Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Is ruis in de mode? :p

Iedereen wacht op dé groepsfoto zodat we eindelijk onze sig kunnen maken, krijgen we als eerste foto nog een andere te zien :)

2. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Vind de foto wel heel bot hoor! echt gaaf (en natuurlijk een kei lekker kerel op de foto :+)
    Vind hem wel vet omdat er ook zo'n kapotte ruit achter is dus het kader vind ik wel cool, vind het alleen niks dat het een vierkant plaatje is:9 mocht van mij de gewone afmeting hebben maar dat is mijn mening.

Anyway over lenzen gesproken, ik heb nog een beetje rond gekeken en denk toch dat mijn oog naar die samyang gaat.
    Een auto-focus is voor mij niet noodzakelijk (en zeker niet op een fuckin' grootte van 14mm want dan is toch bijna alles al scherp!) en de prijs vind ik erg goed te doen.
    Heb wel vertrouwen in het merk samyang, leveren goede spullen af.
    Anders zou ik denk ik voor de tokina 11-16 of 12-24 gaan, maar die prijs ligt ook gelijk 200 euro daarboven!

@luukiee09:
    zelf ben ik geen fan van zo'n extreme zoomlens (18-200) omdat dat altijd zichtbaar zal zijn in kwaliteit en lichtsterkte.
    Zo'n groot zoom bereik betekend namelijk dat het glas nooit goed af gesteld kan zijn omdat het voor zo'n groot bereik is en dat zal ten koste van je scherpte gaan.
    Daarnaast omdat het zo'n zoombereik is zal je lens nooit lichtsterk zijn.
    Als je een zoomlens wilt die meer richting tele gaat dan zou ik kijken of je iets kan vinden vanaf de 55mm tot 200 aangezien je toch al een lens hebt die tot 55mm gaat, misschien is anders een Tamron 70-300 iets voor jou?
    Kijk maar even rond maar ik zou op letten op je zoombereik dat hij niet te groot is en zeker niet meer dan 10x optisch moet zoomen (zoals dat bij de 18-200 is)

3. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Luuk: check ff je priveberichten. Heb ff wat lenzen er in gezet!

4. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik heb de 70-200mm L USM is dan wel een Canon lens. Maar echt scherp. Perfect afgesteld. De 2.8 versie hiervan is nog beter.

5. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Jap, ruis is bij mij in de mode :p

Die groepsfoto heeft Bas, en hij maakt er een sig van, dus niet bij mij klagen.

Ik vind dat vierkante juist wel tof :)
    Laat ff weten als je die Samnyang gaat bestellen, ik wil zelf ook een extreme groothoek :) Nouja we spreken er morgenavond wel eens over !

En over die lens (18-200), dat is dus precies wat ik bedoelde, alleen jammer dat we hier geen Nikon-kenners/fanaten hebben ( ofwel? ). Ik hoop dat we Luukiiee09 toch kunnen helpen :)

Ja een toplens inderdaad, alleen heeft hij er niet veel aan.

6. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik zie inderdaad dat jullie canon hebben, vinden jullie dat beter/fijner? Heb ff wat lensjes via een prive bericht naar tom gestuurd ;-) Graag hier even op antwoorden :+

7. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Het is maar net welke gebruikersinterface je fijner vind. En wat voor lenzen je zoekt. Ik heb canon genomen omdat het lenzen aanbod heel groot is. En ik kon voor een goed prijsje de 350d kopen. En ik blijf bij canon.

Binnenkort upgraden naar de 7d.

8. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Je PM'de de volgende lenzen naar me. Ik post ze hier, zodat iedereen met me mee kan denken ;)

1.Pentax SMC DA 50-200mm F4.0-5.6 ED WR

2. Olympus Zuiko Digital ED 70-300mm 1:4.0-5.6

3. Tamron AF 70-300/4.0-5.6 Di LD Macro Nikon (Built In AF)Deze lijkt mij het beste!

Die Pentax is zoiezo niet compatible met een Nikon toch?

Die Tamron lijkt mij, voor jouw budget, ook wel een goede keuze. Maar kijk ook eens even hier:

Tweakers forum Nikon objectieven topic

EDIT: ik heb het nog even voor je nagezocht, maar voor je budget kan je het beste gaan voor De Tamron hierboven, of de
    Sigma 70-300

Zelf zou ik dus een van die twee kiezen :)

Edit2: Wat is dit voor een oplichting zeg: Canon 7D body

Laatst bewerkt door een moderator: 21 okt 2010
  9. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Sowieso voor de Sigma gaan.

10. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    mijn Sigma 18-200 is terug naar de winkel waar die getest gaat worden op zijn focus probleem. Ben benieuwd wat er uit gaat komen.

Ik heb nu ook een 70-300 nikkor lens erbij die het zeer goed doet. Het is wel een lens voor een analoge camera, dus met de cropfactor is het een 105-450 lens. diafragma is 4-5.6. Voor een 450mm dus behoorlijk lichsterk. Dit heb ik wel gemerkt afgelopen weekend. De foto's staan in de green mile...

En de winkel heb ik het even gehad over het urbex gebeuren. Nu was die jongen er ook mee bezig en hij heeft wat foto's laten zien van een hal in Essen. Vlak bij het station. Dat zag er erg goed uit. Ook had hij het over het plaatsje Doel in Belgie. Toets maar in bij google. Daar ga ik echt naartoe binnenkort.
    Heb trouwens een 50mm besteld....

11. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Daar heeft tom het hier ook al een keer over gehad! Spookstad!

12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Yeah. statief is binnen! Wat een fijn ding. :) Lekker licht. En toch stevig! en bij mij zit de haak er ook nog steeds aan!

13. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Echt een topding van Hama inderdaad, veel beter als die goedkope van 30 euro (als je weet welke ik bedoel :))
    Het was ook echt alleen bij luuk dat die haak eraf is, haha .

14. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maar is die sigma 70-300 een goede keuze? En als ik hem hier bestel, en hij wordt afgeleverd, kan ik hem dan gewoon gelijk gebruiken ( sluitingen e.d )? Trouwens mijn budget is iets groter geworden! Dus misschien andere opties?

Laatst bewerkt: 23 okt 2010
  15. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Kijk anders even rond in bovengenoemd topic op tweakers. Of bijvoorbeeld op Nikon Lens Tests

16. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waren jullie nog van plan om in de herfstvakantie nog zo'n fotodag te doen? Zou namelijk zelf ook wel graag eens een keertje mee gaan!

17. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ja dat was wel het plan ja.
    Woensdag gaan Tom en ik naar Rotterdam om wat lenzen te testen in zo'n winkel.
    Van mij mag je mee als je dat leuk vind, want we gaan denk ik ook gewoon in Rotterdam dan fotograferen.
    En misschien nog 1 dag ofzo wat uitgebreider? misschien weer ffe wat gaan urbexen, had nog vlakbij Breda een leegstaand gebouw gezien waar je makkelijk in komt en dat is ongeveer 20 min. lopen van dat station af.

18. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik was gisteren wat maan foto's aan het maken. Maar dat is nog knap lastig. Het was ook niet super helder. Was dus ook van plan om een wolk mee te pakken voor wat extra sfeer. Maar had de hele tijd te lange sluitertijden. en 200mm is eigenlijk net te weinig daarvoor. Als het helder is maar is een sterren foto maken.

19. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    maanfoto's zijn altijd lastig. I
    ik heb laatst met de 450mm uit de hand snel een paar gemaakt. Imo kan je het mooist foto's maken als bij halve of 3/4de maan. Door de schaduw kun je mooi de kraters zien liggen.
    onderstaande foto op 450mm, f5.6 en 125sluitertijd.

20. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Maan moet je vanaf statief schieten ivm. lange sluitertijden. Sluitertijden moeten ook weer niet te lang zijn omdat de maan toch sneler beweegt dan je denkt 8) 200mm en croppen op 100% levert het volgende resultaat:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina