Aaaah, gisteren met de post ontvangen en wat is dit een heerlijke game. Bayonetta fans moeten zeker deze game checken.
Ik denk dat ik zo'n 3.5 u (niet ingame timer, op de klok gecontroleerd) over de eerste twee acts heb gedaan, dus deze volgens mij kom ik daarmee echt wel op rond de acht uur speeltijd uit.
Niet dat het spel zo moeilijk is, maar ik verzamel graag wapen upgrades.
===============================================
Tips & tricks:
1] Wapen upgrades zijn permanent. Dat zijn de sterren boven de ammo counter. Grijp je echter een wapen van de vloer waarvan de ammo al maximaal was, dan wordt een gefaseerde upgrade toegevoegd. Dat zijn de strepen boven de ammo counter. Verzamel je drie gefaseerde upgrades, dan wordt het een permanente upgrade. Een extra ster dus. Deze sterren verlies je nooit, ook niet na een game over screen. De gefaseerde upgrades verlies je wel na een game over screen.
2] Wil je gefaseerde upgrades niet verliezen, kies dan in het game over screen voor de optie title screen en herlaad daar het spel opnieuw. Je begint dan bij de laatste gesavede checkpoint met alle (ook gefaseerde) upgrades in tact.
3] Upgrades farmen: het kiezen voor return to title screen heeft nog een voordeel; alle kisten worden namelijk weer gevuld met wapen upgrades. Omdat deze kisten met willekeurige wapens worden gevuld is het goed mogelijk dat er nu wel je favoriete wapens in zitten en dit levert bij maximaal ammo weer extra upgrades op.
Met bovenstaande tips voer je geen speedrun uit, maar je wapens zijn wel behoorlijk heftig geupgrade. Vaak pak ik wapens op die ik maar beperkt gebruik of zelfs helemaal niet, alleen om daarna ammo pick ups van hetzelfde wapen eerder in het level op te pakken. Op deze manier heb ik al een shotgun met vier sterren upgrades verzameld. Gebruik dat ding bijna nooit, maar je weet maar nooit. Mijn sniper rifle, die ik wel veel gebruik, was tegen einde act II al maximaal geupgrade. De assault rifle en heavy machine gun lopen niet ver achter.
===============================================
Maar wat een vette game is dit mensen. Die rit op de trein, waarbij een andere trein vol met tegenstanders zelfs boven je hoofd hangt (de rails liggen in een soort tube) en de lasers en rockets in 5.1 door de boxen om je heen vliegen.... wow. Ik heb al meerdere momenten gehad waarbij ik "HOLY SHIT, dat was vet" uitkraamde. En de constante macho afzeikerige dialogen tussen Burns en Sam, heerlijk. Deze game straalt door en door de sfeer van Starship Troopers uit, in de actie en in de cutscenes. Ik geniet dus op en top en van mij mag het nog wel even zo duren.
Two thumps up, way up.
Laatst bewerkt: 24 okt 2010