Pff, zit nog steeds in een dik dilemma, zal het even uitleggen.
Was begonnen dit jaar met Criminologie aan de VU, na een paar keer heen te zijn geweest, kwam ik erachter dat het toch wel weer veel meer van hetzelfde was als bij Rechten (deed vorig jaar Rechten aan dezelfde faculteit), dus ik begon Commerciele Economie aan Inholland Alkmaar. Nu twijfel ik daar weer enorm, het klassikale dat ik daar weer krijg vind ik erg nice en ook dat je gewoon weer naar school moet (meer ritme als bij de VU, 1 college per dag ofzo) voelt goed aan. Tevens is het lekker dichtbij bij m'n thuis. Maar het kutte is, de studie zelf vind ik vrij weinig aan..ik heb altijd economie lichtelijk gehaten en nu weet ik waarom weer. Bedrijfsanalyses opstellen, commerciele communicatieplannen opstellen, SWOT-analyses, weetik het wat nog meer.
Ik heb daarin echt geen interesse en aangezien de opleiding toch wel daar over gaat vraag ik me wel af of ik hier goedzit..(ik had in eerste instantie Commerciele Economie gekozen omdat jah eh..het verkopen leuk vind, handelen met de klant, etc. merk ik uit m'n werk wat ik doe, vind dat opzich wel nice.) Ook is het een HBO-opleiding, terwijl ik gewoon uni kan doen, maarja dat moet ik maar eens uit m'n hoofd zetten.
Anyway, sta nu nog steeds wel ingeschreven bij Criminologie. Daar heb ik tot nu toe het een en ander gemist, omdat ik dus commerciele economie ben begonnen. Heb daar wel al vrijstellingen voor van Rechten van vorig jaar...
2 opleidingen zo kost me bakken met geld dus zit mezelf aardig in de nesten te werken. Ik wil dan ook vandaag uitschrijven bij een van de 2 opleidingen zodat ik gewoon door kan gaan met eentje.
Maargoed, ik zou dus echt niet weten welke. Zit er al meer dan een maand over aan het peinzen zo en voel me elke keer kut erover. Ik ken nu ook al iedereen van m'n klas van commerciele economie en heb het wel gezellig daar. Nu ik al zo'n tijd niet meer bij de VU ben geweest spreek ik de mensen die ik tijdens de introductieweek leerde kennen ook niet meer. Maargoed, dat kan verholpen worden. Een studie is immers wel even wat leuker als je veel mensen kent, voor mij dan..en als ik terug naar Criminologie ga heb ik dan wel 2 vakken gemist. Nog wel meer eigenlijk, maar daar heb ik nog gelukkig vrijstellingen voor van Rechten van het jaar daarvoor. Nu heb ik het hier al over gehad weer met een studieadviseur van Inholland, m'n ouders, etc. M'n ouders zeggen dat ik gewoon nu door moet gaan met HBO, maar het voelt niet bepaald oke..want dat hele economie trekt me niet.
Heb van een collega gezien wat je nog allemaal moet doen voor commerciele economie (hij is 2e jaars) in het eerste jaar. Naja dat is dus 10 verslagen maken, samenwerken etc. Het liefst doe ik alles individueel, maja wie niet. Heb nu ook een soort Bedrijsspel gehad waar je 4 producten had die je op de markt moest brengen. Je speelde elke keer een ronde, en per afdeling (management, financieel, inkoop, marketing) moest je zo beslissingen maken, om uiteindelijk te winnen als bedrijf. Vond het totaal niet boeiend. De theorie van Criminologie wel. Ben alleen zo bang dat als ik daar terugga, dat ik eveneens kap als toen ik vorig jaar deed bij Rechten (gigantisch veel leeswerk, heel veel reizen, maar dat is op te lossen door op kamers te gaan) + dat ik daar nu amper mensen ken vind ik ook klote om daar dan weer terug te gaan (ben je toch weer een vreemde eend in de bijt, vind dat altijd klote, als je dan weer ergens nieuw heen moet gaan, maargoed, dat is met veel dingen zo).
Tsjah, weet ook niet waarom ik het op een forum post,maar aangezien we allemaal studeren is enig advies misschien nog wel handig. Ik moet uiteindelijk zelf een keuze maken maar zou het gewoon echt niet weten. M'n ouders begrijpen dat totaal niet, maar ik vind het gewoon ontzettend belangrijk om een juiste studie te hebben. Om nu weer te gaan kappen met alles en weer een jaar wachten voor weer een andere studie, daar heb ik totaal geen zin in dus wil wel doorgaan met 1 van deze 2.
Zo, ik lijk weer wat meer op Josh nu. Nee maar serieus,vind het gewoon echt zuigend dit.
Laatst bewerkt: 28 okt 2010