Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Dus je doet evenveel kg bij Cable Pushdown als bij BP, dat klopt dus niet ;) Bij BP neem ik aan 25kg per kant, dus totaal met stang 60kg.

Het kan dus nooit dat je 60kg Tricep Pushdown doet, en 60kg BP terwijl BP een dikke compound oef. is en Tricep Pushdown een isolatie oef.

Zal wel iets met die Tricep Pushdown machine zijn.

2. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    JA turlijk. Dat bedoelde ik ook xD 25 per kant. En stang weegt daar 12.5 geloof ik

3. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Maar die 60kg klopt dus niet echt, zal er wel staan maar je pusht niet 60kg.

4. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Kerel. Je weet toch gewoon wat voor apparaat het is? Ok.

5. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Kerej. Je pusht meer gewicht met je triceps alleen dan met je borst triceps schouders? Ok.

6. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Dude. Wat ik net zei.

Je hebt toch zelf ook ervaring met zo'n kabel apparaat? Dat hang je altijd meer gewicht aan dan in het echt.

7. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Ik push 15kg bij Cable Pushdowns, en druk 55kg met BP.

8. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    ^Misschien bedoelt ie de pressdown machine. 60 kg daar best te doen voor de triceps.

Maar is al eerder gezegd, elke machine heeft een andere overbrenging en daarom kan je dat soort oefeningen/machines niet vergelijken. De ene machine kan door de overbrenging gelijk staan aan een andere machine met 60 kg omdat de overbrenging van het gewicht totaal anders kan zijn.

Wil je vergelijken, vergelijk dan niet met machine oefeningen, maar losse dumbels/halters or whatever waar geen machine aan te pas komt.

9. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Dat het dan zoveel verschilt :eek:

10. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Inderdaad, zo gek is dat niet ik doe zelf 73 kg met cable.

11. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Ja dat kan heel veel schelen. Voorbeeld, ik trainde m'n schouders met cable front raises, met 7,5 kilo eraan. Mensen zeiden WTF das niks wij doen em met 20 kg. Toen kwam diegene eens bij ons trainen en hij kon op onze machine net 5 kg cable frontraise omdat die machine een hele zware overbrenging had. Half jaar terug hebben we er een nieuwe machine voor terug gekregen en doe dezelfde oefening op deze machine met 25 kg. Puur en alleen omdat de overbrenging van het gewicht totaal anders is. Machine gewichten vergelijken heeft dan ook helemaal geen nut.

En dan heb je het nog niet eens over de uitvoering van de oefeningen. Zie zo vaak gasten die de oefeningen veel te zwaar uitvoeren en daarom totaal verkeerd. Alleen al door het goed en langzaam uitvoeren van oefeningen kan een oefening tig keer zwaarder worden.

Als je wil vergelijken ga dan naast elkaar staan en doe dezelfde oefening met hetzelfde toestel en voer de oefening hetzelfde uit. Zit namelijk zoveel verschil in hoe je oefeningen uitvoert en machines..

Laatst bewerkt: 15 okt 2010
  12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    nooit apperaten vergelijken, nutteloos. Als je het aantal katrollen verdubbelt, dan halveert het gewicht. Daarnaast is de 1 met een ketting over de katrol, de ander met een touw, de 1 slecht gesmeerd, de ander goed etc. Zegt helemaal niks.

Ter illustratie: op mijn ene sportschool kan ik 90kg, op de andere max 45.

@ G-force: linkje? Want daar heb ik nog nooit van gehoord

13. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Ok, en ja form > weight.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    dat ligt er aan hoe je dat interpreteert, smokkelen op zijn tijd heeft ook zeker meerwaarde

15. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Dan moet je alsnog goed smokkelen, maar ik denk dat de meeste mensen hier niet de ervaring heeft om te cheaten.

16. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Kevf, hoe houd je beetje variatie in je voeding?
    Ik ben beetje klooien met een eetschema maarja het is dus vooral brood wat erin zit.
    EDIT: En Eiwit zit echt belachelijk hoog tegen de 300 aan dat kan niet goed zijn.. zou wel komen doordat ik veel kipfilet eet en bak kwark in avond.. hoe kan ik die omlaag schroeven zonder dat ik veel kcal verlies.. En was het eiwit, 2x je lichaamsgewicht of 3x?

Laatst bewerkt: 17 okt 2010
  17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    het ligt ook aan de kwaliteit he. Ik geloof dat in 3 boterhammen iets van 10gr eiwit zit oid? Maar die eiwitten tel ik, vanwege de lage biologische waarde, niet mee.

En variatie? Niet, waarom ook

1: is brood met eieren + appel
    2: havermout en whey
    3: rijst, kwark en rauwkost
    4: havermout en whey
    5: avondeten (gezond, mager, veel groente)
    6: kwark/eieren
    7: cassei-eiwit

'normale' Nederlanders: 2 broodmaaltijden en meestal matig avondeten. Mijn eten is dus al veel gevarieerder dan gemiddeld.

18. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Als ik dat zie zou je ook op heel veel eiwit zitten (volgens eetmeter dan he). Ik eet maar 1 keer brinta/havermout per dag omdat ik van zuivel gezeik met mijn huid krijg.. daarom zou ik ook maar 1x kwark kunnen. Rijst als 3; zou ik ook wel kunnen doen. Kook je het meteen voor een week ofzo? En met/zonder vlees?

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik ben vegetarisch, dus zonder vlees.

ik kook het gewoon 's ochtends, eitjes bakken, water op voor de rijst. Eitjes klaar, water kookt, rijst er in, ondertussen ontbijten, ontbijt op, rijst klaar :)

ik weet niet precies wat ik binnen krijg, maar van de eiwitbronnen:

5 eieren: ongeveer 30
    1 bak kwark: 45
    3 shakes: 75
    vegaspul: 20

= 170 gr. Ik ben 88kg, is iets aan de krappe kant. Maar ik trek teveel zuivel niet. Ach en dan tel ik die andere eiwitten gewoon een beetje mee :+

20. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Ik train nu al een tijd, maar merk de laatste tijd minder vooruitgang. Ik doe ook geen deadlifts ed, terwijl ik hier lees dat dat erg belangrijk is. Dus mijn vraag is of iemand die behoorlijk wat ervaring heeft zijn trainingsschema hier neer wil zetten, opdat ik deze kan vergelijken met de mijne en deze zo kan wijzigen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina