Vind de foto wel heel bot hoor! echt gaaf (en natuurlijk een kei lekker kerel op de foto

)
Vind hem wel vet omdat er ook zo'n kapotte ruit achter is dus het kader vind ik wel cool, vind het alleen niks dat het een vierkant plaatje is

mocht van mij de gewone afmeting hebben maar dat is mijn mening.
Anyway over lenzen gesproken, ik heb nog een beetje rond gekeken en denk toch dat mijn oog naar die samyang gaat.
Een auto-focus is voor mij niet noodzakelijk (en zeker niet op een fuckin' grootte van 14mm want dan is toch bijna alles al scherp!) en de prijs vind ik erg goed te doen.
Heb wel vertrouwen in het merk samyang, leveren goede spullen af.
Anders zou ik denk ik voor de tokina 11-16 of 12-24 gaan, maar die prijs ligt ook gelijk 200 euro daarboven!
@luukiee09:
zelf ben ik geen fan van zo'n extreme zoomlens (18-200) omdat dat altijd zichtbaar zal zijn in kwaliteit en lichtsterkte.
Zo'n groot zoom bereik betekend namelijk dat het glas nooit goed af gesteld kan zijn omdat het voor zo'n groot bereik is en dat zal ten koste van je scherpte gaan.
Daarnaast omdat het zo'n zoombereik is zal je lens nooit lichtsterk zijn.
Als je een zoomlens wilt die meer richting tele gaat dan zou ik kijken of je iets kan vinden vanaf de 55mm tot 200 aangezien je toch al een lens hebt die tot 55mm gaat, misschien is anders een Tamron 70-300 iets voor jou?
Kijk maar even rond maar ik zou op letten op je zoombereik dat hij niet te groot is en zeker niet meer dan 10x optisch moet zoomen (zoals dat bij de 18-200 is)
Klik om te vergroten...