De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen, Discussie] [Deel 35]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Siemenn, 30 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Haha, zo cool, hij speelde op een gegeven moment ook 3-2-58) met al z'n crazy kleine sprintertjes. Alleen buitenlandse coach is struikelpunt of niet?

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Biela is echt geweldig, hele aanvallende stijl en heel veel verstand van voetbal die man. Als die zou komen mag je in je handjes wrijven!

3. BFR

BFR Active Member

Leuk Bevonden:
    402
    Veel gehoorde klacht na vorige wedstrijden waarin Feyenoord beter was qua veldspel: tja, aardig maar je kreeg geen kansen. Dat was vanmiddag wel anders zeg, dat je zoveel kansen weet te verprutsen waardoor je weer de winst niet pakt, ongelofelijk.

Bovendien had El Ahmadi wel een strafschop verdiend en twijfel ik nog over wel of geen buitenspel voor Castaignos.

4. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Al die hersenlozen hier die roepen om de kop van Jol. Om te kotsen werkelijk.

Zonder geld en een kutlichting in de jeugd kan je niets anders. Het enige wat je Jol kunt verwijten is dat hij Ooijer maar op blijft stellen en dat ie misschien wat minder vaak voor drie controlerende middenvelders moet kiezen (hoewel De Jong en Eriksen ook wekelijk DRAMATISCH spelen).

Verder heeft ie gewoon een selectie die t.o.v. vorig jaar vrijwel intact is gebleven en toen wel prima wist te voetballen. Gaan we dan na het eerste het beste vormcrisisje meteen weer om de kop van Jol roepen? Dat is precies de reden waarom we al een decennium zo'n structuurloze club hebben.

Denk eens na man, i.p.v. dat opportunistische geschreeuw.

5. JoeyC

JoeyC Disney fan

Leuk Bevonden:
    0
    Woei, PSV gewonnen \o/
    Ik ben heel de dag in Utrecht geweest. Net alleen effe de samenvatting gekeken. Wegereef kan volgende week weer aan de Jupiler. Ben benieuwd of de belachelijke rode kaart van Reis ook geseponeerd wordt...

Enne... Oh oh, Den Haag :thumbs:

6. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Wat een top dag, Ajax & PSV. _O_

Reis zou wel voor één wedstrijd geschorst worden, echt niet meer hoor. Als dat gebeurd moet PSV wel in beroep gaan, want dan zou het werkelijk nergens op slaan.

7. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Opportunistisch geschreeuw? Echt onzin. Het spel van sommigen begint structureel slecht te worden. De Zeeuw speelt al sinds januari kut, staat er nog altijd in. De Jong is altijd al een slechte '10' geweest die nu alleen de kansen niet afmaakt die hij in de tweede seizoenshelft vorig jaar wel afmaakte. Lindgren is al 3 jaar afgeschreven bij Ajax, snap niet wat die vent hier nog doet. Enoh zit wel in een vormdip heb ik het idee en dat is dan weer de enige die moet banken. Verder heb ik al het hele seizoen kritiek op Jols spel en had ik het al gehad met dat laffe middenveld van Jol sinds Willem II-thuis. Toen was al te zien dat er puntverlies aan zat te komen. Nou, dat kwam er tegen Utrecht en Excelsior. Maar zelfs dat puntverlies was niet genoeg voor Jol, nee het middenveld werd NOG een maand lang opgesteld. Er volgde een verschrikkelijke wedstrijd tegen Auxerre. Zelfs dat was niet genoeg. Gevolg: Verlies tegen ADO-thuis.

Prima voetbal van vorig seizoen? Dat is wel erg selectief gedacht dan. Dat we alles met ruime cijfers won betekent niet dat we ook daadwerkelijk goed speelden. Kijk nog maar eens goed naar de wedstrijden en dan zie je dat er maar een stuk of 5-6 tussen zitten die het aankijken waard waren.

Maar ja, gezien jij met 'al die hersenlozen' begint, heb ik niet het idee dat hier een normale discussie uit gaat komen bij nader inzien.

8. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Een trainer heeft eigenlijk maar 1 taak. En dat is een goede gedachtegang achter een formatie en dat hij de beste spelers op de juiste positie zet. Hierin faalt hij dus.

Ook het voetbal is vreselijk. Dat ligt deels aan de kwaliteit, maar ook aan de visie van Jol, want in de Eredivisie zijn er genoeg ploegen die kwalitatief slechter zijn dan Ajax. Maar daar word er wel een aanval opgezet die er in gaat. Bij Ajax is dat nauwelijks het geval. Het is rammen naar voren, meer niet.

9. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Er werd de tweede helft van vorig seizoen prima gevoetbald. Sommige mensen leven in het verleden en denken dat we de tegenstander helemaal weg zouden moeten kunnen tikken. Nee, dat gaat niet met ons beperkte materiaal. Ondanks dat werd er vorig jaar uitstekend gevoetbald, een shitload aan kansen gecreëerd en ruim 100 goals gemaakt.

Het voetbal is nu veel minder.

Het ligt aan VORM. Zodra de vorm en het vertrouwen weg zijn komen de ernstige gebreken van ons middenveld aan het licht. Elke ploeg heeft weleens een vormdip. Hoe kan het dat het vorig seizoen een lange periode goed is gegaan en Jol er nu ineens geen verstand meer van heeft? Dat kan dus niet aan Jol liggen.

Laatst bewerkt: 7 nov 2010
  10. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Maar waarom denk je dat dat spel van de tweede seizoenshelft nog terug gaat komen dan? Ik denk eerder dat dat een speciale situatie was. We zaten in een enorme inhaalrace, soort 'iedereen gaat voor elkaar door het vuur'-mentaliteit en op een gegeven moment kwamen we gewoon in een flow. En omdat we absoluut geen punten mochten verspelen werd elke wedstrijd als een finale benaderd waardoor de concentratie top was. Ook zat het niet bepaald tegen op het gebied van gemiste kansen door de tegenstander en arbitrale beslissingen.

Misschien dat we dit weer kunnen gaan flikken straks maar het lijkt nu alleen maar slechter en slechter te gaan. Misschien is het uberhaupt al te laat.

11. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Omdat vorm en vertrouwen fluctueren.

Waarom denk jij dat het met een andere trainer beter gaat? Die heeft hetzelfde kutmateriaal tot z'n beschikking en heeft net zo weinig financiële mogelijkheden en net zo'n bedroevende lichting in de jeugd onder z'n handen.

12. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ik gewoon een radicaal ander middenveld wil zien. Misschien begrijpt een andere trainer beter dat dat moet gebeuren en ziet hij wel in dat daar het probleem ligt. Misschien legt deze trainer het accent van de ploeg meer op 'lef' en 'bravoure' in plaats van de laffe instelling die Ajax etaleert in met name Europese uitwedstrijden. Mogelijk kan deze trainer wat meer op positiespel en Ajaxspel trainen(wat blijkbaar te doen is, zie VdBrom bij ADO en ook wel Huistra bij Groningen).

Een heel ander middenveld zal misschien op de korte termijn tot problemen leiden, maar ben ervan overtuigd dat als je dat middenveld een wedstrijd of 10 laat staan dat je dan een goed draaiend elftal kan hebben. Het is nu november, dus is het mogelijk nog niet te laat om nu nog grote wijzigingen door te brengen.

13. Aftrek Gek

Aftrek Gek Bezem.

Leuk Bevonden:
    0
    Ten 1ste Gefeliciteerd met de 3 punten fcdanny! Zeer verdiend gewonnen.
    Ging aardig los in Supporters home hoorde ik ja. Maat van me was er ook geweest.
    Bulykin die in z'n beste engels gaat praten!:9 Jammer dat die mooi weer voetballers van Ajax nooit naar de Supporters home gaan.

Over de wedstrijd heb ik niet veel te zeggen eigenlijk. Huilen met de pet op. Zit 0,0% creativiteit in. Gewoon geen één 1-tweetje gezien.

Die Ricky vd Bergh blijft wel een boefie zeg hahahaha. Toen het afgelopen was liep die naar ons vak toe (Vak410) en begon daar met z'n shirt te zwaaien. Lekker provoceren haha!

Van mij mogen ze dit seizoen gewoon 5/6de eindigen zodat dat bestuur oprot met dat wanbeleid en Jol zijn biezen pakt. Dat mag dan op dat moment niks redden, maar zo kan je wel weer bij 0 beginnen om weer wat goeds op te bouwen.

14. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Word.
    Was vanaf zijn komst al niet enthousiast en dat geweldige voetbal waar iedereen vorig seizoen over liep te roepen heb ik ook niet gezien, ja elke wedstrijd 3 goals dat is zeker positief, maar dan moet er nog steeds gestreefd worden naar ontwikkeling in het spel omdat dat niet goed genoeg was.

15. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Hoeveel jaar wordt dat nu al gezegd bij Ajax? Bij elke nieuwe trainer die na max 2 jaar weer weg wordt gestuurd? Niet dat ik nu zo'n fan ben van Jol, maar het lijkt me dat er ergens anders binnen Ajax toch ook niet helemaal in orde is..

16. Aftrek Gek

Aftrek Gek Bezem.

Leuk Bevonden:
    0
    Het beleid op dit moment is inderdaad 3 keer niks. Alleen maar zakkenvullers. Met het scouting zit het ook mis. Laatste paar jaren geen goeie goedkope aankopen gezien. Maar ik zie liever een trainer die aanvallend speelt en de tegenstander helemaal vast zet dan zo'n defensieve manier waarop ze nu spelen.

17. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Defensieve manier... Kom op zeg. Er is een verschil tussen defensief en slecht.

@ ShinDavid: Een andere trainer heeft hetzelfde materiaal tot z'n beschikking. Het worden echt niet ineens betere voetballers.

18. Aftrek Gek

Aftrek Gek Bezem.

Leuk Bevonden:
    0
    Ze spelen toch echt defensief....

Tuurlijk wel!
    Er zijn verschillende speelstijlen, formaties, etc.
    Ook de ingeving van een trainer met een wissel is anders dan een andere. Denk nou niet dat elke trainer dezelfde manier van spelen heeft.

De manier van werken met z'n spelers is bij elke trainer anders.
    Als je gewoon je spelers laat spelen op de plek waar ze zich thuis voelen en laat concurreren tussen basisplekken zal het zich vanzelf gaan uitbetalen.

Laatst bewerkt: 7 nov 2010
  19. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ja, ik zag 410 helemaal gek worden inderdaad en dus blijkbaar was het Vd Bergh dus die met zijn shirtje liep te zwaaien. Ach, het hoort erbij he. Natuurlijk ga ik er geen schande van spreken omdat ik het ook prachtig zou vinden als het andersom zou gebeuren. Maarja een deel van de spelers van ADO wist van tevoren natuurlijk al wat zo'n wedstrijd bij de supporters losmaakt. Vd Bergh heb je natuurlijk, Immers, Verhoek en Danny Buijs (waar is die gast eigenlijk?).

20. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Als je een kleine nuance aanbrengt in een zeer aanvallende ploeg speel je niet ineens defensief. Ajax probeert nog steeds altijd aan te vallen, alleen gaat dat wat minder mooi en vloeiend dan we allemaal willen.

Minder offensief is niet meteen defensief.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina