Natuurlijk is Rock Band de eerste game wat betreft de extra instrumenten. Maar toen ook werd al geklaagd over het hoge prijskaartje etc. En veel mensen bleven bij de gitaar en had daardoor natuurlijk een party-gehalte. Desalniettemin was de game behoorlijk pittig.
Rock Band 2 is eigenlijk een fout geweest vind ik van Harmonix, want zoals ze zelf altijd zeggen, willen ze vernieuwend zijn. Dat was Rock Band 2 dus niet. Ook The Beatles & Lego is natuurlijk een fout.
Rock Band 3 is een evolutie en is puur gebaseerd op het echt leren van een instrument. Als je als koper zonder na te denken geld neerlegt voor een game waarvan je niet eens weet wat het wel en niet heeft, is natuurlijk raar.
Misschien komt er, als er genoeg klachten zijn, een DLC uit. Dat zou kunnen. Ik heb zelf ook wel wat nadelen gevonden. Toch maakt dat mij niet zo heel veel uit.
Het is toch ook mogelijk? Alleen het is niet meer zoals het was. De game is gemaakt voor de pro instrumenten met de mogelijkheid dat je ook je oude apparatuur kan gebruiken. Maar daar ligt natuurlijk niet de nadruk op. Ze zijn jaren bezig geweest om dit voor elkaar te krijgen. Lijkt mij sterk dat de pro mode als een toevoeging wordt gezien en de game zich baseert op de oude instrumenten.
Over de DLC. Ze zullen waarschijnlijk vroegere uitgebrachte DLC vernieuwen met de pro mode. Omdat je die DLC al hebt kan je die dus updaten voor 80 punten dacht ik.
Laatst bewerkt: 4 nov 2010