Dat was voor mij ook ooit reden nummer één, maar tegenwoordig zie ik eigenlijk veel liever een spannende wedstrijd die met wat geluk nog een beetje op en neer gaat ook. Zal wel komen door het enorme overschot aan voetbal wat er tegenwoordig te zien is. Mooi voetbal is uiteraard wel altijd mooi meegenomen.
Wat ben ik blij vandaag. We speelde niet goed maar waar je tegen Twente en groningen een punt verdiende en niet kregen heeft utrecht dat nu. Gat met de concurrenten voor degradatie is wel groot aan het worden.
Weer verloren. Tegen Twente was Feyenoord zo goed als de hele wedstrijd beter, zonder resultaat. Vanmiddag vond ik dat ook weer op gaan. Het veldspel was zeker niet slecht, alleen voorin he... De 1e van AZ is natuurlijk pure pech maar ze zijn in ieder geval blijven voetballen. Mooi dat Castaignos eindelijk weer scoort (al was het dik buitenspel) Jammer dat de (verdiende) gelijkmaker dan net niet valt.
Club Brugge - Standaard Luik 2-2. Terechte uitslag, kansen waren er over en weer. Keeper van Standaard maakte een aardige blunder bij de 2-1. Daarna zette Standaard steeds meer druk en kwam de terechte 2-2.
Bolton Wanderers - Liverpool = 0 - 1 M. Rodriguez '87 Mooi voor Liverpool, éíndélíjk. Hehe, 'Maza' scoort . Sporting Gijón - Villarreal = 1 - 0 Villareal verliest van nr. 15 en verliest gedeelde tweede plek. Pellè, wat een held. Komt er net in en meteen een goal. Eerste twee balcontacten kei goede balcontrole, beetje de Ibrahimovic van AZ .
Ik denk dat Siemenn zo'n type is die spelers al snel erg goed vindt als ze maar 1x uitblinken in een goede wedstrijd.
Ondanks dat pele nooit scoorde de afgelopen jaren heb ik hem altijd wel een sterke spits gevonden. Makkelijk balletje bij zich houden en dan weer kaatsen naar het middenveld. Het scoren gaat hem alleen nooit zo gemakkelijk vanaf.
Nee, vond hem altijd al een leuke spits maar hij kon gewoon niet scoren. Altijd op de lat, was wel grappig. Maar heb hem altijd wel een leuke spits gevonden, balvast en sterk in de lucht. Ook een toffe kerel (in zo'n documentaire, en na wedstrijden).
Nou, het was weer gezellig in Alkmaar. Eerste helft acceptabel voetbal, jammer dat daar weinig echte kansen mee gecreërd werden. Sowieso waren we beter dan AZ, jammer dat je dan tegen de verhouding in achter komt. Tweede helft kakte het een beetje in, op het moment dat je dan (in buitenspelpositie) de aansluitingsgoal maakt, daarna had er nog wel een puntje ingezeten, als er wat zorgvuldiger met balbezit omgegaan was. Bal was elke keer in no-time uit de ploeg. Maarja, het is wat het is. Ik kan blijf me trouwens verbazen over die kutklappers Elke keer hetzelfde, je hoort het publiek niet zingen, alleen af en toe klappen met die krengen.
En de vergelijking met Ibrahimovic vind ik bij Pelle helemaal niet zo vergezocht, ze beginnen kut, ogen arrogant maar zijn heel sterk aan de bal, de omhaal van Pelle (tegen Ajax vorig seizoen) laat ook zien dat hij acrobatisch is aangelegd.
Wat een dappere vent dat hij toegeeft dat een tegengoal die er niet toe doet afgekeurd had moeten worden:{ Hij had beter kunnen toegeven dat hij nooit een vrije trap voor AZ had moeten toekennen bij de 1-0 (schouderduw van de Vrij).
Arbitrage had sowieso wel een aantal vreemde fouten, wat je normaal gewoon duidelijk afgefloten wordt. Laatste minuten geloof ik een doeltrap geven waar overduidelijk een corner had moeten komen. En dan nog die buitenspelgoal en die schouderduw. AZ speelde niet erg goed, maar Feyenoord werd niet echt gevaarlijk, een paar schoten op doel die Romero gewoon goed had, maar geen 100% kansen. Pelle doet gewoon wat hij altijd al deed, namelijk bal vasthouden en kaatsen, alleen heeft hij nu wat geluk en staat hij op de juiste plek en scoort hij nu.
Oleguer heeft een gebroken neus he, lijkt me niet dat hij dat zal gaan doen. Het kán wel natuurlijk, maar ik gok dat hij toch voor Aldeweireld kiest.