De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen, Discussie] [Deel 34]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aftrek Gek

Aftrek Gek Bezem.

Leuk Bevonden:
    0
    Speelde op de 10 positie niet Pranjic?

2. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    laatst werkte een middenveld met lindgren, enoh en de zeeuw best wel prima tegen auxerre.
    ben niet zo'n fan van de Jong, hij is niet goed genoeg als 10 voor Ajax.

3. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik dacht Pranjic als linksmid? En Miralem dus achter de diepe spits. Sowieso was hij geen buitenspeler of pure spits.

4. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Nee idd, hij had een beetje een vrije rol op links en centraal dacht ik. Met Sibon dan om hem heen. Ik denk dat Sulejmani inderdaad het best gebaat is om een aanspeelpunt heen zoals Sibon dat was.

Sulejmani heeft overigens ook onder Van Basten nog op 10 gespeeld, maar dat pakte niet helemaal goed uit dacht ik.

Laatst bewerkt: 24 okt 2010
  5. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb heel de wedstrijd live gezien. Bij Ajax is de motivatie soms inderdaad erg onder de maat. Maar dan kun je nog wel de scheids de schulde geven dat je geen kampioen wordt. Als andere ploegen (PSV en Twente) een slechte dag hebben hebben ze vaak geluk van de scheidsrechter dat ze net winnen. Bij Ajax verliezen ze dan juist net, omdat ze benadeeld worden door de scheids. Het is toch altijd jammer dat als Ajax slecht speelt dat dan gelijk de motivatie de schuld wordt gegeven.:{

Ajax speelt liever tegen aanvallende ploegen. Maar dat Ajax niet goed kan spelen tegen verdedigende ploegen ben ik het niet mee eens. Auxerre is ook een hele verdedigende ploeg, van cl niveau. (verdedigend dan) Zelfs Real had het er uit lastig mee. Maar Ajax kwam toch terecht op een 2-0 voorsprong tegen Auxerre. Maar toen speelden ze ook op een normaal veld en hadden ze een goede scheids.

6. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Niet alleen door een gebrek aan geluk uiteraard. Alleen hebben ze afgelopen seizoen echt geen één wedstrijd met de sterkste opstelling gespeeld. Barca had de titel ook niet gewonnen als Messi en Xavi de helft van de tijd geblesseerd waren. Vijf/zes jaar zonder pijzen is te veel (of te weinig wat je wilt), maar liever een verstandig en gezond beleid dan elk jaar voor €50 miljoen inkopen en nu in de schulden staan. En misschien een FA cupje had gepakt ofzo.

Als Arsenal fan ben ik blij dat er nog een soort van structuur en beleid is binnen de club, en dat de club financieel gezond is en ergens voor staat. We doen elk jaar mee, maar komen net (kwaliteit) te kort. Moet wel zeggen dat we soms ten onder gaan aan de koppigheid van Wenger, die soms toch wat naïef is.

Laat ik het zo zeggen, ondanks de prijzen ben ik een trots arsenal fan. Het hele jaar beleef je voetbalplezier tot aan de maand april waarin ze het telkens verneuken:9

Maar ik ben zelf dan misschien ook een rare vogel in het voetbal, (alleen) prijzen doen me namelijk niet zo veel. Het gaat om het totale plaatje.

7. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Klopt. Maar hij moet zeker niet op de flanken spelen. Dat is dramatisch. We zitten sowieso dit seizoen nog aan hem vast, hij is toch creatiever dan Siem de Jong en zet hem dan op de positie waar hij het beste kan spelen.

8. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    Meestal kwam Sulejmani bij Heerenveen vanaf links

9. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien ben ik nu wat te kritisch maar die 2 goals waren wel onze enige kansen in de eerste helft. Zoveel hebben we toen dus ook niet gecreeerd. Pas toen Auxerre wat meer begon te komen, hadden we de kansen om het af te maken.

10. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Hij mist inzicht voor '10'. We hebben een geweldige '10' in spe, twee zelfs maar de ander is geblesseerd. Jol durft hem er echter niet in te zetten.

@ Mike, zou je serieus willen dat we met een middenveld als dat aantreden, helemaal tegen de mindere goden, in de eredivisie? Het is nog enigszins te verantwoorden in de Champions League, maar in de eredivisie. Ik zou me schamen in ieder geval.

11. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    Ja Lindgren, Enoh en De Zeeuw vind ik de beste combinatie die tot nu toe samen hebben gespeeld.
    De Jong mag er van mij uit en daar wil ik best een keer Lodeiro/Eriksen een paar wedstrijden zien spelen.

jij wilt dat Jol gelijk alle jeugdtalenten een basisplek geeft maar die moet je rustig brengen en Jol kiest daar vast wel een goed moment voor.

12. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Jij ziet echt overal complottheorieën in nietwaar? Sorry, maar een gelijkspel tegen Excelsior is niet te rechtvaardigen door naar de scheidsrechter of het veld te wijzen. Dan heb je het volledig zelf laten liggen. Het kan soms tegenzitten, maar dan juist moet je de rug kunnen rechten. Ajax kan gewoon niet omgaan met tegenslagen. Dat zie ik al zes of zeven seizoenen lang. Als het tegenzit, dan gaat het alleen maar slechter in de wedstrijd.

Bovendien als Ajax slecht speelt, dan kan je toch niet naar de scheidsrechter wijzen. Je zegt het zelf? Als Ajax slecht speelt, dan ligt het volledig aan de spelers. ''We hebben slecht gespeeld door de scheidsrechter''. Dat heb ik nog nooit iemand horen zeggen. Ik weet niet of jij ooit gevoetbald hebt, maar zo te lezen heb je er echt gewoon geen verstand van. Een scheidsrechter kan de wedstrijd beïnvloeden, maar als hij vaak tegen je fluit moet je het juist kunnen aanvoelen en daarop kunnen anticiperen.

Bijvoorbeeld een speler als Gregory van der Wiel. Die zei doodleuk een paar dagen geleden dat Ajax wel even met 1-4 zou kunnen winnen. Realistisch is dat wel gedacht, maar blijkbaar dacht meneer dat dit ook zou lukken door negentig minuten lang naar je lul te zitten staren. Zo werkt het niet. Elke tegenstander is, vooral thuis, tot op het bot gemotiveerd tegen Ajax. En dat beseffen ze nog altijd niet.

13. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    idd want bij die 2 tegengoals werd er gewoon verschrikkelijk slecht verdedigd, daar heeft de scheidsrechter of met 1 man minder staan niks mee te maken.
    Volgens mij stond greg bij die 2-0 wel naar z''n lul te staren want z''n tegenstander kon hem zo intikken :eek:

14. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Inderdaad ja. Bij de eerste goal gaat een enorme dekkingsfout er aan vooraf. Bij de tweede goal gaat Urby tot drie keer in de fout, waarna Wattamaleo ook nog gruwelijk vrij staat.

15. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Wat ik wil(de) is(was) dat Jol in wedstrijden als tegen Excelsior een keer een jeugdspeler de kans geeft ja. Of in ieder geval meeneemt op de bank ten faveure van een Tainio of Mido.

Had jij het een gekke optie gevonden om Eriksen, gebombardeerd tot het grootste talent waar Jol ooit mee heeft gewerkt (door Jol zelf), een kans te geven na de blessure van Siem. Op zijn eigen plek in tegenstelling tot misbruikt worden op linksbuiten.

Enigszins gelijk natuurlijk dat het middenveld dat je opnoemt goed speelde tegen Auxerre. Maar dat lag ook aan de situatie, tegen kleine ploegen kan je dat toch niet maken als Ajax zijnde, kom op zeg.

16. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Ah, gossie...

Laatst bewerkt: 25 okt 2010
  17. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Hoe zit het eigenlijk met R. Sneijder? Of nog te jong?

Het middenveld is echt dramatisch, ook in verdedigend opzicht. En als Suarez straks weggaat, zullen er toch echt wat andere spelmakers moeten opstaan. Vaak als Suarez een slechte dag heeft(Utrecht), staat er niemand anders meer op bij Ajax.

18. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Volgens mij is R. Sneijder niet zo geweldig, als ik sommige mensen mag geloven, kan het zelf niet beoordelen.

19. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ajax is op dit moment inderdaad geen goed voetballende, creatieve ploeg. En dat is PSV bijvoorbeeld wél. Alles hangt af van de acties van El Hamdaoui en Suarez. Ik zie amper mooi combinatie voetbal, snelle aanvallen via de flanken of prachtige afstandschoten vanaf het middenveld. Nee, alles gaat naar of Suarez, of El Hamdaoui en dan is het daar rommelen of een nipte steekpass geven in de 16. Staan ze aan de rand van de 16, en dan gaan ze een korte combinatie aan. Elke keer weer. Nooit verschijnen ze razendsnel 1 op 1 met de keeper of zie je prachtige aanvallen via de flanken waar dan een goal uit komt.

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Suljemani was inderdaad in de vrije rol vanaf links, en Pranjic vanaf linksmid of soms zelfs vanaf linksachter de vrije man voor de opbouw.

wat er in de praktijk op neerkwam dat Mickey een beetje vrij om de centrumspits heen liep en eigenlijk alleen op links te vinden was als hij ruimte moest maken voor Pranjic.

In zn Heerenveen tijd hoefde hij in ieder geval niet de achterlijn te halen :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina