Voor mij is er niet één beste game. Ik heb wel een paar games die ik écht goed vond, maar ik kan niet een beste aanwijzen...
Hier dus mijn lijstje "beste games" met telkens een kleine toelichting, anders wordt het maar zo'n opsomtopic:
Golden Sun & Golden Sun: The Lost Age
De game is echt een lekker casual RPG, met een leuk verhaal en een cool Djinni systeem, waarmee je dikke overkill summons kon uitvoeren die er echt bruut mooi uitzagen op het GBA schermpje.
Maar goed, waarom ik de game uiteindelijk één van de beste games ooit vind is meer iets gevoelsmatigs, denk ik. De game blinkt niet echt uit met een waanzinnig plot of innovatieve gameplay (Golden Sun had wel echt mooie graphics voor een GBA game), maar de hele atmosfeer en de manier waarop het verhaal wordt verteld vind ik echt uitstekend bij Golden Sun.
Het vechten vond ik altijd heel tof in Golden Sun, maar het kon heel frustrerend worden door de random monster encounters. IMO het enige minpuntje aan het spel, wat niet eens een minpunt was geweest als de random encounters niet zo vaak voorkwamen, maar in Golden Sun leek het soms wel alsof je om de 3 stappen een monster encounter had...
Ook de dungeons waren heel leuk en uitdagend om doorheen te spelen. Bij sommige andere J-RPGs merk ik dat de dungeons nooit puzzels of geheime gangen bevatten. Bij Golden Sun moest je dmv Psynergy allerlei mini puzzels oplossen, die soms nog best lastig waren ook! (Gaia Rock vond ik echt moeilijk toentertijd )
Super Smash Bros. Melee
Deze game is waarschijnlijk de game waaraan ik de meeste tijd heb verspeeld. Letterlijk meer dan 1000 uur. Ik speel dit spel echt al jaren, vanaf dat ik 12 was (ik ben nu 18, ter informatie). Op de basisschool, iedere dag in de middagpauze en na schooltijd met een paar vrienden Smashen... Ik mis die tijd... . Hoe vaak we het ook speelden, we werden er nooit moe van.
Op een gegeven moment werd ook Brawl aangekondigd, en die stelde enigszins teleur. Misschien kwam dat omdat ik teveel gehyped heb met m'n oude smashmaten of omdat het echt een casual game is geworden, en niet echt zo'n super fast paced fighter als Melee
Donkey Kong Country
Dit is voor mij hands down de beste platform game ooit! Ik heb ook alle Super Mario Bros. spellen met heel veel plezier gespeeld, maar Donkey Kong Country was naar mijn mening veel leuker (behalve Super Mario Bros. 3, die is even leuk). Als klein kind van 6-7 jaar speelde ik dit spel altijd heel veel. Ik heb deze game letterlijk meer dan 50 keer uitgespeeld .
Ik denk dat vooral de hele sfeer die de game had me zo aantrok. Het had een apart stijltje, dat ik bij andere Rare games ook herken. Ik vond ook de graphics en de soundtrack super!
Phoenix Wright reeks
Haha, ik ben benieuwd of er meer zijn die deze gespeeld hebben .
Wat voor mij deze reeks zo bijzonder maakt is dat het mij weer in gamen heeft geïnteresseerd. Ik heb een lange periode eigenlijk helemaal niet gegamed, omdat ik telkens een beetje teleurgesteld was in alle games die ik kocht. Zo kocht ik Super Mario Galaxy, maar kreeg ik "dat oude gevoel" niet meer terug. De game was schitterend en had een briljant level design, maar mijn interesse was gewoon weg...
Toen ik uiteindelijk werd gesmeekt of ik Phoenix Wright op z'n minst een kans wou geven, was ik meteen verslaafd . Ik voelde me weer als een 12 jarig jochie dat net een nieuw spel had gekregen .
De Phoenix Wright games zijn een soort van Court Room drama visual novels, waar je zelf de advocaat bent en je de verklaringen van getuigen moet ondervragen en, mochten er oneffenheden zijn tussen de feiten en de verklaringen, het bewijs moest laten zien. Dit soort games zijn normaal gesproken totaal niet aan mij besteed, maar Phoenix Wright had heel veel charme en een meeslepend verhaal. Ik heb heel vaak met een Wtf gezicht zitten spelen, want sommige plottwists zijn echt geniaal bedacht! Er zit ook enorm veel humor in, en de personages zijn ontzettend leuk gedaan.
....Ik ben eigenlijk nog laaaaang niet uitgetypt, maar omdat ik een beetje moe begin te worden, en mijn post anders veel te lang wordt, eindig ik mijn post nu met alsnog een lijstje met andere games die ik ook heel tof vind
- Kingdom Hearts
- Banjo Kazooie
- Final Fantasy IV
- Legend of Zelda: Twilight Princess, Ocarina of Time, A Link To The Past en WindWaker (ja, ik vond ze allemaal ongeveer even goed . Ik heb ze in ieder geval allemaal met heel veel plezier gespeeld)
- Guitar Hero
- Gears of War reeks
- CoD4: Modern Warfare
- Halo reeks
- Borderlands
- Crash Bandicoot
- Metroid Prime 33
- Pokemon Silver
- Grand Theft Auto IV en San Andreas (Vice City vond ik meh)
- en vast nog veel meer waar ik nu even niet op kan komen...
Pff, als ik terugdenk aan allemaal deze games kan ik echt onmogelijk zeggen welke ik het vetste vond...
Laatst bewerkt: 24 okt 2010