Forsaken Fortress (WW)
Niet zozeer moeilijk of uniek, maar deze dungeon is gewoon een en al sfeer met de spotlights, het licht-donker effect etc. in deze grafische stijl!
Goron Mines (TP)
Dit is gewoon de vetste vuurdungeon van alle Zelda games. Hij zag er geweldig uit, had zowel indoor als outdoorlocaties en zelfs delen met water (wat toch wel uniek is in een firedungeon). Daarnaast was het gebruik van de magnetische muren, daken en vloeren ook enorm cool.
City In The Sky (TP)
Cool sfeertje, vet design en de dubbele hookshot is gewoon pure awesomeness. Daarnaast is de eindbaas echt enorm tof, ook al is hij makkelijk.
Forest Temple (OOT)
Waarschijnlijk zelfs de allercoolste dungeon uit alle games. De sfeer is grandioos, zelfs nog voor betreden als je naar de tempel toe moet via The Sacred Forest Meadow. Daarnaast was de eindbaas echt zo ongelooflijk vet, misschien nog wel beter dan de eindbaas van de hele game.
Water Temple (OOT)
Ik hou enorm van waterlevels, dus ik zit hier sowieso goed. Daarnaast is de moeilijkste dungeon uit de 3D Zelda's, wat dus een lekkere uitdaging betekent. Samen met de Forest Temple mijn favoriet.