1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Wii] Zelda: The Twilight Princess

Discussie in 'Games' gestart door Arno S., 24 nov 2004.

  1. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    369
    Haha ik dacht 'als je zo'n fan bent van Mario games zal het met Zelda ook wel goed zitten.' Ikzelf heb vaak dat ik juist bij Mario games op een gegeven moment 'vast' kom te zitten omdat een bepaald gedeelte me niet aanspreekt en ik dan niet meer gemotiveerd ben om het weer op te pakken. Zelda games speel ik dan in 1 ruk uit(hoewel ik soms wel uit frustratie een week niks doe omdat ik vast zit*kuch*watertempel*kuch*).
    Ik snap wat je bedoelt met dat je niet verder wil omdat bepaalde dungeons je niet aanspreken. Dit heb bijna altijd bij 1 van de laatste dungeons, deels omdat je gewoon voelt dat je er bijna bent, je nog maar een paar stukjes van de puzzel hoeft te hebben en niet zin hebt om zo'n hele dungeon nog door te werken. Dan helpt het ook niet als het thema van de dungeon je niet aanspreekt(zelfde dungeon waarbij jij vast zat bijv).

    Ik moet zeggen dat ik vind dat de eindbaas gevechten(zowel van de kerkers als van het hele spel)tot nu toe altijd een beetje tegenvallen bij Zelda games. Het is allemaal vrij simpel en duidelijk wat je moet doen. Bij het allerlaatste gevecht is het inderdaad ook net als in de andere games; de vijand, de volgorde en uiteindelijk de genadeklap.

    Maarja als je dit allemaal niet leuk vindt moet je het natuurlijk ook helemaal niet spelen :+
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Shadow Temple was net vet :eek:. Vooral de mirror shield :cool:. Water Temple is ook niets aan, allemaal vrij straight forward... tenzij je iets bent vergeten, dan is die een hel :+. Heb Twilight Princess ook in 2 trekken moeten uitspelen, maar de game is me eigenlijk nooit echt bij gebleven. Kan me er enkel nog wat stukken van herinneren die volgens mij niets met dungeons te maken hebben. Denk zelfs dat ik er helemaal geen dungeon meer van weet.
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.584
    Leuk Bevonden:
    8.682
    Mirror Shield was de Spirit Temple, hoor. ;)
     
  4. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik heb echt hetzelfde. Dit is samen met Phantom Hourglass de enige 2 Zelda's die mij totaal niet zijn bijgebleven. Ik heb alle Zelda's gespeeld en moet nu alleen nog Spirit Tracks uitspelen. Ik ben 2 weken geleden wel opnieuw begonnen met Twilight Princess op de Wii, ik had hem uitgespeeld op GameCube (Zelda speelde ook veel lekkerder daarop)
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.584
    Leuk Bevonden:
    8.682
    Ik moet ook nog steeds een keer Majora's Mask uitspelen. Misschien eens van de Virtual Console trekken. :+
     
  6. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Echt? Wat is de Shadow Temple dan weer? :eek:
     
  7. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Majora's Mask is denk ik de meest ondergewaardeerde Zelda-game die er is. De sfeer is minstens net zo goed als de overige Zelda-games.

    De Shadow Temple kreeg je die floating boots en had de Mirror of Truth nodig om er doorheen te komen. Hij zat bij de Graveyard.
     
  8. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    369
    Spirit Temple = Temple of Time? Ik dacht namelijk dat je daar Mirror Shield kreeg :9 Erg toffe tempel! Had toen ik daar net binnen kwam lopen de hele tijd het gevoel alsof er iets episch ging gebeuren dus ik liep overal heel langzaam doorheen, totdat ik eindelijk besefte dat het een echte dungeon was :+
    Ik snapte echt niks van dat spel. Ik vond hem tof, maar ik moest echt uren zoeken voordat ik ergens verder kon komen, en als je net iets verder was, was de dag al weer voorbij en kon je weer overnieuw beginnen ofzo. Ik ben voor mn gevoel dan ook helemaal niet ver gekomen >_<"

    Dacht dat dat Palace of Twilight was, waar je steeds zo'n bol moest halen en dat er zo'n hand achter je aan kwam. Vond dat donkere sfeertje helemaal niks. Dat is de op 1 na laatste tempel, de laatste voordat je Hyrule Castle in gaat.
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.584
    Leuk Bevonden:
    8.682
    Er zit geen Mirror Shield in TP, maar wel in de Spirit Temple in OOT. De Shadow Temple is idd die kuttemple bij de begraafplaats in Kakariko Village.

    Wat zijn iig de favoriete dungeons van alle Zelda games voor de mensen hier? (In spoilers)
     
  10. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    369
    Oh shit ik verwarde hem met The Windwaker |:-. Daar zit wel een mirror shield in dus:+

    Mijn favoriete dungeons in TP waren denk ik Temple of Time en de City in the Sky.
    [​IMG]
    Temple of Time. Vooral het oude sfeertje dat er hing, en de gevechten met die soldaten/ridders in zwaar armor vond ik gaaf
    [​IMG]
    City in the Sky. De opzet van het hele level vond ik geniaal, het spelen met de wind, uitzoeken welke 'gadgets' je moet gebruiken, heel tof.

    In The Windwaker vond ik de vuur tempel(was de eerste al?) vrij tof, vooral het sfeertje van het eilandje zelf met die vogels(ik ben die namen allemaal vergeten xD). Dragon Roost Island/Cavern was het dus.
    [​IMG]
    OoT kan ik me te weinig van herinneren. Ik was toen ik daar mee bezig was nog niet heel oud en ik was nog totaal niet ervaren met Zelda spellen en vond de puzzels allemaal nogal ingewikkeld. Ach ik heb hem nog dus misschien als ik zin en tijd over heb:+.

    Edit: ook even plaatjes er bij gezet.
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2010
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.584
    Leuk Bevonden:
    8.682
    Voor mij als ik even snel denk, in no particular order:

    Forsaken Fortress (WW)
    [​IMG]
    Niet zozeer moeilijk of uniek, maar deze dungeon is gewoon een en al sfeer met de spotlights, het licht-donker effect etc. in deze grafische stijl!

    Goron Mines (TP)
    [​IMG]
    Dit is gewoon de vetste vuurdungeon van alle Zelda games. Hij zag er geweldig uit, had zowel indoor als outdoorlocaties en zelfs delen met water (wat toch wel uniek is in een firedungeon). Daarnaast was het gebruik van de magnetische muren, daken en vloeren ook enorm cool.

    City In The Sky (TP)
    [​IMG]
    Cool sfeertje, vet design en de dubbele hookshot is gewoon pure awesomeness. Daarnaast is de eindbaas echt enorm tof, ook al is hij makkelijk.

    Forest Temple (OOT)
    [​IMG]
    Waarschijnlijk zelfs de allercoolste dungeon uit alle games. De sfeer is grandioos, zelfs nog voor betreden als je naar de tempel toe moet via The Sacred Forest Meadow. Daarnaast was de eindbaas echt zo ongelooflijk vet, misschien nog wel beter dan de eindbaas van de hele game.

    Water Temple (OOT)
    [​IMG]
    Ik hou enorm van waterlevels, dus ik zit hier sowieso goed. Daarnaast is de moeilijkste dungeon uit de 3D Zelda's, wat dus een lekkere uitdaging betekent. Samen met de Forest Temple mijn favoriet.

    Ik kan er nog wel een stuk of 5 opnoemen, maar dan wordt het wel heel erg veel in een keer. Die post ik later nog wel eens. Opvallend is dat ik er geen 2D Zelda dungeons in heb, omdat de 3D dungeons mij toch veel meer verbazen met pracht en praal en geweldige sfeer.
     
  12. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Aaaah die watertempel, wat was die godsonmogelijk en frustrerend zeg :lol: Laarzen aan, laarzen uit, laarzen aan, laarzen uit. Werd er gek van :+
     
  13. Silverlink

    Silverlink Sage of Darkness

    Berichten:
    462
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb het spel al een paar jaar niet aangeraakt maar ga binnenkort er opnieuw aan beginnen. Enige wat aan TP mij frustreerde was dat ik de laatste POE niet kon vinden anders had ik hem op 100% uitgespeeld ipv op 99% :+.

    Tot nu toe heb ik genoten van alle zelda's die uit zijn gekomen. Een van de leukere vindt ik majora's mask.
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2010
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.584
    Leuk Bevonden:
    8.682
    Die is door members van gamefaqs ook verkozen tot Game Of The Decade.
     
  15. Silverlink

    Silverlink Sage of Darkness

    Berichten:
    462
    Leuk Bevonden:
    3
    Kan best geloven waarom.
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.584
    Leuk Bevonden:
    8.682
    Op het tijdaspect na was alles namelijk OOT on steroids. :)
     
  17. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    De verwachtingen voor dit spel waren voor mij leuker dan het spel zelf. Het was wel tof maar een veels te hoge seen it been there gevoel. Stadjes/ dorpjes trokken mij ook niet heel erg :)
     

Deel Deze Pagina