench Press erin.
    - Voor je benen kan je een Stif-Leg Deadlift, Leg curls/Leg extensions erbij doen.
    - Je pakt nu de achterkant van je schouders niet. Doe er Bent-over raises bij, dat is namelijk voor je achterkant.

Je moet niet naar het gewicht kijken, maar naar je vet %. Veel bodybuilders wegen meer dan het getal achter de 1 bij je lengte (1.89).

11. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Is alcohol over het algemeen een dikmaker of is dat alleen bier (vanwege gist enzo)? M.a.w.: Zijn mixdranken "onschadelijk" voor je vet%?

12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Volgens mij alcohol in het algemeen.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    alcohol is altijd een dikmaker, helemaal als je er een vette hap bijneemt. Zorgt voor extra opslag vetten :)

mijn vuistregel: avondje flink zuipen = week training ongedaan gemaakt

14. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    THnx!! ik ga je veranderingen doorvoeren :)

Maar das toch alleen als je droog wilt blijven/ dunner wilt worden? Of doet alcohol ook schade aan de spieren op een of andere manier?

15. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Mrja ik wil ook droger worden, dus dan drink ik mooi niet. :)

16. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Nog een vraagje, is joggen voor mij onverstandig of kan dat wel naast trainen (1 keer per week)? Of verbrand ik dan teveel?

17. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Je kan nu beter trainen, goed eten en je niet zorgen maken over hoe droog je bent. En dan paar maanden voor dat het weer warm goed gaan cutten en cardio, zodat je een laag vet% hebt als je weer in je t-shirt of zonder kan lopen.

18. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Als je het nu al begint te doen, je verbrand dan ook al weer spieren. En als je die niet zoveel hebt ben je echt een botje. Daarom beter eerst wat spieren krijgen. Zodat je er ook nog goed uit ziet met zo'n laag vet %.

19. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Over me droog zijn maak ik me niet echt zorgen, ben dun en dik worden lijkt onmogelijk. Het is meer dat een vriendin de hele tijd aan me vraagt of ik mee wil gaan joggen. Dacht als het nou niet veel invloed op mijn trainen heeft dan kan ik wel mee. Anders zou ik het zonde vinden.

20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Als je al dun bent al helemaal niet gaan doen. Dan verbrand je namelijk veel spieren. En dat wil je natuurlijk niet hebben. Zou het dus niet gaan doen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina