Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks!
    Is het mogelijk om schouder nog te trainen in combinatie met 1 van de andere spiergroepen, zodat ik mijn ritme kan houden? En ik hoorde dat de Lat Pulldowns Behind The Neck erg slecht zijn voor je schoudergewrichten, is dat zo?

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  3. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand wat tips om het bovenlichaam ietwat te trainen (borsten & armen?). Ik zou graag wat fitter willen worden. Ik ben niet uit om dikke spieren te kweken, maar een beetje erbij kan geen kwaad. Sinds een maandje ben ik elke dag wat oefeningen aan het doen met opdrukken, gewichten, etc. Heeft iemand nog specifieke oefeningen en/of tips die een goed effect hebben? Het liefste oefeningen die thuis kunnen en waarvoor ik niet naar de sportschool hoef?

4. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Tijdens me vorige lat pulldowns deed ik ze zwaar en begon ik het inderdaar te voelen dat het niet echt lekker ging. Ik ga dus denk ik ook een andere oef. doen. Zoals ik al zei train ik meestal Benen + Schouders, dan hoef je maar 3x per week naar de sportschool en heb je genoeg rust.

Thuis kan je optrekken, opdrukken, sit ups, squats, lunges, dips.

Laatst bewerkt: 20 okt 2010
  5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    en als je dumbels koopt kan je nog wel meer oefeningen.

6. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik dan een 4e dag inplan voor schouders + benen. Ook omdat ik nog maar 1x per week voetbaltraining heb, dus dan is het nog wel te combineren. En is 1x per weerk borst en rug niet weinig? Ik kan het helemaal verkeerd hebben hoor, maar ik wilde juist eerst mijn dagen omhoog schroeven naar 4, opdat ik 2x borst en 2x rug per week kon doen. Of is dat teveel van het goede?

7. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Kijk hier was ik naar op zoek :)
    Ik ben overtuigd en heb me voorgenomen om 1x per week ook de benen flink onder handen te nemen.

Voldoen squats and deadlifts?

Die site die je gaf lijkt dit schema nogal hoog in het vaandel te hebben:
    http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/
    Ervaring mee?

8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ff een vraagje: Is Pure Whey Protein Isolate Naturel gemixed met een beetje carvan cevitam niet minstens zo lekker als bijvoorbeeld Whey Delicious met een smaakje? Want ik vind die smaken zo nep en chemisch, helemaal niet lekker.

Zit er trouwens een periode van inwerking aan creatine vast? Want ik neem het ongeveer een week nu en gisteren tijdens de training merkte ik het ineens. Ik ging gisteren voor de eerste keer dan deze week. Voorbeeld:

Bij dumbell curl doe ik de laatste tijd altijd 2 setjes met 12 kg per dumbell en 2 setjes met 14 kg per dumbell (ik train 4x6), dat laatste setje hou ik dan net wel / net niet vol. Gisteren begon ik met 12kg, voelde ik niets; daarna 14kg voelde ik niets; 16kg ging makkelijk, net vol te houden; daarna laatste keer 6x 16kg en dat hield ik echt weer net wel / net niet vol. Dit is dus in 1 week superveel vooruitgang (qua dumbellgewicht).

Zit er dus een inwerkingsperiode aan vast, of is dit voorbeeld gewoon toeval?

9. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Is denk ik niet nodig. Al je spieren 1x in de week pakken is genoeg. Je moet genoeg rust hebben. Ik denk dat als je jou rug en borst 2x traint, je lichaam te veel te verduren krijgt.

Dat denk ik, weet ik niet zeker.

Ik heb vandaag me eerste Whey Shake besteld, van de bodyenfitshop Whey Perfection bananensmaak. Reviews erover waren goed, bijna iedereen zei dat de smaken lekker waren en niet chemisch., ben benieuwd :p

@ je biceps curl verhaaltje. Werking van creatine is meer energie, lijkt me sterk dat je opeens 2kg zwaarder pakt met extra reps?

Btw deadlifts is een rugoef. he. En twee beenoef. is een beetje weinig he voor zulke grote spieren.

Laatst bewerkt: 21 okt 2010
  10. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Iemand? Dat moet voor de werking van de proteïne niets uitmaken toch?

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    5x5! _O_

met dat schema en een goed dieet ben ik echt sterk geworden. Helaas trokken mijn knieen het drie keer per week benen doen niet goed. Lees je goed in, bereid je goed voor en dan heb je echt 1 van de beste zo niet het beste schema voor als je net een tijdje traint.

dikke prima, niet al te druk om maken :)

12. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Als je een voorgemaakt schema gaat volgen zoals die 5x5 of rippetoe, verander er dan niets aan. Al die oef. staan er niet voor niks in :p En lees eerst alles goed door, kijk filmpjes over de technieken van de oef. voordat je ze uitvoert.

Net me Whey Shake binnen, de pot is groter dan mijn hoofd :D Hij ruikt echt chill, hopelijk smaakt hij net zo goed als dat hij ruikt.

13. Peanut07

Peanut07 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben vrij dun gebouwd maar ik zou graag wat breder worden. Ik doen nu half jaar MMA. Maar ik weet niet echt waar ik moet beginnen kunnen jullie me een goed begin programma door sturen via PM. Zodat ik een goede spiermassa kan opbouwen. Overigens wil ik pillen graag vermijden maar me eet schema aanpassen vind ik niet erg. ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
    Alvast bedankt,

14. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Eten, eten en nog eens eten. Misschien dat je kan beginnen met Rippetoe en een goed voedingsschema. Je moet ff uitrekenen wat je onderhuidsniveau is met je activiteitsfactor etc. meegerekend, dan er 500+ caloriën boven gaan zitten en aankomen. Ernaast nog goed blijven trainen en dan zul je goede gains maken.

15. Peanut07

Peanut07 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de tips. Ik ga even kijken ;)

16. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Cool :)

Ik zit nog een maandje of 3 in Australie maar zodra ik terug ben ga ik er mee aan de slag

Klaat wel horen wat de resultaten zijn :)

17. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Vanmiddag mijn eerste shake gedronken, hij was lekker :p

Ik heb de Whey Perfection van de bodyenfitshop. Werd de dag na me bestelling geleverd met een gratis shakebeker en een pre-workout sample. Ik heb de bananen smaak, het poeder heb ik gemengd met melk en hij is om te smullen :D

18. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Na 3 weken ben je het beu hoor, geloof mij maar.:'-(

19. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Haha. Gewoon atten die shakes. Merk er niks van. Whey Delicious aardbei smaakt wel redelijk. Banaan ook.

20. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Hey hier een vraagje,

Kreeg net na het trainen een spray op mijn schouder, een wat oudere maar hele aardige man zei dat het zou helpen en dat weiger ik uiteraard niet, uit beleefdheid en misschien heeft hij wel gelijk. Nou ben ik zo dom om niet te vragen wat voor spray het was. Het is echt zo'n spierontspannend/warm makend spul á la tijgerbalsem maar dan in een spray. Je voelt het echt heet worden en ruikt naar menthol. Iemand enig idee welke spray dit is? Het is trouwens niet de bedoeling om een discussie over de werking ervan te beginnen ;) vroeg me puur af welke spray het is..

edit; zal wel zoiets zijn http://www.gezondheidswebwinkel.nl/...pierpijn/tijgerbalsem-muscle-spray-75-ml.html

Laatst bewerkt: 26 okt 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina