1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Rock Band 3

Discussie in 'Games' gestart door Nugget Leg, 9 mrt 2010.

1. geob81

geob81 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik was van plan om vanmiddag Rock Band 3 te spelen met m'n kleine neefje van 7.. hij op de rock band drums en ik op de grote ION drumrocker met bekkens..... hij verheugde zich er erg op, want in rock band 2 hebben we al vaak tegen elkaar gedrumt (face off en pro-face off)... loop ik me toch een partij te zoeken in rock band 3 waar face off en pro face off zijn....zelfs het 2e drumstel aansluiten lukte me niet. Ik kijken op internet of ik er wat over kan vinden....blijkt het er helemaal niet meer in te zittten !^$%!!@@!! Damn....dit is echt niet te geloven bij zo'n game. Ik baal nu flink met m'n 2 drumstellen, en m'n kleine neefje waarmee ik nu niet meer samen rock band 3 kan spelen. Waarom halen ze deze modes eruit, niet normaal! :mad: :mad: :mad:

2. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Zoals je weet is Rock Band 3 nu meer een "simulatie" geworden en Guitar Hero is de "party game". Als je dan wilt rocken met 2 drumstellen, speel dan Rock Band 2? Of een Guitar Hero.

Het is wel vervelend natuurlijk, maar ik vind het niet zo heel raar.

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik vind het wel raar. Wat is dat nu weer voor iets doms om zo een simpele (en succesvolle) feature eruit te halen. :confused: Zal niet goed zijn voor de verkopen... Veel mensen hebben al een hoop instrumenten thuis liggen, dus om juist nu zo een feature eruit te halen omdat er een Pro mode in zit (wat volgens jou de reden is) is vrij onlogisch.

Anyway. Wanneer komt de demo naar de 360? Gisteren is er een op de PS3 verschenen, maar daar heb ik natuurlijk geen drol aan omdat ik daar geen instrumenten voor heb. :+

4. John_Petrucci

Leuk Bevonden:
    40
    Rock Band 3 wil realisme neerzetten dmv de Pro Mode. Waardoor, in mijn ogen, de party-features er worden uitgehaald. Natuurlijk is het niet de slimste zet, maar wel een logische.

Rock Band 3 is veel meer een simulatie geworden. Als iedereen alles op Pro Mode kunt spelen in een band (Keyboard, drums & gitaar) dan zou je het dus in het echt ook kunnen spelen.

Speel je meer voor de fun en wil je geen gebruik maken van de pro mode, dan kan je beter Guitar Hero aanschaffen.

5. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

waarom heb je lag dan?

Bedankt voor de link!
    Holy shit! Maart? :mad:
    Prijs valt gelukkig niet tegen. ik reken dan op €280 en zodra ik m kan pre-orderen zal ik dat onmiddelijk doen!

Game komt vrijdag

Laatst bewerkt: 4 nov 2010
  6. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Maakt het nog steeds niet logisch. De feature bestond al, had het er gewoon in laten zitten voor de mensen die het willen. :+

RB3 is alleen voor een kleine hardcore groep een sim geworden. 99% van de mensen gaat echt niet zoveel betalen voor uitgebreidere drums/pro gitaar etc. Die willen gewoon hun favo nummers blijven spelen.

Maar goed, als Harmonix dat wilt, mensen doorverwijzen naar de concurrent... be my guest. :+

7. John_Petrucci

Leuk Bevonden:
    40
    Dat is inderdaad de keus van Harmonix. Maar toch is het niet zo raar. Mensen die er van houden om nog steeds op 5 knopjes te drukken kunnen beter Guitar Hero - Warriors of Rock halen dan Rock Band 3.

Rock Band 3 is ook bedoelt voor de hardcore groep. Maar dat is Rock Band altijd al geweest. Het is natuurlijk de keuze om de nieuwe instrumenten aan te schaffen. Maar het lijkt mij ook wel duidelijk dat (uit eigen ervaring en de reviews) het zeker wel waard is.

Nadeel er van wel is natuurlijk het hoge prijskaartje, maar je kan het ook in delen aanschaffen. Want de game + keyboard is redelijk te betalen en je bent daar ook gewoon even zoet mee om dat onder controle te krijgen. Rond die tijd dat je dat kan, kan je ook de overige instrumenten aanschaffen.

8. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Rock Band is zeker niet altijd hardcore geweest. Juist RB is begonnen als de party game door al die instrumenten toe te voegen.

En zoals ik zei denk ik dat uiteindelijk maar een heel klein percentage gebruik zal maken van die Pro modes. Of mensen vinden het te duur, of ze weten niet wat het is of het maakt hun niks uit en willen gewoon plezier hebben. Dus om die focus nu zo op alle Pro dingen te leggen is uitermate dom.

En je kunt wel zeggen dat ze dan maar GH moeten halen, maar GH heeft niet dezelfde tracklist als RB3. Dus als iemand voor RB3 kiest zal dat wel met een reden zijn geweest. (en veel mensen lezen geen reviews of fora en die weten natuurlijk niet voor hun aankoop dat RB niet meer face off heeft)

9. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    het is ook duidelijk gemaakt dat rockband3 gewoon op de oude manier gespeeld kan worden en ook met je oude plastic instrumenten.
    vreemd dat die optie eruit is gehaald, al heb ik die zelf nooit gebruikt.

oh ja, vraag: als je een dlc song wilt kopen op PRO, moet je dan eerst het gewone nummer kopen en daarna de pro versie?
    Zat gisteren in de dlc te kijken en dacht dat ik zoiets zag?

10. John_Petrucci

Leuk Bevonden:
    40
    Natuurlijk is Rock Band de eerste game wat betreft de extra instrumenten. Maar toen ook werd al geklaagd over het hoge prijskaartje etc. En veel mensen bleven bij de gitaar en had daardoor natuurlijk een party-gehalte. Desalniettemin was de game behoorlijk pittig.

Rock Band 2 is eigenlijk een fout geweest vind ik van Harmonix, want zoals ze zelf altijd zeggen, willen ze vernieuwend zijn. Dat was Rock Band 2 dus niet. Ook The Beatles & Lego is natuurlijk een fout.

Rock Band 3 is een evolutie en is puur gebaseerd op het echt leren van een instrument. Als je als koper zonder na te denken geld neerlegt voor een game waarvan je niet eens weet wat het wel en niet heeft, is natuurlijk raar.

Misschien komt er, als er genoeg klachten zijn, een DLC uit. Dat zou kunnen. Ik heb zelf ook wel wat nadelen gevonden. Toch maakt dat mij niet zo heel veel uit.

Het is toch ook mogelijk? Alleen het is niet meer zoals het was. De game is gemaakt voor de pro instrumenten met de mogelijkheid dat je ook je oude apparatuur kan gebruiken. Maar daar ligt natuurlijk niet de nadruk op. Ze zijn jaren bezig geweest om dit voor elkaar te krijgen. Lijkt mij sterk dat de pro mode als een toevoeging wordt gezien en de game zich baseert op de oude instrumenten.

Over de DLC. Ze zullen waarschijnlijk vroegere uitgebrachte DLC vernieuwen met de pro mode. Omdat je die DLC al hebt kan je die dus updaten voor 80 punten dacht ik.

Laatst bewerkt: 4 nov 2010
  11. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Godverredomme! Nog steeds niks van gamesshoppen. Er staat:

Artikel: Xbox 360, Rock Band 3 Bundel (Wireless Keyboard + Game)

Verwachte levertijd: 6 - 8 werkdagen

Release datum: vrijdag 05 november 2010

8) Want moet ik hier nou mee. Ik wil keyboarden.

HMNAOW!

12. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon nu bij Amazon.co.uk bestellen, heb je hem maandag. Ik ben al een week aan het keyboarden, je weet niet wat je mist ;)

13. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Mja maar dinsdag komt Black Ops al uit, en dan ben ik natuurlijk lekker zombies aan het slachten. :+ Dus dan wacht ik wel. Misschien krijg ik nog een mailtje vandaag dat RB3 verzonden is...

14. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Heeft iemand trouwens Rock Band 3 al in de winkels gespot? want ik ben zondag terug van me vakantie en ik zou graag rock band 3 spelen wanneer ik terug ben natuurlijk :+

15. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    als t goed is komt mn game vrijdag binnen bij de winkel.

16. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Vrijdag zou ik best vinden maar via GCShop staat hij nog steeds niet op ''verzonden'' dit duurt mij een beetje te lang om eerlijk te zijn :+.

Edit: Nu staat hij bij GCShop op ''Geen Voorraad'' en Bij 12Game.com hetzelfde, of dit goed nieuws is of niet weet ik niet maar ik zal het wel zien denk ik =).

Laatst bewerkt: 5 nov 2010
  17. John_Petrucci

Leuk Bevonden:
    40
    Ik zou dat niet zien als goed nieuws. Ook het buitenland heeft leveringsproblemen. Zo is de pro gitaar nog steeds niet te verkrijgen. Ik denk dat het in Nederland toch eind november wordt, zoals de geruchten al zeiden.

18. geob81

geob81 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Vandaag de grote (uitgestelde) releasedag in Nederland! Gekkenhuis! ff serieus....iemand de keyboard-bundel al ergens zien liggen, of maken we volgende week misschien weer kans (en dan die week daar op etc.)?

19. John_Petrucci

Leuk Bevonden:
    40
    Sinds vandaag is het eindelijk mogelijk om je account te linken via de Rock Band website. Ik ga vanavond maar is checken wat dit allemaal inhoud. Hopelijk krijg je uitgebreide statistieken te zien.

Ik zal zometeen kijken in de winkels of Rock Band 3 al geleverd is. Volgens de online webshops zie ik opeens levertijden staan van 3 tot 4 weken :/.

EDIT: Nope, hier nergens te vinden (Rotterdam). Zelfs game-only niet.

Laatst bewerkt: 5 nov 2010
  20. Nugget Leg

Nugget Leg Goedendag!

Leuk Bevonden:
    0
    Hoef niet hele Bon Jovi pack, misschien een paar liedjes.

Deel Deze Pagina