[XOne] Fable 3

Discussie in 'Games' gestart door Juunanagou, 30 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Tot dat je straks weer tegen zo'n gare steen mag vechten. Vond de combat echt zwaar lame in deel 2. Toch haal ik deel 3 op de release. Maar goed, volgens mij heb ik dit al zo vaak gepost.

    Nog steeds eens kijken of ik de DLC van deel 2 kan regelen voordat ik met deel 3 begin.
     
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    Inderdaad, tegen een steen vechten :lol:
     
  3. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Wat dingetjes dat ik heb kunnen vinden over combat.

    Ook als ik na de achievements kijk zit er een eentje tussen met wel een toffe beschrijving en een zeer tof plaatje erbij. Als dat representatief staat tot de game. :cool:

    En dan is er nog dit filmpje van een F3 demo:
    http://www.youtube.com/watch?v=mnKFSKD0DAM
     
  4. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Eternal Sonata? :)
     
  5. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Niet gespeeld, ik heb helemaal niks met games uit Japan. Op Pokemon na dan maar die is fokking awesome!

    Klinkt goed allemaal. Is het in Fable 3 nog mogelijk om experience orbs te verzamelen? Ik dacht dat het lvl-systeem is aangepast en dat nu alleen je wapen zal lvl'en. Ik weet het niet zeker maar volgensmij zei Molyneux hier iets over.

    Molyneux kwam erachter dat veel mensen die Fable spelen maar de helft of minder van de gameplay elementen van Fable gebruikten. Hij doelde hiermee oa op de experience/lvl-up systeem. Veel mensen maakte hiervan geen gebruik. Zijn plan was dus om dit weg te halen en het lvl-en automatisch te maken. Beetje het zelfde systeem die we kennen van Elder Scrolls. Vecht je veel met een zwaard, dan word je dus beter in zwaardvechten etc. etc.

    Dit vind ik persoonlijk wel jammer. Fable I was echt geniaal met character building. In deel II werd het al een stuk minder. Saaie skills, je moest altijd strength gebruiken dus je hero werd altijd zo'n dikke macho spierbundel. Daarnaast had Fable I veel en veel toffere magic skills. Zoals een mana shield en beserk. Allemaal dingen die ik miste in Fable II.

    Redenen waarom ik Fable III zeker zal halen zijn voor mij:
    - De nieuwe map/menu, je hebt geen saai schermpje meer maar je loopt rond in een 3D-wereld + Butler.
    - Keizer/Koning worden lijkt me wel lachen. In Fable I werd je alleen een Hero, in II een landheer en nu dus eindelijk echte macht. Dit past wel in Fable. Ik heb het altijd onzin gevonden dat je de sterkste persoon van Albion bent maar je bleef altijd de knuppel die alle klusjes moest opknappen.
    - Nieuw vechtsysteem met vloeiende animaties. Van vechtstijl wisselen ziet er een stuk beter uit.
    - Wapens die met je mee veranderen kan leuk zijn als het goed word uitgewerkt. En ook niet te obvious graag!
    - Huisjes inrichten, voegt niks toe maar is wel lachen.
    - En natuurlijk weer een echt verhaal. Niet gebasseerd op wraak, maar de lust naar macht. Weer eens een ander verhaal. Wraak heb ik al genoeg gezien in een heleboel andere games.
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2010
  6. Luke Bioware

    Luke Bioware BioWare-fanboy

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen. Ik heb een snel vraagje.

    "Games that were preordered (both standard and limited editions) in participating stores, will be given a code for a special weapon, a code for tattoos, and a code to transfer the villager created from the Villager Maker to the game on the release date."

    Dit staat op Wikipedia. De meeste webwinkels zeggen die Villager Creator te leveren, maar hoe zit dat met de rest. Nergens of Nederland, sommige winkels of hoort dat bij die creator?
     
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556


    Hahaha klopt, je bedoelt die vliegende steen die van die ventjes en later een kleine steen spawned? Die heb ik zojuist gesloopt, vond het gevecht bijna irritant worden, maar net niet. Toch genoeg toffe dingetjes in de game nog. Ik kan me ook een filmpje herinneren waarin je één van de makers hoort zeggen dat het gebruik van combat en magic nog beter is nu, omdat het schijnbaar toch wat slecht was in deel 2. Vreemd..want ik vind juist de combat en magic prima werken, heel soepel en snel te gebruiken.


    Maar hoe werkt dit precies? Ik zag in een videotje dat je de 3D map kunt rondkijken met de camera, je ziet een dorpje of gebied van de bovenkant in 3D, maar je kunt er dus ook echt doorheen lopen voordat je naar dat gebied toe gaat?

    Kun je wat uitleg geven over het nieuwe vechtsysteem? Ik heb me niet genoeg verdiept in F3 hiervoor, maar het klinkt wel cool. En wat bedoelen ze precies ermee dat wapens met je mee veranderen? Dat als je evil bent, je zwaard er evil uit gaat zien ofzo? Of slijt het juist?
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2010
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Dubbelpost.
     
  9. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Kaart is 3d. Maar ipv van een menu voor al je kleding en wapens heb je nu een garderobe.
     
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Dat klinkt wel vet ja, ik ga even op youtube eens zoeken naar videos. Op die manier vond ik ook allemaal nieuwe Two Worlds II videos.
     
  11. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.684
    Leuk Bevonden:
    17.893
    Hardest Fable so far?
    Doeei.
    Die eindbaas van deel 1 was keimoeilijk, mits je wist hoe je m moest aanpakken.
     
  12. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Die eindbaas in deel 1 schoot je drie keer met een pijl in zijn kont en je had hem 8) Ik vond Maze een stuk irritanter, elke keer had je hem bijna en dan teleporteerde hij weer. Fable zal helaas nooit moeilijk worden vrees ik, in deel 2 was ik blij als ik überhaupt weer eens geraakt werd...
     
  13. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Fable 2 was nog het meest uitdagend als je het speelde zoals je een voetbalspel speelt tegen je 5 jarige nichtje. Eerst krijg je 3 weggeven goals tegen en uiteindelijk win je nog met 4-3..
     
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Deze ken ik nog niet, vet hoor. Ik vind het wel cool hoe de camera nu van dichtbij is tijdens conversaties en niet zo ver af zoals in F2.
    Ook lachen gedaan dat je dan samen met je geliefde hand in hand ergens naar toe gaat, toch wel tof bedacht. Niet nieuw,maar wel cool en in een action RPG nog niet eerder gedaan.

    [yt]w13pKjtiWJY[/yt]


    [yt]LNRcIQWp4-I[/yt]

    Zitten gave gebieden tussen zeg.
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2010
  15. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Moet je geliefde wel niet vast glitchen voor je deur van je huis zoals in deel 2. :+
     
  16. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Hahahah, tja..glitches zullen er altijd zijn ;)


    [yt]Un_dkgKM0Rg[/yt]
     
  17. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Tot voor kort wist ik ook nog helemaal niks van de game. Op Youtube heb je een behoorlijk aantal interviews met Molyneux waarin je veel te weten komt.
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.754
    Moeilijk? Vond die slang het kutste vlak ervoor. :emo:
     
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja ok, maar hij vertelt die verhalen altjid prachtig, en op een manier dat je helemaal extreem blij word over de game, terwijl het uiteindelijk dan toch niet zo extreem gaaf is als hij zei, zeg maar. Dus ik zie liever game beelden ;)
     
  20. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Stopte net Fable 2 er even in en ze moeten nog een ding veranderen: Die tergende laadtijden, tering.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina