Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hespere

Hespere Guest

Ik ben 4 maanden geleden begonnen met fitness, moest toen beginnen met 8 kg's biceps en nu kan ik de 18 aan, 20 een setje.
    Dus ik weet het niet?

2. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Bicep ben ik nooit echt vooruit mee gegaan.. vind dan ook niet zo boeiende spier ;)
    Deed ook vaak na een zware rugtraining waar ik wel altijd vorderde.. dan zijn ze al behoorlijk vermoeid.

3. Hespere

Hespere Guest

Ach ja, de reden waarom ik ben begonnen met fitness was eigenlijk gewoon vet percentage naar beneden droppen maar sinds dat goed op peil is doe ik eigenlijk alleen maar biceps want ik wilde altijd wel grote armen. :emo:

4. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik doe dan ook eerst Bovenrug 3 oefeningen, dan biceps pas, en dan benen.

Bij de close grip cable rows zit ik nu op 100kg. Neck pull downs op 70kg.

@ hierboven
    Je weet dat als je grote armen wil je je triceps moet trainen?

5. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Benen zo laat nog? Als ik dat deed dan val ik zowat flauw.
    Zou benen, als je toch spilt doet, aan begin van de borstdag doen.

6. Hespere

Hespere Guest

Met biceps bedoelde ik ook eigenlijk triceps en biceps.

E: Bij mij gaat het zo; Biceps 4 setjes, triceps 4 setjes, buik 3 setjes, benen 2 setjes en dan weer buik 3 setjes en hup naar de sauna.

Laatst bewerkt door een moderator: 15 okt 2010
  7. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik heb dit schema:
    Dag 1:
    Borst - triceps - schouder

Dag 2:
    Rug - biceps - benen

Mijn benen zijn al redelijk sterk. Leg press 190kg. Kuiten doe ik met 80kg extra. Andere weet ik zo snel niet.

8. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Eten op het werk is geen optie omdat ik vaak nog tot het laatst van de dag met mensen om de tafel zit. Een shake moet wel lukken. Tips?

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    een shake met havermout + whey

en dat kan prima hoor. Je collega's moeten gewoon even wennen. Ik ben test-coordinator en zit vaak in vergadering. Mensen weten onderhand niet beter. :+

maar een shake met whey en havermout kan je evt ook in de wc even weg tikken.

10. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Nou ik ben verkoper dus zit met klanten aan tafel. Ziet er een beetje raar uit als zij aan de koffie zitten en ik aan de shake :+
    Maar onderweg naar huis zou prima kunnen zit toch 30-40 min in de auto.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ow shit, nee dat word lastig. :+

40 minuten vantevoren is niet zo heel veel. Ik zou dan iets minder havermout/brinta doen dan je gewend bent.

Verder eet ik tijdens de training altijd een heel pakje dextro op. Verhoogt je insuline en zorgt daardoor voor een betere opnamen van whey en creatine na je training. En handig als je honger hebt (en natuurlijk gewoon lekker)

12. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Pak jij je creatine na de training dan? In de sportschool zeiden ze een uur voor de training.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    dat was geen begeleider mag ik hopen?

Creatine heeft geen instant effect maar kan je zien als een soort van spiegel in je lijf die je kan aanvullen tot een optimale hoeveelheid (je lijf maakt grofweg 3-4 gram zelf aan en je kan grofweg 8-9 per dag opslaan/verwerken; vandaar de 5 gram per dag).

Het moment van inname maakt echter NIKS uit qua werking van de stof. Je wilt echter wel dat de stof zelf maximaal wordt opgenomen. Dat is bij creatine op het moment van een insulinepiek. Die is het hoogste na je training icm snelle suikers of even na een volledige maaltijd.

edit: debiel veel info over creatine

http://www.mannen-gezondheid.com/creatine.html

14. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Wat bedoel je met BP van 15 naar 25? Triceps pushdown 60kg?! Als dat dezelfde is als ik doe is dat heel nice. Ik vind het een beetje moeilijk te geloven dat jij Triceps Pushdown 60kg doet, terwijl je biceps 14kg doet.

Uitleg?!

Superdude... :F:

Rug, benen en biceps op 1 dag is echt te veel. En benen op het einde ben je veeeeels te vermoeid om ze nog goed aan te pakken.

Suuuuuuuuuuuuuuperdude |:-

15. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ze vergeten er alleen bij te vermelden dat creatine de kans op kanker verhoogd ;) Al zeggen anderen dat het kanker juist tegen gaat. Er loopt op het moment een experiment dat opheldering zou moeten geven.

Laatst bewerkt: 15 okt 2010
  16. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Met tricep press down bedoelt hij deze he:

Ik doe ook dumbell curl met 16kg en tricep press down met 60 kg hoor. Zo raar is dat toch niet?

@ Kevf: Tanx voor de info! :thumbs:

17. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    ik weet niet hoe het kan. Triceps cable push down is wel met 2 armen he. Dat je zo'n touw pakt, en dan met 2 handen naar benenden trekt. Dus misschien verwar jij het met 1 arm oefening.

en die biceps 14kg is gewoon een dumbell curl he. Met zo'n stang het dubbele dus.

18. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Je kan ook Dextrose in je whey shake na de training gooien. Doe ik ook altijd na het trainen. Whey en schep dextrose erbij voor de opname, is ook nog eens veel goedkoper dan aan de dextro te zitten elke dag :+ Haal altijd 2,5 kilo potten dextrose en kost ook niet zoveel :cool:

Vorige week mn squat houding verandert dmv verhoging onder mn hak tijdens het squaten, vandaag weer en kan nu veel makkelijker squaten en diep komen. Op platte grond zat ik steeds net boven 90 graden en met verhoging onder mn hakken zit ik diep onder de 90 graden terwijl hij ook nog es lichter aanvoelt :) Had normaal altijd de neiging om bij zwaardere gewichten op mn tenen te gaan staan bij het omhoog komen. Super tevreden, squat dieper en voelt lichter aan, gaat veel natuurlijker.

19. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Naja wat het rare is, is dat ik ook 16kg DB Bicep curl doe, en 15kg Cable pushdown terwijl mijn triceps echt niet zover achterlopen. Zal wel iets met het apparaat zijn.

Ja begrijp ik, en wat bedoelde je met BP van 15 naar 25?

Lijkt me sterk dat jullie 60kg pushen met alleen je triceps, zal wel iets anders aan de hand zijn.

20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    haha. Hoezo is er iets anders aan de hand?

En toen ik begon had ik 15kg BP en nu 25kg. Na 6 maanden.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina