Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Ok dan zeg ik het af. Ze had toch al een vriend :+

2. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Hahaha. :lol:

3. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Klopt.

Dik worden onmogelijk? Onzin, gewoon veel vreten.

Als ze geen vriend had, lopen + sex = calorie killer dus kon je niet doen!

4. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Geloof me, in sommige gevallen is dik worden onmogelijk, zoals in mijn geval.
    Eet sinds m'n 14e alles wat los en vast zit, maar het maakt voor mij echt geen donder uit of ik elke dag friet, chips of borden pasta naar binnen stouw. Kom nauwelijks aan. Ben alleen bang dat het over een paar jaar fout gaat, m'n pa kreeg ook na z'n 18e een bierbuikje zei m'n ma :+

Laatst bewerkt: 14 okt 2010
  5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    yup slaat vanzelf om, trust me

6. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Heb ik ook. Ben nu 22 en ben altijd heel dun geweest.
    Eet nu half brood per dag (+ broodbeleg uiteraard, veel pindakaas en kipfilet) + weightgainshake + eiwitshake + brinta + bak kwark voor ik naar bed ga. Het heeft ondertussen 2 jaar geduurd en nu begint een buikje te komen. Ben ervan overtuigd dat het toch grotendeels genetisch is maar ook ontwikkeling heb ALTIJD slecht gegeten vroeger. In een pauze op school een pakje sultana kon ik de hele dag mee door. Dat komt nu allemaal terug want ik moet me nu behoorlijk volstouwen om op gewicht te komen en geloof mij daar wordt je niet vrolijk van.

Had toen uitgerekend met eetmeter en zat op 3500-4000 kcal. En ik ben vrij klein dus kan je nagaan. Ik bedoel als je 2 meter bent is je behoefte groter dan als je 1 meter 70 bent. Dus iemand die vrij klein is zou eerder aan moeten komen.

Enige wat ik echt NIET of vrijwel nooit doe is snoepen.

7. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Second that.
    Been there, got that.

8. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Bullshit, 500+ calorien boven je onderhoudsniveau en dan kom je aan. Zo nee, dan houd je je niet aan het dieet of je verbrand te veel.

9. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    +1
    mensen die niet aankomen doen zelf iets verkeerd.

10. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    -1.. in die zin dat je dagelijkse behoefte verschillend is per persoon.. en daar komen IMO nog heeeeeeel veel dingen bij te kijken. Geen idee wat, maar ik weet 100% zeker dat als mijn pa hetzelfde eet als ik op een dag hij er meer van aankomt dan ik. Dus zomaar denken dat iedereen gemakkelijk aan kan komen is bullshit.

11. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Daar heb je gewoon bestandjes voor die je onderhoudsniveau uitrekenen en daar komt idd meer bij kijken, bijvoorbeeld je activiteitsfactor maar die rekeken ze daarbij ook uit.

Als iemand mij uitlegt hoe ik een excel bestand toe kan voegen, dan kan ik een een schema attachen waarmee je het kan uitrekenen.

12. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Wat zijn eigenlijk de precieze effecten van de inname van extra creatine? Heb het al wel opgezocht, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen. En op welke momenten nemen jullie het?

13. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Kan iemand mij helpen?
    Ik train 3a 4 x per week. Alleen kracht training.Ik doe dit meestal na het werken. Doordat ik (tijdelijk) weer thuis woon kan ik pas laat eten. Meestal rond half 7 omdat dan iedereen pas thuis is. Ik eet dus niet voordat ik ga sporten. Als ik dat wel doe namelijk krijg ik ontzettend buikpijn. Een uur of 1,5 wachten zit er ook niet in want dan red ik het niet om mijn schema af te werken. Ik merk vaak dat ik energie tekort kom en eigenlijk van te voren zou moeten eten. Wat kan ik hieraan doen? Is er een shake of bar ofzo die ik op het werk zou kunnen innemen zodat ik genoeg brandstof heb?

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    gewoon op je werk eten? Ik train om 17.15 en neem om 16.00 een shake met havermout en whey.

@Dusky: na avondeten of ontbijt en op trainingsdagen samen met een snelle suiker na de training.

Ik neem het overigens voor het slapen, veel caffeine en creatine gaan niet zo goed samen (een beetje juist weer wel) en ik drink sloten koffie per dag. Daar hou ik aan het einde van de middag mee op en die laatste uren gebruik ik dus om het effect van de caffeine te laten afzakken. Ik geloof dat uit onderzoek is gebleken dat bij een persoon van 100kg zeven koppen koffie genoeg waren om het effect van creatine te verwaarlozen.

mbt onderhoud/kcal ed: het is/lijkt voor elke persoon anders. Probleem is (volgens mij) het onderhoudsniveau bepalen. Iemand die bijvoorbeeld de hele dag zit te tikken ed verbrand wel tot 400 kcal op een dag meer. Dat zie je ook bij dieten. Mensen gaan minder eten, maar gaan onbewust ook steeds minder bewegen (terwijl ze zitten minder bewegen, minder vaak opstaan etc).

Vandaag heeeeeerlijke trainingsdag gehad. 10 x 3 bankdrukken met 110 kg :cool:

15. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Moet hier toch nog even op terug komen. Dit geld toch alleen voor mensen die droog willen trainen/blijven? Of ook voor iemand zoals ik die eigenlijk gewoon dun is van zichzelf?
    Of beschadigd alcohol de spieren op een bepaalde manier? *Maakt zich duidelijk zorgen over dit alcohol probleem* :+

Trouwens nu we het over creatine en alcohol hebben deze 2 gaan ook niet samen heb ik geleerd.

16. Hermaniak

Hermaniak Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Wat je teveel neemt pis je uit. Te lang te veel creatine gebruiken heeft wel een slecht effect op je nieren. Hou je aan de voorgeschreven innames. Ik zou het 's ochtends (op rustdagen) en rond de training doen.

17. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Alcoholische drankjes = calorien. Heeft niks met je dun van jezelf te maken :F:

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    mijn vuistregel van een avond zuipen = een week trainen slaat verder niet op de kcal maar op de schadelijke werking van alcohol op je spieren.

Alcohol en bb gaan slecht samen :)

19. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Bah het is nog steeds niet weg uit de schouder, wel minder geworden.
    Ga vanavond dan ook niet werken en morgen alleen lichte stuff.
    Wel apart, ik had woensdagochtend manuele therapie voor mijn rechterschouder, daar verder niks van gemekrt ofzo. Word ik donderdagochtend wakker met pijn bij bewegingen met mijn linkerschouder.. Je zou bijna zeggen dat het een verband heeft maar dit lijkt me onlogisch.

20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Misschien denkt je linker schouder nu van. Hmm, ik wil ook wel manuele therapie. Laat ik mezelf ook ff pijn geven. :+

Ben zelf wel redelijk vooruit gegaan de laatste 6 maanden. Bench press van 15 naar 25. Triceps Cable push down van 35 naar 60kg. Alleen met biceps lijkt het alsof het niet super snel gaat. van 8kg naar 14kg. Of is dit een vertekend beeld.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina